Pozycjonowanie stron Warszawa

Pozycjonowanie w dużych miastach, takich jak Warszawa, wymaga nie tylko wiedzy, ale i kreatywności. Dlaczego? Wyobraź sobie ulicę, na której jest kilka sklepów o podobnej ofercie. Do którego z nich wejdzie przechodzień, który nie zna miasta? Zapewne zacznie od pierwszego, który minie po drodze.

Podobnie jest w Internecie. Tu również największe szanse na zdobycie klienta mają strony, które są “zaraz na początku ulicy”, czyli na górze wyników w wyszukiwarce. Jednak jak osiągnąć tę pozycję, gdy konkurencja jest duża? Nie ma tu dróg na skróty. Czas postawić na pozycjonowanie stron w Warszawie.

Pozycjonowanie w dużych miastach, takich jak Warszawa, wymaga nie tylko wiedzy, ale i kreatywności. Dlaczego? Wyobraź sobie ulicę, na której jest kilka sklepów o podobnej ofercie. Do którego z nich wejdzie przechodzień, który nie zna miasta? Zapewne zacznie od pierwszego, który minie po drodze.

Podobnie jest w Internecie. Tu również największe szanse na zdobycie klienta mają strony, które są “zaraz na początku ulicy”, czyli na górze wyników w wyszukiwarce. Jednak jak osiągnąć tę pozycję, gdy konkurencja jest duża? Nie ma tu dróg na skróty. Czas postawić na pozycjonowanie stron w Warszawie.

#wiecejnizseo

Jak działa pozycjonowanie w Warszawie?

Oczywiście nasz przechodzień nie zawsze ograniczy się tylko do pierwszego sklepu. Jeśli nie spodobają mu się produkty, zapewne pójdzie odwiedzić konkurencję. Może też stwierdzić, że przed podjęciem decyzji chce obejrzeć inne oferty. Jedno jest jednak pewne. Nie odwiedzi wszystkich sklepów w mieście. Zapewne zajrzy do maksymalnie dziesięciu, jeśli ma dużo czasu i bardzo zależy mu na dobrym produkcie. Jednak bardziej prawdopodobne, że wejdzie do trzech lub czterech. Nie warto być więc zbyt daleko od “początku ulicy”.

Podobnie jest z pozycjonowaniem stron www w miastach o dużej konkurencji – takich właśnie jak Warszawa. Jeśli Twojemu klientowi bardzo zależy na dobrej jakości produktu czy usługi, możliwe, że przejrzy większość ofert z TOP10 (chyba że pierwsza usatysfakcjonuje go tak bardzo, że zaprzestanie dalszych poszukiwań). Dotyczy to przede wszystkim ofert, z których klienci korzystają rzadko i chcą mieć pewność, że dobrze wydadzą pieniądze (na przykład montaż paneli fotowoltaicznych, wybór sali weselnej czy szkoły tańca). W przypadku mniej zobowiązujących wydatków (wybór restauracji na niedzielny obiad czy kwiaciarni, w której kupią bukiet na urodziny), pewnie nie będą już tak wytrwali.

Jaki z tego wniosek? Warto walczyć o wysoką pozycję w Google – nie tylko o TOP10, ale nawet o TOP3. Pozycjonowanie stron bywa czasochłonne, jednak nie będzie to czas stracony. Ważne tylko, by dobrze przemyśleć strategię.

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie strony www Twojej firmy w Warszawie rozpocznie audyt SEO. Każda branża jest wyjątkowa, więc dokładnie zagłębiam się w specyfikę każdej oferty. Poznam także Twoją konkurencję. Następnie opracuję strategię, która obejmie:

Po co to robię? Każdy z tych elementów zwiększy Twoją pozycję w Google. Jednak to nie wszystko. Wyobraź sobie, że w sklepie na naszej ulicy jest bałagan na półkach, trudno w nim cokolwiek znaleźć, a w dodatku sprzedawca jest burkliwy i zamiast pomóc klientowi wybrać produkt, zanudza go historią spółki. Tak, w sklepie internetowym również można osiągnąć taki efekt.

Nieuporządkowana oferta, nieintuicyjny interfejs czy długo ładująca się strona szybko zrażą do siebie potencjalnych klientów, którzy uciekną do konkurencji. Na Twojej witrynie jest też “sprzedawca”, który może albo zachęcić odbiorcę i pomóc mu podjąć najlepszą decyzję zakupową, albo go odstraszyć, Jest to oczywiście content.

