Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie stron » Pozycjonowanie stron Katowice
#wiecejnizseo
Chcesz zwiększyć zyski?
Zastanów się, jak często korzystasz z Google’a, żeby coś znaleźć. Czasami sprawdzasz, jak nazywa się aktor z nowego serialu, który oglądasz, ale równie często szukasz firmy, która zajmie się sprzątaniem Twojego biura, renowacją mebli znalezionych na OLX-ie lub korepetycjami z angielskiego dla Twoich dzieci.
Podobnie zachowują się Twoi klienci. Wpisują w wyszukiwarkę takie frazy jak angielski dla małych dzieci Katowice, masaż tajski Katowice Bażantowo cennik czy biuro sprzątanie Katowice. Robią to szczególnie wtedy, gdy nie znają firmy z polecenia lub chcą porównać kilka ofert, zanim podejmą decyzję. Twoi klienci nie oglądają jednak każdej ze stron internetowych, która im się wyświetli, bo po pierwsze, zajęłoby to im zbyt wiele czasu, a po drugie tylko utrudniłoby to im podjęcie decyzji.
To z kolei oznacza, że Twoja strona internetowa musi być w tych wynikach wyszukiwania widoczna. Jak to osiągnąć? Bazą Twoich działań powinno być pozycjonowanie – długoterminowa strategia, która pozwoli Twojej firmie z Katowic dotrzeć do nowej grupy klientów. Pozycjonowanie obejmuje działania w różnych obszarach, dzięki czemu nie tylko powinno przełożyć się na lepszą widoczność Twojej strony internetowej, ale również jej lepszy odbiór przez użytkowników.
Im wyżej Twoja strona będzie w wynikach wyszukiwania, tym większa będzie szansa, że Twoje przychody wzrosną. Nie bez znaczenia jest również to, że pozycjonowanie jest działaniem długoterminowym – jego efekty nie będą widoczne przez chwilę, a przez długi czas, szczególnie jeśli będziesz regularnie monitorować skuteczność strategii.
Pozycjonowanie strony www to w dużym uproszczeniu reklamowanie Twojej firmy działającej w Katowicach, ale za pośrednictwem internetu – tak, by strona, za pomocą której docierasz do klientów, przynosiła firmie zyski. Sam proces pozycjonowania składa się z czterech podstawowych elementów. Jakich?
Inny podział, który funkcjonuje w branży, to podział na pozycjonowanie on-site oraz off-site. O co chodzi? Część działań, które prowadzę jako freelancer SEO, odbywa się bezpośrednio na stronie (są to rzeczy widoczne i odczuwalne z perspektywy użytkowników). Pozostałe działania prowadzę poza witryną – one również przekładają się na widoczność domeny, ponieważ zwiększają jej wiarygodność w oczach robotów Google’a.
SEO on-site obejmuje wszystkie działania w obrębie strony, które umożliwiają dopasowanie poszczególnych elementów do wymagań wyszukiwarek internetowych oraz samych użytkowników. Najlepiej, jeśli część tych działań ma miejsce już na etapie tworzenia strony, ale doskonale wiem, że nie zawsze jest to możliwe, lub po prostu się o tym nie myśli. Na szczęście jestem w stanie to nadrobić później, na przykład poprawiając architekturę strony oraz kod HTML.
Pozycjonowanie on-site witryny, która należy do firmy z Katowic, obejmuje również inne działania. Zaliczają się do nich:
Oczywiście tych elementów, które można poprawiać czy dodawać w ramach pozycjonowania on-site, jest więcej. Wyraźnie widać jednak, że jest to proces złożony, wieloetapowy i wymagający czasu. Dobrym rozwiązaniem jest więc audyt SEO, który pozwoli Ci ustalić, od których działań musisz zacząć, żeby efektywnie wykorzystać dostępność freelancera lub specjalistów z agencji.
SEO off-site to mniej rozbudowana pula działań, choć równie ważna, bo zwiększa wiarygodność strony w oczach algorytmu. Na co się składa? To przede wszystkim praca nad skuteczną strategią linkowania zewnętrznego, czyli promocją strony internetowej mojego klienta na innych witrynach o wysokim autorytecie. SEO off-site to również promocja strony w mediach społecznościowych, choć w mojej ocenie linkowanie zewnętrzne jest skuteczniejsze.
W jaki sposób publikować linki do swojej strony internetowej na zewnętrznych portalach? Przede wszystkim jakościowo – jestem zdecydowanie za tym, by szukać wartościowych, powiązanych tematycznie witryn, na których można opublikować merytoryczny artykuł sponsorowany, artykuł gościnny lub informację prasową. Nie masz pomysłu na taki tekst? Przypomnij sobie, o co najczęściej pytają Twoi klienci – z dużym prawdopodobieństwem te same pytania chodzą po głowie osobom, które szukają podobnej usługi, ale jeszcze do Ciebie nie dotarły.
Pozycjonowanie lokalne zwiększa widoczność stron internetowych, które należą do firm działających w obrębie jednego miasta, na przykład Katowic, lub miasta i okolicznych miejscowości oraz wsi. Wymaga jednak stosowania fraz, które zawierają nazwę miasta tak, by precyzyjnie wskazać lokalizację, w jakiej wyszukiwarka ma znaleźć daną usługę.
