Pozycjonowanie stron Poznań

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej pomoże Twojej firmie dotrzeć do większej liczby klientów w Poznaniu.

Samo umieszczenie frazy „pozycjonowanie stron Poznań” w tekście nie sprawi jednak, że zdecydujesz się na współpracę ze mną, prawda? Dokładnie tak samo jest w przypadku klientów – potrzebują więcej dowodów Twojej wiarygodności i skuteczności, żeby skorzystać z Twoich usług.

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej pomoże Twojej firmie dotrzeć do większej liczby klientów w Poznaniu.

Samo umieszczenie frazy „pozycjonowanie stron Poznań” w tekście nie sprawi jednak, że zdecydujesz się na współpracę ze mną, prawda? Dokładnie tak samo jest w przypadku klientów – potrzebują więcej dowodów Twojej wiarygodności i skuteczności, żeby skorzystać z Twoich usług.

#wiecejnizseo

Po pierwsze, dzisiaj frazy lokalne muszą się pojawiać w tekstach na stronie w sposób naturalny. Po drugie, pozycjonowanie stron to działanie kompleksowe – same treści nie wystarczą, by zrobić dobre wrażenie na Twoich klientach i rzeczywiście zwiększyć zyski.

Pozycjonowanie stron to świetne rozwiązanie dla firm, które działają lokalnie. Świadczysz usługi wyłącznie na terenie Poznania? A może prowadzisz sklep branżowy, który działa w danym regionie? Skuteczna strategia SEO pomoże Ci dotrzeć do klientów znajdujących się blisko Ciebie. Z moim wsparciem wykorzystasz potencjał pozycjonowania lokalnego – już w 2019 roku 80% wyszukiwań lokalnych prowadziło do konwersji.

Jak działa pozycjonowanie stron dla firm z Poznania?

Przypomnij sobie, ile razy wyszukiwarka Google pomogła Ci znaleźć odpowiednią firmę. Wyobraź sobie, że chcesz zapisać dziecko na zajęcia angielskiego. Jeśli nie znasz dobrej szkoły językowej z polecenia, to najprawdopodobniej wpiszesz w wyszukiwarkę Google jedną z poniższych fraz:

  • angielski dla dzieci Poznań Grunwald,
  • angielski dla dzieci Poznań Rataje,
  • zajęcia dla dzieci Poznań Grunwald,
  • angielski dla małych dzieci Poznań,
  • korepetycje angielski dla dzieci Poznań.

Po wpisaniu jednej z tych fraz pojawią się strony internetowe, które będziesz skanować wzrokiem, czyli szybko przeglądać, by ocenić, która z nich wydaje Ci się najlepsza. W przypadku wyszukiwań lokalnych sprawdzisz maksymalnie 3-4 pozycje z TOP10 – dużo mniej, niż kiedy będziesz szukać wartościowych artykułów blogowych o tym, jak pomóc dziecku w nauce języka angielskiego. To oznacza, że trzeba się znaleźć naprawdę wysoko w wynikach wyszukiwania, żeby osiągnąć sukces.

Pozycjonowanie stron należących do firm z Poznania pozwala dotrzeć do osób, które szukają konkretnej usługi w swoim mieście lub okolicach. Klienci nie mają przecież czasu, by zapoznać się z ofertą absolutnie każdej firmy w mieście, która prowadzi zajęcia z angielskiego dla dzieci. Dzięki wyszukiwarce mogą nie tylko zaoszczędzić czas, ale również znaleźć firmę, która spełni ich oczekiwania, np. skupi się na nauce swobodnego wypowiadania się w języku angielskim. Żeby jednak klienci mogli trafić na stronę internetową takiej firmy, musi być do tego odpowiednio przygotowana.

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie strony to tak naprawdę pozycjonowanie Twojej firmy, którą prowadzisz w Poznaniu – dzięki niemu będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby klientów i poprawić sprzedaż. Jakie działania muszą się zadziać, by można było osiągnąć taki efekt?

Niezależnie od tego, czy nawiążesz współpracę z freelancerem SEO, czy z agencją, np. z Poznania, podstawy będą takie same. Proces pozycjonowania składa się z czterech kluczowych elementów.

