Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Audyt SEO
Nie wiesz, co poprawić na stronie www?
Zleć audyt SEO!
#wiecejnizseo
Nawet jeśli nie masz wiedzy technicznej.
Zamawiam audyt SEO już teraz!
„Mam stronę internetową, ale nie wiem, co zmienić, by zaczęła przynosić zyski mojej firmie”
To myśl, która towarzyszy wielu osobom prowadzącym biznes – bez względu na skalę działalności. Analiza techniczna pozwala sprawdzić jakość witryny oraz określić, które zmiany trzeba wprowadzić w pierwszej kolejności. Dzięki audytowi SEO dowiesz się, co ulepszyć na stronie internetowej, by poprawić konwersję i zwiększyć zyski.
„Brzmi świetnie, ale nie mam zielonego pojęcia, jak przeprowadzić audyt SEO”
Nie musisz – efektywne zarządzanie firmą polega przecież na delegowaniu zadań. Przeprowadzę dla Ciebie profesjonalny audyt SEO, dzięki któremu łatwiej będzie osiągnąć satysfakcjonujące efekty z pozycjonowania strony. Ty natomiast skupisz się na zadaniach kluczowych z punktu widzenia rozwoju swojej firmy.
Audyt SEO to inaczej analiza strony internetowej pod kątem parametrów, które wpływają na widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Krótko mówiąc, chodzi o to, by mieć pewność, że strona jest przystosowana do algorytmów, a przede wszystkim do potrzeb użytkowników.
Dlaczego to takie ważne? Prawidłowa optymalizacja strony zwiększa szansę na to, że zyska wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przypomnij sobie, ile razy wpisywałeś lub wpisywałaś w wyszukiwarce jakąś frazę, by coś kupić lub znaleźć firmę, która np. wykona dla Ciebie kuchnię na wymiar. Czy strona znajdująca się na 20 pozycji budziła Twoje zaufanie? Prawdopodobnie nawet nie pojawiła się w Twojej głowie myśl, by odwiedzić witrynę z tak odległej pozycji.
Musisz też jednak wiedzieć, czym audyt SEO to nie jest.
Profesjonalna analiza ma niewiele wspólnego z przepuszczeniem witryny przez darmowe lub płatne narzędzia do crawlowania stron, czyli ich skanowania. W dużej mierze jest to ręczny przegląd strony oraz samodzielna interpretacja danych, na podstawie której przygotowuję odpowiednie rozwiązania i pomagam określić priorytety.
Chcę się dowiedzieć, jak poprawić moją stronę internetową!
Zastanawiasz się, dlaczego nie proponuję Ci darmowego audytu SEO online? Ponieważ bezpłatna analiza konkretnej strony jest jak wersja demo programu graficznego, który co prawda możesz sobie przetestować, ale nie poznasz jego wszystkich funkcjonalności. Z darmowym audytem jest podobnie – czegoś się tam dowiesz, ale umówmy się, nie będzie to rzetelny audyt z kompleksową analizą witryny, w dodatku z odniesieniem do tego, co się dzieje u Twojej konkurencji.
Audyt strony wykonuję w ramach współpracy lub jako osobną usługę i wtedy wyceniam ją indywidualnie.
Firma, która oferuje Ci bezpłatny audyt SEO Twojej witryny w 30 sekund, po prostu Cię oszukuje. Nie da się w tak krótkim czasie wnikliwie przeanalizować zawartości strony i przygotować sensownych rekomendacji do wdrożenia. To właśnie dlatego zachęcam Cię do tego, by wykonać taki audyt z pomocą eksperta. Dzięki temu zwiększysz szansę na to, by nie tylko poprawić widoczność strony, ale przede wszystkim zwiększyć liczbę klientów lub zapytań. Tym sposobem zapewnisz sobie płynność biznesu, a być może również większe zyski.
Celem audytu SEO jest identyfikacja problemów, które utrudniają widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. To również propozycja rozwiązań, które pomogą poprawić widoczność tej strony. Darmowa analiza nie będzie Ci w stanie tego zapewnić, dlatego naprawdę lepiej zlecić płatny, ale kompleksowy audyt SEO.
