Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie stron » Pozycjonowanie stron Szczecin
Pozycjonowanie strony internetowej może być kluczem do sukcesu Twojej firmy
Współcześnie Internet jest źródłem informacji dla wielu osób – w tym Twoich potencjalnych klientów. Może wydawać się, że wystarczy umieścić na stronie www frazę „pozycjonowanie stron Szczecin” i algorytmy sprawią, że firma pozycjonująca trafi do TOP10. To jednak za mało. Jeśli chcesz, aby użytkownicy dostrzegli Twoją stronę, postaw na skuteczne pozycjonowanie, które obejmuje znacznie więcej działań niż tylko rozmieszczenie fraz w tekście. Te zresztą powinny być odmienione, aby brzmiały naturalnie.
Pozycjonowanie strony internetowej może być kluczem do sukcesu Twojej firmy
Współcześnie Internet jest źródłem informacji dla wielu osób – w tym Twoich potencjalnych klientów. Może wydawać się, że wystarczy umieścić na stronie www frazę „pozycjonowanie stron Szczecin” i algorytmy sprawią, że firma pozycjonująca trafi do TOP10. To jednak za mało. Jeśli chcesz, aby użytkownicy dostrzegli Twoją stronę, postaw na skuteczne pozycjonowanie, które obejmuje znacznie więcej działań niż tylko rozmieszczenie fraz w tekście. Te zresztą powinny być odmienione, aby brzmiały naturalnie.
#wiecejnizseo
Chcesz zwiększyć zyski?
Dlaczego trzeba działać na wielu poziomach? Pozycjonowanie stron www wymaga dostosowania strategii do celów, które chcesz osiągnąć. Już na samym początku trzeba wybrać, czy interesuje Cię pozycjonowanie lokalne obejmujące mieszkańców Szczecina, czy może całego województwa zachodniopomorskiego? Musisz zdecydować, czy zgadzasz się na wprowadzanie zmian na stronie, czy chcesz wzmocnić jej pozycję bez ingerencji w dotychczasowy content. Skuteczne pozycjonowanie stron zaczyna się od strategii „szytej na miarę” i to właśnie dzięki niej podniesiesz swoją widoczność w Google.
Pozycjonowanie stron www to proces optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby pojawiła się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Częstym i skutecznym kierunkiem jest pozycjonowanie w Google. To dlatego, że Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką. W 2023 roku zebrał ponad 90% wszystkich wyszukiwań na świecie. Im wyżej strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym szybciej znajdzie ją użytkownik, który wyszukuje usługę, produkty lub odpowiedzi na dowolne pytania. W zależności od konkurencyjności branży i obszaru geograficznego pozycjonowanie może być bardziej lub mniej rozbudowane. Dzięki mojej pomocy poznasz korzystny plan działania i wykorzystasz potencjał lokalnego SEO do swoich sukcesów.
Wartość tego, czym jest pozycjonowanie SEO, znasz prawdopodobnie z doświadczenia. Być może szukałeś lub szukałaś w Google usług fryzjerskich w dzielnicy, w której mieszkasz, kursu pływania w Twoim mieście albo informacji o tym jak uniknąć zarażenia koronawirusem. Wszystko zaczęło się od wpisania fraz, takich jak na przykład:
W wyszukiwarce pojawiły się strony internetowe, które poddane Twojej wzrokowej ocenie, ostatecznie zostały otwarte lub pominięte. W przypadku szukania kursu pływania lub usług fryzjerskich zwykle otwiera się mniej stron – np. 3 pierwsze wyniki. Zupełnie inaczej jest, kiedy szukasz merytorycznych artykułów – wtedy prawdopodobnie otworzysz więcej domen. Pozycjonowanie lokalne stoi zatem przed większymi wyzwaniami: oferta, którą proponuje Twoja firma, powinna być jak najwyżej w wyszukiwarce. Nikt nie będzie tracić czasu na zapoznanie się z wszystkimi propozycjami dostępnymi w Szczecinie. Poza tym Twoja strona powinna być też atrakcyjna dla użytkownika – jeśli nie znajdzie tam potrzebnych informacji, skorzysta z oferty konkurencji. W tym celu warto zadbać o SEO połączone z UX, czyli SXO.
