Pewnie wiesz już, że za zyski z biznesu odpowiada w dużej mierze Twoja widoczność w sieci. Co jednak, gdy nie masz czasu na pozycjonowanie? Outsourcing SEO będzie rozwiązaniem Twojego problemu. Nie tylko pomoże Ci osiągnąć efekty znacznie szybciej, ale przy tym będziesz mieć pewność, że usługa została wykonana profesjonalnie. Z naszego artykułu dowiesz się, co to jest outsourcing SEO i dlaczego warto się nim zainteresować.
Co to jest outsourcing SEO?
Outsourcing SEO to oddelegowanie zadań dotyczących marketingu internetowego firmie zewnętrznej. Co to znaczy? Mówiąc prostym językiem, zajmujesz się swoim biznesem i nie przejmujesz się SEO, a w tym czasie firma outsourcingowa dba o Twoją pozycję w Google. Zakres działań ustalicie indywidualnie.
Outsourcing SEO – dla kogo?
Outsourcing SEO to rozwiązanie dla każdego, komu zależy na dobrej widoczności w wyszukiwarce, a więc:
- małych przedsiębiorstw i start-upów,
- dużych firm,
- przedsiębiorstw o globalnym zasięgu.
Jeśli dopiero zaczynasz swój biznes, z pewnością zależy Ci na tym, by dotrzeć do jak największej liczby klientów w najszybszym możliwym czasie. Nie możesz przecież ryzykować błędów w pozycjonowaniu na samym początku, kiedy inwestycja dopiero zaczyna się zwracać. Słowem, potrzebujesz usług profesjonalisty, który wie, co robi. Z usług dobrej agencji SEO korzystają także większe firmy, którym zależy na zwiększeniu bazy klientów.
Outsourcing to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie chcą zatrudniać własnych pozycjonerów. Jednak nie tylko. Nawet jeśli w Twojej firmie pracuje specjalista SEO, warto skorzystać dodatkowo z usług firmy zewnętrznej, by przyśpieszyć pracę nad wysokimi pozycjami w wyszukiwarce.
Skorzystanie z oferty dobrej agencji lub freelancera SEO polecamy także agencjom marketingowym, które chcą zwiększyć zakres swoich usług.
Co obejmuje outsourcing SEO?
Dobra firma pozycjonująca zajmie się następującymi aspektami:
- optymalizacja SEO treści,
- raportowanie wyników.
Przed rozpoczęciem współpracy firma outsourcingowa dopyta Cię o Twoje potrzeby i oczekiwania, a także o specyfikę Twojej branży.
Audyt SEO
Zanim firma outsourcingowa wybierze najkorzystniejszą strategię pozycjonowania, przeprowadzi najpierw szczegółowy audyt SEO. Zidentyfikuje więc słabe punkty Twojej strony, błędy techniczne, problemy z indeksowaniem czy inne czynniki, które mają wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Badanie słów kluczowych
Pozycjoner ustali, jakie frazy i słowa kluczowe przyciągną ruch organiczny na stronę. Przeanalizuje przy tym liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce, konkurencję, a nawet intencje użytkowników, wpisujących daną frazę.
Optymalizacja treści
Firma zewnętrzna zadba o to, by treści na stronie były nie tylko atrakcyjne dla użytkownika i zachęcały go do skorzystania z Twojej oferty, ale także działały pozytywnie na Twoją pozycję w wyszukiwarce.
Link building
Polega na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków prowadzących do Twojej strony internetowej. Ma to na celu zwiększenie autorytetu Twojej domeny, a więc także pozycji w wynikach wyszukiwania.
Raportowanie wyników
Firma outsourcingowa regularnie dostarcza raporty dotyczące wydajności strony internetowej pod kątem SEO. Dzięki temu możesz ocenić skuteczność pozycjonowania sklepu lub strony i podjąć przemyślaną decyzję.
Korzyści z outsourcingu SEO
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto płacić za pozycjonowanie. Samodzielne pisanie treści czy szukanie fraz kluczowych jest przecież możliwe. Pochłania jednak niestety dużo czasu. Zdobycie doświadczenia w SEO zajmuje kilka lat, a pozycjonowanie metodą prób i błędów jest niestety ryzykowne. Zapewne będziesz też zmuszony do korzystania z bezpłatnych lub tanich narzędzi.
Outsourcing SEO to także… oszczędność pieniędzy. Skorzystanie z usług doświadczonych profesjonalistów to gwarancja skutecznego wypozycjonowania strony, co przełoży się na szybsze zyski.
Jak wybrać firmę SEO?
Jeśli zdecydowałeś się już na outsourcing, pewnie zastanawiasz się, jak wybrać agencję SEO. Przemyśl najpierw, co jest dla Ciebie ważne. Być może Twoja strona ma bardzo dużą konkurencję i zależy Ci, by znaleźć się w Top 10 na popularną frazę. A może oferujesz niszową usługę, którą dopiero chcesz przedstawić klientom. Przed podjęciem decyzji sprawdź więc, jakie usługi oferuje dana firma.
Nie wahaj się również zadzwonić lub napisać maila. Nie tylko uzyskasz informacje na temat usługi, lecz także – co równie ważne – sprawdzisz, jaki dana firma ma stosunek do klienta. Jeśli przedstawiciel już na początku nie odbiera telefonów lub nie może precyzyjnie odpowiedzieć na Twoje pytanie, później z pewnością będzie tylko gorzej.
Dla większości przedsiębiorców duże znaczenie ma także cena (cennik pozycjonowania stron). Najbardziej znane agencje mogą pochwalić się bogatym doświadczeniem, jednak koszt usługi również nie będzie niski. Jeśli więc zależy Ci na wprowadzeniu oszczędności, warto zdecydować się na usługi mniejszych firm outsourcingowych, które również mogą pochwalić się dobrym portfolio.
Podsumowanie
Outsourcing SEO polega na przekazaniu całości lub części czynności związanych z pozycjonowaniem firmie zewnętrznej. Usługa taka obejmuje między innymi audyt, badanie słów kluczowych, optymalizację treści, link building czy raportowanie wyników.
Jak wybrać agencję SEO? Przede wszystkim ustal, co jest Twoim priorytetem i zapoznaj się z zakresem usług różnych firm. Nie wahaj się także z podjęciem kontaktu. Dobra agencja SEO to nie tylko ta, która zatrudni doświadczonych specjalistów, ale także rozumie Twoje potrzeby.
Wielu przedsiębiorców decyduje się na pozycjonowanie z dużymi agencjami SEO, które mają kilkunastoletnie doświadczenie na rynku. Wiąże się to jednak z większymi kosztami. Jeśli wolisz zaoszczędzić na inne ważne wydatki, warto się więc zdecydować na usługi mniejszej firmy. W razie wątpliwości zapraszam na konsultacje SEO.
Przeczytaj też:
- SEO – co to jest i jak optymalizować stronę pod SEO?
- Ile trwa pozycjonowanie sklepu?
- Pozycjonowanie stron – od czego zacząć? 7 kroków, które przyspieszą Twój sukces w internecie
- Jak pozycjonować stronę w wyszukiwarce Google?
- Czym się zajmuje i kim jest freelancer SEO?
- Agencja SEO czy freelancer SEO – co wybrać?