I tak na przykład, Ty, szukając freelancera SEO, możesz wpisywać w wyszukiwarkę frazę pozycjonowanie Katowice. Dzięki temu dotrzesz do osób i firm, które zajmują się pozycjonowaniem i oferują swoje usługi osobom mieszkającym lub pracującym na co dzień w Katowicach. Nie musi to jednak oznaczać, że firma, którą znajdziesz, będzie miała swoją siedzibę właśnie w Katowicach.
Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest tak istotne? Niemal połowa zapytań, które trafiają do wyszukiwarki Google, to wyszukiwania lokalne – liczba takich wyszukiwań w ostatnich latach wzrosła aż o 500%. Nic zresztą dziwnego. W końcu większość z nas, w tym ja, szuka firm, które świadczą usługi lokalnie i Google to uwzględnia.
Czy pozycjonowanie stron o zasięgu ogólnopolskim różni się od pozycjonowania lokalnego? Nie – większość działań, które prowadzę, wygląda podobnie, różnią się one raczej detalami. Kluczowe jest, tak jak wspomniałem wcześniej, stosowanie fraz, które zawierają nazwę miasta. Dzięki temu roboty Google’a nie mają wątpliwości, do jakiej lokalizacji przyporządkować daną podstronę.
Wiele osób zainteresowanych SEO wpisuje w wyszukiwarkę frazę pozycjonowanie cennik. Rozumiem to – przedsiębiorcy chcą oszacować koszty, jakie poniosą, inwestując w marketing internetowy. Problem polega na tym, że cena pozycjonowania zależy od zbyt wielu czynników, by podać jeden, prosty cennik. Szczególnie jeśli przyjmuje się podejście indywidualne i nie traktuje się go wyłącznie jako hasło reklamowe.
Jestem jednak w stanie podać cenę, od której startuję z klientami – pozycjonowanie lokalne zaczyna się od 600 złotych, ale tak jak wspomniałem, ostateczna cena może się różnić w zależności od:
Jeśli masz wątpliwości, czy pozycjonowanie jest rozwiązaniem dla Twojej firmy z Katowic lub chcesz się upewnić, jaki model współpracy będzie dla Ciebie najkorzystniejszy, w pierwszej kolejności zdecyduj się na konsultacje SEO. Dzięki temu unikniesz błędnych inwestycji.
Prowadzisz firmę w Katowicach, chcesz zainwestować w pozycjonowanie, bo znajomi z branży mówią, że to naprawdę działa, ale masz wątpliwości, bo nie wiesz, jak długo trzeba czekać na efekty? Na pewno musisz uzbroić się w cierpliwość – pozycjonowanie sklepów internetowych i stron z usługami bardziej przypomina bieg długodystansowy niż sprint.
Mam jednak dobrą wiadomość. Choć nie jest to regułą, pojedyncze frazy są w stanie osiągnąć wysoką pozycję już po 1 miesiącu prac na stronie. W wielu przypadkach widoczność zwiększa się po 3 miesiącach, ale na pewno nie będzie to oznaczało końca działań. Z kolei po upływie 6 miesięcy powinna się poprawić również sprzedaż – pamiętaj jednak, że nie dotyczy to każdej firmy z Katowic, ponieważ na efektywność działań SEO wpływa zbyt wiele czynników. Od czego w takim razie zależy czas oczekiwania na zwrot inwestycji w SEO? Są to:
Nie bez znaczenia jest również to, czy nawiążesz współpracę z freelancerem, czy z agencją SEO – działania w obu tych przypadkach będą się nieco różniły, a to z pewnością wpłynie na czas oczekiwania na efekty.
Aby ustalić, czy Twoja strona internetowa potrzebuje optymalizacji SEO, zleć audyt. Dzięki niemu dowiesz się, w jakim stopniu jest ona dostosowana do wyszukiwarek takich jak Google, oraz jakie kroki musisz podjąć jako pierwsze. Innym rozwiązaniem są konsultacje SEO, podczas których przegadamy potrzeby Twojej firmy działającej w Katowicach i ustalimy ewentualny plan dalszych działań.
Są jednak sygnały, które już teraz mogą świadczyć o tym, że Twoja firma potrzebuje lub jest gotowa na pozycjonowanie. Zainwestuj w SEO, jeśli:
Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Tak, dokładnie – bez ogródek mówię Ci, że SEO nie sprawdzi się w każdym przypadku. Dlaczego? Być może oczekujesz wzrostu sprzedaży w krótkim czasie, bo Twoja firma znajduje się w trudniejszej sytuacji. Może się okazać, że lepiej sprawdzą się płatne kampanie reklamowe, które działają tu i teraz.
Kolejnym ograniczeniem może być budżet – nie każda firma może sobie pozwolić na długoterminową inwestycję. Zawsze jednak zachęcam do tego, by to wspólnie przeanalizować, bo może się okazać, że pełnoskalowa strategia SEO w danym momencie nie jest możliwa, ale klient może we własnym zakresie popracować nad treściami na stronie i dzięki temu choć trochę tę widoczność poprawić.
Chcesz zwiększyć zyski dzięki pozycjonowaniu? Odezwij się do mnie za pomocą formularza kontaktowego, a wspólnie ustalimy plan działania.
FORMULARZ KONTAKTOWY
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie stron » Pozycjonowanie stron Katowice