Pozycjonowanie strony internetowej to działania, które mają na celu wyróżnienie Twojej strony wśród innych z tej samej branży. W rezultacie możesz zwiększyć sprzedaż, zbudować identyfikację wizualną i wzmocnić wizerunek eksperta. Czy można działać samodzielnie? Oczywiście dostępne szkolenia z pozycjonowania umożliwiają samodzielną pracę nad SEO. Lepiej jednak skupić się na zarządzaniu firmą niż rozpocząć podstawowy kurs. Powierzając zadania freelancerowi lub agencji marketingowej, oszczędzasz czas. Niezależnie od tego, kogo wybierzesz, efekty trzeba będzie uzyskać poprzez poniższe elementy:
To właśnie 4 filary pozycjonowania SEO. Niestety nie wystarczy wybrać jednego obszaru, aby osiągnąć najbardziej wymarzone cele. Zarówno pozycjonowanie sklepu internetowego, jak i bloga czy strony typu wizytówki, wymaga kompleksowego podejścia. Nawet jeśli wzmocnisz swoją pozycję dzięki stosowaniu słów kluczowych, to wystarczy wolne ładowanie się strony lub zbyt wiele kroków zakupowych, by użytkownik kliknął przycisk „Zamknij”. Zwróć uwagę, że w tym samym czasie, swoje witryny pozycjonuje też konkurencja. Jeśli rozpoczniesz współpracę ze mną, zajmę się pozycjonowaniem on-site i off-site.
SEO on-site to optymalizacja strony internetowej poprzez działania prowadzone bezpośrednio na niej. Ekspert analizuje strukturę strony i wprowadza zmiany w kodzie html. Dostosowuje między innymi witrynę do wymagań mobilnych, ponieważ coraz więcej użytkowników przegląda strony na smartfonach i tabletach.
Wśród zadań charakterystycznych dla SEO on-site znajdują się na przykład:
Jak widzisz, usługa SEO jest wielowymiarowa, niezależnie od tego czy jest to pozycjonowanie lokalne, czy ogólnopolskie.
Przeciwieństwem seo on-site jest SEO off-site. Są to działania, które mają na celu zwiększenie autorytetu strony w oczach algorytmów, ale bez zmian wprowadzanych w kodzie strony. Głównym zadaniem jest pozyskanie linków zwrotnych z innych, wartościowych witryn internetowych. Im bardziej renomowana strona linkuje do Twojej, tym wyższa jest jej wartość w oczach wyszukiwarek.
Brzmi trochę skomplikowanie? Wyjaśnię to na przykładzie. Załóżmy, że znany portal motoryzacyjny zaprosił Cię do przygotowania artykułu eksperckiego na temat dbania o opony motocyklowe. Artykuł zawiera merytoryczne informacje, dzięki którym czytelnicy uznają autora (Ciebie) za eksperta w dziedzinie. Oprócz tego tekst ma odnośniki do innych stron – pod hasłami takimi jak np. „opony szosowe Szczecin” umieszczony zostaje link do sklepu motoryzacyjnego, który prowadzisz. Jeśli czytelnik szuka akurat opon, jest duża szansa, że kliknie podany link i trafi na dostępny asortyment.
Im więcej wartościowych linków uzbiera sklep motoryzacyjny, tym większe ma szanse na wzrost widoczności w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie lokalne jest strategią marketingową, która zwiększa widoczność strony w określonej lokalizacji – np. w Szczecinie. Korzystają na tym szczególnie przedsiębiorcy lokalni – zakłady fryzjerskie, restauracje, firmy budowlane, fotografowie, prawnicy, dentyści i inne firmy działające na danym obszarze.
Na czym polega ta strategia? Przede wszystkim na zastosowaniu fraz lokalnych, czyli fraz zawierających nazwę miasta lub dzielnicy. Google potrafi rozpoznać Twoje cele po wpisaniu danej frazy. Jeśli wpisujesz wspomniany przykład „nauka pływania Szczecin”, dla algorytmów to komunikat, że chcesz nauczyć się pływać i szukasz dostępnych ofert w Szczecinie. Nie zaproponuje Ci więc w wyświetlanych wynikach kursów z Poznania lub innego miasta.
Jakie miejsce zajmuje pozycjonowanie lokalne wśród całego SEO? Coroczne dane wskazują na to, że usługi lokalne były i są tymi najczęściej wyszukiwanymi. Istnieje duża szansa, że Ty też jesteś na mojej stronie dzięki wpisaniu frazy „pozycjonowanie stron Szczecin”.