Nadal masz wątpliwości, czy nie łatwiej skorzystać z bezpłatnego audytu? Pomyśl o tym, czy chętnie proponujesz swoim klientom darmowe usługi, a jeśli tak, to w jakim zakresie. Czy dzielisz się branżową wiedzą i wieloletnim doświadczeniem za darmo? Większość stron i agencji, które proponują usługę darmowego audytu strony, liczą na to, że koniec końców to właśnie u nich zostawisz pieniądze, zlecając im realizację innej usługi. A Ty nadal tak naprawdę nie wiesz, co wymaga zmian na Twojej stronie.
Zamawiam bezpłatną wycenę!
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że profesjonalny freelancer SEO audyt tworzy co prawda według pewnego schematu, ale zawsze będzie się on różnił od innych audytów. Dlaczego? Bo jest to usługa dużo bardziej przypominająca usługę szycia garnituru czy sukienki na miarę niż zakupy w sieciówce. Audyty są procesem, w których specjalista SEO analizuje strony pod kątem wszystkich czynników, które mogą wpływać na ich pozycję w wynikach wyszukiwania.
Audyt obejmuje między innymi analizę struktury strony, treści, linków przychodzących i wychodzących, meta tagów, szybkości ładowania strony, a także użyteczności i dostępności. Te dwa ostatnie elementy pomagają ocenić, czy użytkownicy strony wiedzą, jak się po niej poruszać, gdzie kliknąć i jak umówić się na wizytę.
Po przeprowadzeniu audytu specjalista SEO przedstawia raport, który zawiera wnioski i zalecenia, które mają poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Bardzo ważnym elementem takiego audytu jest też analiza danych z Google Search Console. Narzędzie to niestety często się pomija podczas audytów – tym sposobem traci się wiele cennych informacji o stronie i problemach, które jej dotyczą.
Co obejmuje audyt?
Audyt SEO strony internetowej najczęściej obejmuje kwestie techniczne, ale może być uzupełniony o kwestie strategiczne i związane z treściami, takie jak:
modyfikacja struktury
01
informacja, jaki content marketing warto zaplanować,
02
wskazanie, jaki schemat linkowania wewnętrznego będzie najkorzystniejszy
03
analiza konkurencji
04
01
02
03
04
Nawet najlepiej przygotowany i wdrożony audyt techniczny nie sprawi, że strona znajdzie się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Aby do tego w ogóle mogło dojść, konieczne są takie elementy jak odpowiednia struktura strony, wartościowe treści, optymalizacja, a także link building. Możesz się w związku z tym zastanawiać, co tak naprawdę pozwala sprawdzić analiza witryny i czy rzeczywiście jej potrzebujesz.
Te informacje pomogą Ci podjąć decyzje kluczowe z perspektywy firmy. Być może od dłuższego czasu inwestujesz we współpracę z agencją, której działania nie przynoszą żadnych efektów? Lepiej mieć pewność, czy Twoje pieniądze przyczyniają się do zwiększenia autorytetu strony, czy po prostu idą na utrzymanie agencji i jej pracowników. To skrajny przykład, ale pokazuje, że tak jak sprawdzasz efektywność swoich działań, tak warto mierzyć działania osób, czy firm, którym powierzasz np. swoją stronę internetową.
Oczywiście, że możesz – pytanie, czy to dobry pomysł. Czy na pewno masz czas, by zrobić audyt SEO? W branży marketingu internetowego czynniki, które wpływają na widoczność strony, zmieniają się tak szybko, że trzeba stale trzymać rękę na pulsie. Ty natomiast masz na co dzień zupełnie inne wyzwania – musisz zadbać o obsługę klienta, pilnować budżetu i rozwiązywać bieżące problemy. Zastanów się więc, czy możesz poświęcić czas na kolejne zadanie, które w dodatku wymaga specjalistycznej wiedzy.
Profesjonalny freelancer SEO wykona audyt za Ciebie – poświęci na niego mniej czasu niż Ty, przygotuje rekomendacje do wdrożenia na stronie. Różnicą między audytem specjalisty a Twoim jest to, jak szczegółowe i wartościowe będą wnioski z analizy. Od tego natomiast zależy jakość kolejnych działań, które musisz podjąć, by zwiększyć widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. Dobrym rozwiązaniem są konsultacje SEO, które pozwalają omówić wyniki audytu podczas spotkania. Ułatwia to zarówno pozycjonowanie sklepów internetowych, jak i stron.
Zamawiam profesjonalny audyt SEO!
FORMULARZ KONTAKTOWY
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Audyt SEO