  1. Techniczna optymalizacja strony 
  2. Budowa architektury witryny
  3. Content marketing, czyli tworzenie treści na stronę
  4. Link building, czyli pozyskiwanie linków z zewnętrznych domen o wysokim autorytecie

Czy wystarczy, że skupisz się tylko na jednym z elementów, żeby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, np. na tworzeniu treści? Niestety – w przypadku pozycjonowania musisz działać kompleksowo. Dobre teksty, nawet najlepiej zoptymalizowane pod roboty Google’a, nie wystarczą, by wyprzedzić konkurencję. Szczególnie jeśli nie zadbasz o takie elementy jak szybko ładująca się strona, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, czy prosta w obsłudze struktura strony.

To właśnie dlatego potrzebujesz osoby, która pomoże Ci w tych wszystkich działaniach. Dzięki temu skupisz się na rozwoju swojej firmy w Poznaniu, zamiast uczyć się, jak zoptymalizować stronę internetową. Współpraca ze mną obejmuje działania on-site oraz off-site, które omawiam szerzej poniżej.

SEO on-site

SEO on-site to działania, które pozycjonerzy prowadzą bezpośrednio na stronie internetowej. Część z nich mogą wykonać osoby, które nie mają specjalistycznej wiedzy z zakresu pozycjonowania. Nie musisz przecież wiedzieć, jakie wprowadzić zmiany w kodzie strony, żeby przygotować merytoryczne treści na temat swojej branży. Tak jak jednak wspomniałem wcześniej, nie da się osiągnąć wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, skupiając się tylko na jednym z elementów SEO.

SEO on-site obejmuje szereg działań w obrębie witryny – od tworzenia treści po zmiany w kodzie HTML i budowę architektury strony. To również:

  • tworzenie poprawnych adresów URL (czytelnych i nieskomplikowanych),
  • zwiększenie szybkości ładowania strony,
  • dostosowanie strony do Core Web Vitals, czyli podstawowych wskaźników, które wpływają na ocenę witryn,
  • przystosowanie strony do urządzeń mobilnych, ponieważ jej wygląd różni się w zależności od tego, czy Twój klient korzysta z komputera stacjonarnego, smartfona, czy np. tabletu,
  • usunięcie pustych stron z błędem 404.

Jak się domyślasz, tych elementów jest więcej. Widzisz więc, że pozycjonowanie strony internetowej, niezależnie od tego, czy jej zasięg jest lokalny, czy ogólnopolski, jest zadaniem złożonym i długoterminowym.

SEO off-site

SEO off-site to z kolei działania, które prowadzę poza witryną klienta – po to, by zwiększyć jej autorytet i wiarygodność w oczach algorytmów Google’a. W dużej mierze polegają one na pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Co to oznacza w praktyce?

Wyobraź sobie, że przygotowujesz gościnny artykuł blogowy, który pojawi się na cenionym portalu branżowym, np. o tym, dlaczego warto zweryfikować dorobek i sposób pracy psychoterapeuty, zanim dojdzie do pierwszego spotkania, lub o tym, czym się kierować przy wyborze dobrego nauczyciela języka angielskiego dla dziecka. 

W tym artykule pojawia się mnóstwo wartościowych informacji na temat usług, które prowadzisz – dzięki temu czytelnicy uznają, że przygotował go ktoś godny zaufania. W tekście znajduje się również hiperłącze umieszczone pod hasłem „psychoterapeuta Poznań” lub „korepetycje z angielskiego Poznań” w zależności od tematu. Jeśli osoba czytająca artykuł, jest już na etapie poszukiwania takiej usługi (a prawdopodobnie jest), to jest duża szansa, że wejdzie w podany link i trafi na stronę docelową.

Jak widzisz pozycjonowanie off-site jest bardzo ważnym elementem budowania autorytetu strony. Im ten autorytet jest większy, tym większa jest też szansa na dobrą widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne ułatwia pozyskiwanie nowych klientów na określonym terenie. Wymaga stosowania frazy kluczowych, które zazwyczaj zawierają nazwę miasta – to z kolei pozwala zwiększyć ruch na stronie. Czym różni się pozycjonowanie lokalne od strategii SEO dla stron o zasięgu ogólnopolskim? I przede wszystkim, dlaczego skuteczne SEO musi uwzględniać lokalizację Twojego biznesu?

Google rozpoznaje, po co wpisujesz daną frazę do wyszukiwarki. Rozumie, że kiedy wpisujesz frazę „angielski dla dzieci”, szukasz zajęć, które odbywają się w najbliższej okolicy. To oznacza, że jeśli mieszkasz w Poznaniu, raczej nie powinny Ci się wyświetlić strony firm działających w Białymstoku. 