Jak widać, nie tylko wysoka pozycja w Google jest tu kluczowa. Ważne jest także odpowiadanie na potrzeby klientów, czyli SXO (SEO i UX).

SEO on-site

Jak sama nazwa mówi, są to wszystkie działania bezpośrednio na stronie internetowej. Jest to między innymi:

  • budowa architektury strony,
  • optymalizacja adresów URL,
  • przyspieszenie czasu ładowania strony,
  • dopasowanie strony do Core Web Vitals,
  • adaptacja strony do urządzeń mobilnych,
  • wyeliminowanie błędnych stron (404),
  • tworzenie treści.

Oczywiście częścią tych zadań możesz zająć się samodzielnie lub zlecić je informatykowi. Pewnie wiele działań wykonałeś już intuicyjnie, nie myśląc o SEO. Trudno przecież wyobrazić sobie dobrze wyglądającą stronę bez chociaż krótkiego opisu produktu czy przedstawienia oferty. Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga jednak usystematyzowania tych czynności i skupienia się na wielu aspektach pracy na stronie.

SEO off-site

Są to, jak się pewnie domyślasz, działania poza stroną internetową. Do czego są potrzebne? Nie wszyscy internauci muszą trafić do Ciebie z pozycji wyszukiwarki. Wróćmy do naszego przechodnia na ulicy pełnej podobnych sklepów. Wyobraźmy sobie, że kilka dni temu zaufana osoba poleciła mu Twój sklep i dała mu karteczkę z adresem. Nie interesuje go już kolejność sklepów na ulicy – idzie właśnie do Ciebie, ignorując konkurencję, bo ufa osobie, która mu o Tobie powiedziała. W Internecie działa to podobnie. Użytkownik nie dostaje jednak karteczki z adresem, lecz link na stronie, do której ma zaufanie. Pozycjonowanie off-site polega właśnie na uzyskiwanie takich “wiarygodnych poleceń”, czyli wartościowych linków z innych stron internetowych, co wpływa również pośrednio na pozycję w wyszukiwarce. Są to między innymi artykuły sponsorowane, linki na forach lub grupach na Facebooku czy wpisy gościnne.

Co to jest pozycjonowanie lokalne

Jeśli znalazłeś moją stronę, wpisując w Google frazę: “pozycjonowanie Warszawa” czy “pozycjonowanie stron internetowych Warszawa”, to znaczy, że trafiłeś tu dzięki pozycjonowaniu lokalnemu.

Pozycjonowanie lokalne różni się od pozycjonowania stron ogólnopolskich tym, że skupiasz się na pozyskiwaniu klientów z określonego terenu, na przykład Warszawy i okolic. Nie ma w tym żadnej filozofii. Wystarczy wdrożyć frazy lokalne, czyli: fraza + lokalizacja (np. kwiaciarnia Warszawa, sala weselna Mazowsze).

Kierujesz swoją ofertę dla klientów z całej Polski i uważasz, że pozycjonowanie lokalne nie jest dla Ciebie? Nic bardziej mylnego! Żeby Ci to wyjaśnić, omówię szybko, jak Google stara się ułatwić nam życie.

Wyszukiwarka zbiera dane z historii wyszukiwań, by wyświetlać strony, które mogą być najbardziej interesujące dla danego użytkownika. Wie zatem (lub przynajmniej się domyśla), w jakim regionie mieszka internauta. Stara się więc wyświetlać mu oferty z jego okolicy, nawet jeśli nie używa fraz lokalnych.

Jeśli więc chcesz dotrzeć do użytkowników z różnych zakątków Polski, pozycjonowanie lokalne jest Twoją receptą na sukces. Jak to zrobić? Najlepiej wdrożyć frazy z lokalizacją na największe miasta (lub na takie, w których masz nadzieję dotrzeć do największego grona klientów).

Ile kosztuje pozycjonowanie stron www w Warszawie?

Spodziewasz się pewnie, że podam Ci precyzyjny cennik pozycjonowania stron. Niestety muszę Cię rozczarować. Każda strona jest inna i wymaga innych działań. Na ogólną wycenę ma wpływ między innymi:

  • wiek i historia strony,
  • liczba fraz kluczowych do wypozycjonowania,
  • ilość i pozycja konkurencji,
  • branża,
  • silnik strony internetowej.

W przypadku każdej strony omawiam koszt pozycjonowania indywidualnie. Skontaktuj się więc ze mną, a ja wykonam szybką wycenę, która do niczego Cię nie zobowiązuje.