O to właśnie chodzi. Wiele działań realizowanych w ramach pozycjonowania lokalnego jest taka sama, jak w przypadku SEO ogólnopolskiego. Niektóre aspekty wyróżniają jednak SEO lokalne. Poza wspomnianymi frazami z nazwami miast ważna jest też optymalizacja wizytówki GMF – Google Moja Firma. To prezentacja firmy wyświetlana na początku wyników wyszukiwań Google, obok mapki.
Niektórzy uważają, że tanie pozycjonowanie stron nie przekłada się na rezultaty. Czy to oznacza, że inwestując w SEO, musisz dysponować wielkimi kwotami? Oczywiście nie, Tak naprawdę koszt za pozycjonowanie stron internetowych zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest konkurencja – im bardziej rozbudowana, tym więcej wyzwań stoi przed pozycjonerem. Wyższa jest więc też kwota usługi pozycjonowania.
Warto też pamiętać, że wzrost widoczności strony www jest kilkumiesięcznym procesem. Nie jest to jednorazowa akcja przynosząca natychmiastowe efekty.
W moim cenniku pozycjonowanie lokalne zaczyna się od 600 złotych. Zawsze jednak omawiam koszty z zainteresowanym klientem, ponieważ w ostatecznej wycenie biorę pod uwagę:
Pewnie zastanawiasz się, w jakim czasie możesz spodziewać się efektów. Nie mogę obiecać, że zaobserwujemy zmiany np. już w ciągu miesiąca. Tak dzieje się czasami w przypadku pojedynczych fraz, jednak nie jest to wcale regułą. Jeśli jakikolwiek freelancer SEO składał Ci zapewnienia o szybkich rezultatach, nie działał specjalistycznie. Pozycjonowanie sklepu internetowego i strony www jest długoterminowe.
Kiedy zatem możesz odczuć, że inwestycja się zwraca? Wzrost widoczności zaobserwujemy po upływie 3-6 miesięcy. Po pół roku powinniśmy odnotować także wzrost sprzedaży.
Na czas pozycjonowania strony internetowej wpływają:
Decyzja o tym, komu powierzyć pozycjonowanie strony lub sklepu, należy do Ciebie. W świecie SEO działają zarówno freelancerzy, jak i rozbudowane agencje marketingowe. Każda współpraca jest inna, dlatego zastanów się, jakie są Twoje oczekiwania. Wiele agencji podchodzi do swoich zadań profesjonalnie i oferuje skuteczne działania. Po drodze mogą jednak pojawić się problemy takie jak:
Podobne problemy mogą mieć miejsce we współpracy z freelancerem. On także może nie odbierać telefonów lub posługiwać się jedynie branżowymi pojęciami. Ważne jest więc, abyś wybrał lub wybrała osobę, której ufasz i z którą macie te same cele. Pamiętaj, że jeśli powierzasz SEO agencji, w każdej chwili możesz zlecić nadzór agencji SEO.
Jak ocenić czy strona potrzebuje pozycjonowania? Pierwszym krokiem jest audyt SEO. To nic innego jak ocena przystosowania aktualnej witryny do standardów Google lub innych wyszukiwarek. Audyt wskazuje też na priorytetowe działania do zaplanowania. Prawdopodobieństwo tego, że Twoja strona potrzebuje SEO, wynika też z poniższych punktów.
Pozycjonowanie lokalne nie jest dla wszystkich. Nie podejmuj współpracy, jeśli:
Większość użytkowników częściej i chętniej korzysta z bezpłatnych wyników wyszukiwarki Google niż z wyników płatnych reklam. To pokazuje, jak ogromny potencjał ma pozycjonowanie stron w Szczecinie. Wszystkie działania wymagają jednak konsekwencji i kontroli. Nie wystarczy sama optymalizacja strony, ale też monitorowanie tego, co dzieje się u konkurencji. Kiedy już znajdziesz się w TOP 10, trzeba dołożyć starań, aby utrzymać tę pozycję.
Przydatne będą konsultacje SEO – pozycjoner najlepiej oceni sytuację i wdroży skuteczne rozwiązania. W tym czasie możesz skupić się na swoim biznesie, dbając o obsługę klienta, realizację projektów czy budowanie lojalnego zespołu. Pamiętaj, że współpraca z odpowiednią osobą sprawia, że pozycjonowanie sklepów internetowych i stron www zwraca się w czasie.
FORMULARZ KONTAKTOWY
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie stron » Pozycjonowanie stron Szczecin