Większość usług, których szukamy w internecie, to usługi lokalne. Nie dziwi więc, że liczba wyszukiwań fraz zawierających sformułowanie „blisko mnie” w ostatnich latach wzrosła o ponad 500%. Prawdopodobnie Ty również szukając freelancera SEO, wpisałeś lub wpisałaś frazę „pozycjonowanie Poznań”, bądź „pozycjonowanie stron w Poznaniu”. Dzięki temu jesteś teraz na mojej stronie internetowej i sprawdzasz moją wiarygodność, czytając ten tekst.

Tak właśnie działa SEO lokalne. Większość działań prowadzonych w ramach strategii pozycjonowania lokalnego nie różni się od promowania biznesu o zasięgu ogólnopolskim. Są jednak elementy charakterystyczne, do których należy optymalizacja tekstów na frazy zawierające miasto, czy jeszcze większy nacisk na optymalizację wizytówki Google Moja Firma.

Ile kosztuje pozycjonowanie firmy działającej w Poznaniu?

Widoczność strony internetowej buduje się przez wiele miesięcy. Nie jest to jednorazowa kampania reklamowa, która pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta w krótkim czasie.

Mój cennik zaczyna się od 600 złotych za pozycjonowanie lokalne, ale tak różne czynniki wpływają na ostateczną cenę, że zawsze omawiam tę kwestię indywidualnie. Pod uwagę biorę m.in.:

  • liczbę słów kluczowych do wypozycjonowania,
  • wiek strony,
  • branżę klienta i jej konkurencyjność,
  • silnik strony internetowej.

Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony www

Nie zagwarantuję Ci, że zobaczysz efekty już za 2 miesiącefreelancer SEO, który składa takie obietnice, jest po prostu nieprofesjonalny. Musisz się liczyć z tym, że na efekty pozycjonowania trzeba poczekać, ponieważ to działanie długoterminowe.

Rozumiem jednak, że chcesz wiedzieć, ile czasu minie, zanim inwestycja w SEO zacznie się zwracać. Pojedyncze frazy mogą (choć nie jest to regułą) osiągnąć wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania już po 1 miesiącu. W wielu przypadkach widoczność strony firmy z Poznania będzie w stanie się zwiększyć po 3 miesiącach. Po upływie 6 miesięcy powinna się zwiększyć również sprzedaż.

Od czego to zależy? Na długość oczekiwania na efekty pozycjonowania wpływają:

  • historia domeny,
  • konkurencja, z którą rywalizujesz o wysoką pozycję w Google,
  • budżet, który jesteś w stanie przeznaczyć na działania SEO,
  • architektura strony,
  • liczba fraz, na które chcesz wypozycjonować domenę,
  • jakość oraz ilość treści na stronie,
  • współpraca z freelancerem lub agencją SEO.

Agencja czy freelancer SEO?

Twojej stronie internetowej są potrzebne skuteczne działania SEO – pozostaje pytanie, komu powierzyć to zadanie. Marketing internetowy to branża, w której jest miejsce zarówno dla agencji, jak i freelancerów. Ich sposób działania jednak się między sobą różni – warto mieć taką świadomość przed podjęciem decyzji o współpracy.

Użytkownicy lubią jednoznaczne odpowiedzi na pytania o to, co wybrać. Jak się jednak domyślasz, najczęściej odpowiedzi są bardziej skomplikowane. Nie przeczytasz tutaj, że współpraca z agencją SEO nie ma sensu – ma, jeśli taka agencja np. z Poznania podchodzi profesjonalnie do swojego zadania. Problem polega na tym, że klienci agencji często mierzą się z takimi sytuacjami jak:

  • często zmieniające się osoby kontaktowe,
  • działanie zgodnie ze sztywnym harmonogramem, który nie uwzględnia w 100% specyfiki branży (ale z drugiej strony usprawnia procesy w agencji),
  • brak regularnego kontaktu z pozycjonerem.

Czy podobne problemy mogą się pojawić podczas współpracy z freelancerem SEO? Oczywiście – freelancer również może nie odpowiadać na maile, czy nie dostosować usługi SEO do branży klienta. To właśnie dlatego, jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz nawiązać współpracę z odpowiednią osobą. W przypadku działań agencyjnych zawsze możesz zdecydować się na dodatkowy, zewnętrzny nadzór agencji SEO.

Dlaczego warto powierzyć mi optymalizację strony?