Ile trwa pozycjonowanie stron w Warszawie?

Na to pytanie większość pozycjonerów odpowiada lakonicznym: “to zależy”. Nie będę jednak owijać w bawełnę – efektów nie zobaczysz jutro ani za tydzień. Wzrostu ruchu możesz spodziewać się za kilka miesięcy do nawet pół roku. Warto jednak poczekać, ponieważ daje to trwałe efekty.

Co wpływa na czas pozycjonowania? Przede wszystkim:

  • budżet przeznaczony na SEO,
  • konkurencja,
  • historia strony,
  • architektura strony,
  • ilość treści na stronie.

Agencja czy freelancer – komu warto powierzyć pozycjonowanie SEO w Warszawie?

Na to pytanie nie ma niestety prostej odpowiedzi. To, czy optymalizacja SEO przyniesie Ci zadowalające efekty, zależy przede wszystkim od tego, czy pracujesz z doświadczonymi specjalistami. A ci, jak wiadomo, pracują zarówno w agencjach, jak i jako freelancerzy.

Osoby pracujące z konkretną firmą mierzą się czasem z różnymi problemami, na przykład częstą zmianą opiekunów. Nawet jeśli od początku współpracujesz z dobrym pozycjonerem, który świetnie rozumie Twoje potrzeby, nikt niestety nie da Ci gwarancji, że będzie tak przez cały czas. Agencje mają także swoje harmonogramy i standardowe procedury, co oczywiście ma wiele plusów. Możesz jednak odnieść wrażenie, że Twoja strona została wrzucona do jednego worka z klientami z innych branż. Jeśli działasz już z taką firmą i masz wątpliwości, czy nie traktuje Twojej oferty zbyt schematycznie, dobrze sprawdzi się nadzór agencji SEO.

Freelancer SEO nie jest związany żadnymi procedurami wewnętrznymi, więc może sobie pozwolić na większą elastyczność. Oczywiście we współpracy z wolnym strzelcem również mogą pojawić się problemy. Przy kontakcie z jedną osobą dużo łatwiej jednak zdiagnozować problemy i zdecydować się na usługi innego specjalisty.

Pozycjonowanie strony www w Warszawie – dlaczego ja?

  • Mam duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii dla klientów z różnym budżetem – od kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy złotych. 
  • Jestem freelancerem, więc większość Twojego budżetu będzie przeznaczona bezpośrednio na pozycjonowanie, a nie na koszty utrzymania agencji.
  • Nie będziesz długo czekać na odpowiedź – odpisuję maksymalnie w ciągu 24 godzin. Zawsze oddzwaniam i chętnie rozmawiam przez telefon – nie musisz więc się martwić, że zniknę, gdy będę najbardziej potrzebny.
  • Piszę prostym językiem. Czytając moje raporty, które wysyłam co miesiąc, nie musisz zadawać sobie słynnego pytania z czasów szkolnych, co autor miał na myśli.
  • Dbam o wartościowy ruch na stronie, żebyś zobaczył szybkie i trwałe efekty.
  • Podpiszemy umowę z miesięcznym okresem wypowiedzenia, więc w każdej chwili możesz zrezygnować z moich usług.

Kiedy warto zdecydować się na usługi SEO?

Jak pewnie wiesz, niemal każda strona internetowa wymaga pozycjonowania. Warto zdecydować się na zlecenie usług SEO zwłaszcza jeśli:

  • Twoja strona nie była jeszcze nigdy pozycjonowana,
  • widzisz zastój i brakuje “świeżego ruchu” na stronie,
  • Twoja firma jest na rynku od niedawna i potrzebujesz realnych efektów, by inwestycja mogła się zwrócić,
  • konkurencja już wdrożyła strategie SEO i potrzebujesz przebicia w Google.

Czy jednak skorzystanie z usług pozycjonowania jest zawsze konieczne? Oczywiście nie. Jeśli Twoja oferta jest bardzo niszowa i nie masz dużej konkurencji, może się okazać, że “naturalne” działania na stronie są całkowicie wystarczające. Z usług SEO rezygnują też czasem startupy, które nie mogą sobie pozwolić na taką inwestycję na start.

Może się także okazać, że Twoja strona całkiem dobrze sobie radzi bez spójnej strategii pozycjonowania. Warto to jednak sprawdzić, wykonując audyt swojej strony internetowej.