SXO

Co to jest SXO i jak wpływa na pozycjonowanie i zwiększenie konwersji strony internetowej?

#wiecejnizseo

To pierwszy krok do tego, by zwiększyć widoczność i konwersje Twojej strony internetowej.

Nawet jeśli nie masz wiedzy technicznej.

Chcę optymalizację SXO już teraz!

Skorzystaj z formularza kontaktowego.

Kiedy warto zainwestować w SXO? Wyobraź sobie, że Twój idealny klient wpisuje frazę w wyszukiwarkę i znajduje Twoją stronę wysoko w wynikach wyszukiwania. Od razu znajduje to, czego szuka. Wszystko jest dla niego jasne, więc bez wahania przechodzi do zakupów. Bez żadnych problemów składa zamówienie, a później wielokrotnie do Ciebie wraca. Jak osiągnąć taki efekt? Samo SEO tu nie wystarczy. Przyszedł czas na SXO.

Co to jest SXO?
Co to jest SXO?
SXO – czy to się opłaca?
SXO – czy to się opłaca?
Kiedy warto zdecydować się na SXO?
Kiedy warto zdecydować się na SXO?
Moja oferta SEO Search Experience Optimization
Moja oferta SEO Search Experience Optimization
Co to jest SXO?
Co to jest SXO?
CZYTAJ WIĘCEJ
SXO – czy to się opłaca?
SXO – czy to się opłaca?
CZYTAJ WIĘCEJ
Kiedy warto zdecydować się na SXO?
Kiedy warto zdecydować się na SXO?
CZYTAJ WIĘCEJ
Moja oferta SEO Search Experience Optimization
Moja oferta SEO Search Experience Optimization
CZYTAJ WIĘCEJ
01 pozycjonowanie stron

Co to jest SXO?

SXO (Search Experience Optimization) to nic innego, jak połączenie SEO i UX. Co to SEO, zapewne już wiesz. W cyfrowym świecie żaden biznes nie może liczyć na poważne efekty bez pozycjonowania. Jednak co to jest UX (User Experience)? Są to wszystkie działania, które sprawiają, że strona staje się bardziej przyjazna dla użytkownika. Ma na to wpływ nie tylko sam wygląd strony, ale też treść,  intuicyjność, czas ładowania, a nawet rozmiar czcionki czy kolory.

UX nie będzie jednak skuteczne, jeśli klient nie trafi na Twoją witrynę. Z drugiej strony nawet pozycja w TOP10 uzyskana dzięki optymalizacji SEO nie przyniesie dużych korzyści, jeśli odwiedzający nie będą chętni do zapoznania się z Twoją ofertą. Połączenie tych dwóch metod (SEO + UX = SXO) jest tu kluczem do sukcesu.

SXO – czy to się opłaca?

Jeśli inwestujesz już w SEO, możesz zastanawiać się, do czego Ci jeszcze potrzebne SXO. Przecież masz już ruch na stronie dzięki pozycjonowaniu.

Oczywiście strona zoptymalizowana pod kątem SEO wygląda dobrze z punktu widzenia robotów Google. Problem w tym, że roboty Google nic nie kupią na Twojej stronie. Jeśli masz skomplikowany proces zakupowy, wielu klientów ucieknie do konkurencji, choćbyś zajmował  pierwszą pozycję w wyszukiwarce. Użytkownicy nie zapiszą się też na newsletter i nie napiszą maila, jeśli nie będą przekonani, że jesteś w stanie udzielić odpowiedzi na ich pytania.

SXO jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego internauty. A jaki jest współczesny internauta? Przede wszystkim ceni swój czas i kieruje się w dużej mierze emocjami. Jeśli nie będzie mógł znaleźć potrzebnego produktu lub informacji już po kilku kliknięciach – po prostu zacznie szukać gdzie indziej. Coraz częściej kieruje się też nie ceną czy parametrami artykułów, lecz tzw. Customer Experience (CX). Jeśli jest na Twojej stronie pierwszy raz, zapewne skupi się na emocjach, które towarzyszą mu przy pierwszych odwiedzinach.

Trzeba tu też zaznaczyć, że zrezygnowanie z SXO będzie też miało wpływ na samo pozycjonowanie. Roboty Google patrzą o wiele przychylniej na merytoryczne treści niż na nafaszerowane frazami opisy, które nie mają żadnej wartości dla użytkownika. Znaczenie ma również czas, który internauta spędza na stronie. Jeśli opuszcza ją po kilku sekundach, jest to sygnał dla algorytmów Google, że nie znalazł tego, czego szukał, co również może negatywnie wpływaćna pozycje w wynikach wyszukiwania.