  • Pracowałem zarówno przy kampaniach lokalnych, których budżet zaczynał się od kilkuset złotych, jak i przy kampaniach z 5-cyfrowym budżetem. Te różnice w budżetach świetnie zresztą pokazują, że to, ile kosztuje pozycjonowanie stron, zależy m.in. od skali działania firmy (sprawdź pozycjonowanie cennik).
  • Działam samodzielnie, co daje Ci pewność, że Twój budżet w większym stopniu idzie na działania SEO, a nie pokrywa koszty prowadzenia biznesu.
  • Cenię sprawny kontakt z klientami, dlatego odpisuję na maile maksymalnie w ciągu 24 godzin i chętnie rozmawiam przez telefon, zwłaszcza jeśli to ułatwi podjęcie kolejnych działań. I co najważniejsze – zawsze oddzwaniam, więc nie będziesz się zastanawiać, czy zapadłem się pod ziemię.
  • Moje raporty są proste – nie musisz się zastanawiać, o co mi chodziło, sprawdzać, czy rzeczywiście osiągasz coraz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, czy dopytywać o konkrety. Doskonale rozumiem, że chcesz wiedzieć, za co płacisz.
  • Zobaczysz efekty, jakie daje optymalizacja SEO, czyli wdrożenie content marketingu, linkowania wewnętrznego i zewnętrznego oraz innych elementów. Naszym wspólnym celem będzie konwersja, a nie sztuczne zwiększenie ruchu na stronie, który nie przynosi większej sprzedaży.
  • Proponuję warunki, które są korzystne dla moich klientów – umowa, którą zawieramy, ma miesięczny okres wypowiedzenia, zaplecze linków pozostaje nawet po zakończeniu współpracy, co miesiąc przesyłam przejrzyste raporty, a strategię dopasowuję do skali i specyfiki Twojej działalności w Poznaniu.

Kiedy strona www potrzebuje usługi SEO?

Pierwszym krokiem, który pomoże Ci to ocenić, jest audyt SEO. Dzięki niemu dowiesz się, w jakim stanie jest Twoja strona www – w jakim stopniu jest przystosowana do Google’a oraz innych wyszukiwarek internetowych, ale też jakie działania trzeba podjąć w pierwszej kolejności. Pozostaje pytanie, jak ocenić, że witryna potrzebuje profesjonalnego pozycjonowania. To odpowiedni krok dla Twojej firmy z Poznania, jeśli:

  • dopiero od niedawna wiesz, że istnieje coś takiego jak frazy lokalne,
  • od dłuższego czasu szukasz agencji SEO, ale ich oferty wydają Ci się nieprzystosowane do specyfiki branży, w której działasz,
  • Twoja strona internetowa naprawdę świetnie się prezentuje, ale nie przekłada się to na większą liczbę zapytań,
  • doskonale wiesz, że Twoje usługi wyróżniają się na lokalnym rynku, ale klientów nadal jest za mało, by inwestycja w rozwój firmy się zwróciła,
  • wiesz, że konkurencja od dawna inwestuje w narzędzia SEO i nie możesz sobie dłużej pozwolić na brak działań,
  • widzisz, że strona wizualnie przypomina Internet sprzed kilku lub kilkunastu lat – to najczęściej oznacza, że nie spełnia obecnych standardów użyteczności.

Możesz mieć jednak pewność, że lokalne pozycjonowanie to nie zawsze najlepsze rozwiązanie. Kiedy zrezygnować z podjęcia działań SEO? Jeśli:

  • oczekujesz szybkich efektów – lepszej sprzedaży w krótkim czasie,
  • masz ograniczony budżet i wiesz, że nie możesz sobie pozwolić na taką długoterminową inwestycję,
  • nie zamierzasz wprowadzać żadnych zmian na stronie.

Pozycjonowanie stron Poznań – co musisz wiedzieć

Skuteczna strategia SEO ma ogromny potencjał marketingowy – większość użytkowników chętniej korzysta z bezpłatnych wyników wyszukiwania niż płatnych reklam. Wymaga to jednak cierpliwości i konsekwencji, ponieważ efektów nie widać od razu i cały czas trzeba trzymać rękę na pulsie, bo konkurencja również działa. Raz wypracowana pozycja w TOP10 nie daje żadnej gwarancji, że za pół roku Twoja strona będzie dokładnie na tej samej pozycji.

To właśnie dlatego przydadzą Ci się konsultacje SEO z freelancerem, który zadba o widoczność Twojej firmy w Internecie, a tym samym w Poznaniu i okolicach. Dzięki temu odzyskasz czas i skupisz się na kluczowych elementach takich jak obsługa klienta, czy na realizacji nowych projektów. Przede wszystkim jednak zwiększysz zyski, a przecież to o to tak naprawdę chodzi w pozycjonowaniu.