Ważne jest także, by Twoja strona była czytelna dla użytkownika. Wyobraź sobie sklep, w którym produkty nie są podzielone według kategorii. nie są widoczne ceny, na półkach brakuje towaru i nie wiadomi którędy trafić do kasy. Niewielu konsumentów chciałoby robić zakupy w takim miejscu. Podobnie jest z internautami, którzy szukają ofert w sklepach internetowych. Roboty Google, które naśladują zachowania użytkowników, również “dostrzegają” te problemy i kierują użytkowników na strony konkurencji, gdzie problematyczne kwestie zostały lepiej rozwiązane. Jako freelancer SEO pomogę Ci namierzyć takie problemy i znaleźć odpowiednie rozwiązanie.

03 pozycjonowanie stron wypełniacz

Kiedy warto zdecydować się na SXO?

SXO przynosi korzyści bez względu na to, czy już korzystałeś z usług SEO czy dopiero zaczynasz pozycjonowanie sklepu lub strony. Jednak z oczywistych powodów przedsiębiorcy rozważają audyt SXO, kiedy na stronie jest ruch, ale brakuje konwersji. Część osób intuicyjnie stara się dopasować elementy na stronie, lecz trudno poprawić wyniki bez dogłębnej analizy. Dlatego jeśli widzisz na swojej witrynie przestój, zgłoś się do mnie. Wspólnie zdiagnozujemy problem i wdrożymy zmiany.

Jakie są elementy SXO?

Co oferuję w ramach SXO? Każda strona jest inna, więc inny będzie zakres działań. Wszystkie prace zaczynają się jednak w tym samym miejscu – przy audycie SEO. To on pokaże, co mogłoby działać lepiej.

Optymalizacja pod SEO

Pisałem już, że SEO to nie wszystko. Jednak z pewnością od niego trzeba zacząć. Pozycjonowanie jest tu bazą, na której dopiero możemy budować naszą pracę. Nie musisz się tym oczywiście zajmować sam. Jako doświadczony specjalista zaplanuję działania, które poprawią pozycję strony w wyszukiwarce.

UX

Na UX składa się przyjazny układ na stronie, szybkość ładowania czy ogólny wygląd witryny. Warto tu spojrzeć na swoją ofertę oczami potencjalnego klienta. Czy osoba, która zagląda tu pierwszy raz, wie, jak złożyć zamówienie? Czy potrafi z każdej zakładki wrócić do strony głównej? Może litery nie są dobrze widoczne na wybranym przez Ciebie tle albo grafiki zajmują zbyt dużo miejsca i utrudniają czytanie?

 

Niestety trudno spojrzeć świeżym okiem na stronę, na której jesteś codziennie. Warto więc zostawić to profesjonalistom.

Zamawiam optymalizację SXO!

Optymalizacja treści

Content jest ważny zarówno pod kątem SEO, jak i UX. Tekst oferty powinien więc zawierać najważniejsze słowa kluczowe, nagłówki, linkowanie, a przy tym być przyjaznym dla użytkownika. Musi być więc merytoryczny, a użytkownik nie może męczyć się przy czytaniu. 

Korzystając z mojej oferty, otrzymasz wysokiej jakości treści, które będą wspierać sprzedaż.

CRO (Conversion Rate Optimization)

Ważna jest także optymalizacja konwersji. Co to znaczy? Na każdej witrynie mogą być inne przyczyny, dla których klient nie wykonuje konkretnej interakcji (złożenie zamówienia, wysłanie zapytania, telefon z pytaniem o cenę). Ważne jest, by je ustalić i szybko wprowadzić zmiany. Jeśli na przykład dla klientów proces zakupu jest zbyt skomplikowany, warto jak najbardziej go uprościć.

Analizy

Warto sprawdzić, jak Twoi potencjalni klienci zachowują się na Twojej stronie. Przydadzą się do tego narzędzia monitorowania zachowań użytkowników, jak na przykład Hotjar. Przy wdrażaniu SXO również będę analizować zmiany na bieżąco. Dzięki temu można szybko wychwycić, co się sprawdza, a co należy przeprowadzić inaczej.

Dostosowanie do różnych urządzeń

Obecnie użytkownicy chętniej korzystają z przeglądarki w telefonie niż na komputerze. Upewnij się więc, że Twoja strona wygląda równie dobrze na małym ekranie. Nie zapominaj też o użytkownikach tabletów.

04 pozycjonowanie stron

Moja oferta SEO Search Experience Optimization

Jeśli chcesz zwiększyć ruch i konwersję na stronie, ostatnim, czego Ci trzeba, jest schematyczne podejście do pozycjonowania. Dobrze rozumiem, że każda oferta jest wyjątkowa, więc dostosowuję indywidualny plan działania dla konkretnego klienta. Na początek przeprowadzę z Tobą szczegółowy wywiad, by jak najlepiej poznać Twoją branżę. Ustalimy też priorytety dla Twojej witryny. Przeanalizuję marże produktów oraz dobiorę frazy, które zagwarantują Ci ruch i sprzedaż na stronie. Skupię się na najważniejszych usługach i dobiorę najbardziej opłacalne działania.

Chcesz poznać szczegóły? Skontaktuj się ze mną, a wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązania dla Twojej witryny.