Pozycjonowanie stron Łódź

Profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej to szansa na zysk dla Twojej firmy w Łodzi.

Pozycjonowanie agencji SEO nie polega na rozmieszczeniu frazy „pozycjonowanie stron Łódź” w opublikowanych tekstach. To zbyt mało, żeby zobaczyć efekty. To samo dotyczy Twojej branży. Chcesz mieć wysoką pozycję w Google i zwiększyć sprzedaż? Rozpocznij współpracę wielowymiarową. Jako ekspert SEO stawiam na kompleksowe, skuteczne pozycjonowanie, dzięki któremu przyciągniesz i zatrzymasz nowych klientów.

Profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej to szansa na zysk dla Twojej firmy w Łodzi.

Pozycjonowanie agencji SEO nie polega na rozmieszczeniu frazy „pozycjonowanie stron Łódź” w opublikowanych tekstach. To zbyt mało, żeby zobaczyć efekty. To samo dotyczy Twojej branży. Chcesz mieć wysoką pozycję w Google i zwiększyć sprzedaż? Rozpocznij współpracę wielowymiarową. Jako specjalista SEO stawiam na kompleksowe, skuteczne pozycjonowanie, dzięki któremu przyciągniesz i zatrzymasz nowych klientów.

#wiecejnizseo

Oczywiście frazy, które zamieszczasz na stronie, są ważne, ale powinny one brzmieć naturalnie. Zaburzenie płynności czytania nie tylko odpycha użytkowników. To także znak dla algorytmów, że idziesz po najmniejszej linii oporu. W takiej sytuacji rezultaty mogą być odwrotne niż zamierzenia, dlatego warto działać na wielu obszarach. Poza przygotowaniem zoptymalizowanych treści liczy się też pozyskanie wartościowych linków i całościowe doświadczenie użytkownika, który wchodzi na Twoją witrynę. 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest znakomitą drogą dla firm, które działają lokalnie. Kierujesz ofertę do osób mieszkających lub pracujących w Łodzi? A może chcesz rozszerzyć zasięgi firmy na całe województwo łódzkie? Skuteczna strategia przygotowana zgodnie z Twoimi celami pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów. Wspólnie wykorzystamy potencjał pozycjonowania lokalnego w Twoim regionie.

Jak działa pozycjonowanie stron dla firm z Łodzi?

Założę się, że pozycjonowanie SEO nie jest Ci tak naprawdę obce. Wystarczy, że sięgniesz pamięcią do momentów, gdy wyszukiwarka Google podpowiedziała Ci dobrą ofertę np. szkołę języka angielskiego, części zamienne do auta albo gadżety na prezent, w zależności od celu poszukiwań.
Kontakt ze szkołą językową poprzedza zwykle wpisanie fraz, takich jak na przykład:

  • nauka angielskiego Łódź,
  • szkoła językowa Łódź,
  • zajęcia angielskiego Łódź,
  • nauczyciel angielskiego Łódź,
  • korepetycje angielski Łódź. 

Po wpisaniu fraz wyszukiwarka Google proponuje strony, które użytkownik albo otwiera, albo pomija. Zachowania internautów są bardzo podobne. Jeśli szukają lokalnej usługi, otwierają mniej stron niż w przypadku wyszukiwań artykułów eksperckich. To pokazuje, jak ważne w pozycjonowaniu lokalnym jest przebicie konkurencji i wyświetlenie strony na górze wyników. 

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w Łodzi, zapomnij o tym, że czytelnicy trafią na Twoją stronę po przejrzeniu kilkudziesięciu innych opcji. Nie poświęcą czasu na zapoznanie się z każdą ofertą w tym mieście. Poza tym wyszukiwarka Google może im pomóc nie tylko znaleźć daną usługę, ale też wyodrębnić oferty odpowiadające na konkretne oczekiwania np. zajęcia prowadzone wyłącznie przez native speaker’a. Jeśli zawartość strony z pierwszych wyników będzie odpowiednio przygotowana pod kątem merytorycznym i graficznym, nie będą szukać dalej, ale skorzystają z tego, co widzą,

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie strony to w rzeczywistości pozycjonowanie Twojej firmy prowadzonej w Łodzi. Świat wirtualny nie jest odrębnym bytem, ale pokazuje to, co dzieje się w branży. Dzięki usłudze SEO znajdziesz nowych klientów i zaobserwujesz wzrost sprzedaży. Od czego zacząć? Możesz podpisać umowę z freelancerem lub agencją SEO. Niezależnie od decyzji, ich działania będą opierały się na 4 poniższych fundamentach. 

  1. Optymalizacja strony www pod kątem technicznym
  2. Budowa lub przebudowa architektury strony
  3. Content marketing stworzenie ciekawych treści
  4. Link building zwiększenie autorytetu strony dzięki pozyskiwaniu linków zewnętrznych i wewnętrznych 

Chcesz skupić się tylko na jednym z wymienionych punktów? To za mało, żeby pokonać konkurencję i znaleźć się w TOP10. Pozycjonowanie stron wymaga kompleksowego podejścia. Nawet jeśli wzrośnie autorytet strony dzięki pozyskiwaniu linków, nie zwiększysz sprzedaży, mając niskiej jakości opisy produktów. Możesz zaobserwować zwiększony ruch na stronie, ale to nie oznacza, że dojdzie do konwersji. Wystarczy zbyt wolno ładująca się strona lub brak przystosowania witryny do urządzeń mobilnych, żeby użytkownik porzucił koszyk lub skończył czytać artykuł już na wstępie. 

Dla osiągnięcia jak najwyższych efektów warto postawić na SXO, czyli połączenie SEO i UX. Tylko specjalista z doświadczeniem jest w stanie łączyć wiele elementów i w ten sposób wspierać rozwój Twojej firmy. Kiedy ja będę zajmował się działaniami on-site i off-site, Ty będziesz mógł/mogła kontynuować pracę przy biznesie w Łodzi. 

SEO on-site

SEO on-site to działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej. Niektóre z nich nie wymagają zaangażowania eksperta. Nie trzeba przecież znać się na SEO, żeby przygotować znakomity opis firmy na stronę główną. Tak jak wspominałem wyżej, aby jednak osiągnąć sukces pozycjonowania, należy działać na wielu obszarach. 

SEO on-site dotyczy działań takich jak:

  • pisanie treści na stronę, 
  • budowa architektury strony, 
  • uproszczenie adresów URL
  • przyspieszenie ładowania strony,
  • dostosowanie strony do Core Web Vitals wskaźników oceniających Twoją stronę,
  • dostosowanie widoku strony do smartfonów i innych urządzeń mobilnych,
  • usunięcie pustych stron (błąd 404). 

Wymieniłem tylko przykładowe zadania jest ich oczywiście więcej. Zarówno SEO lokalne, jak i ogólnopolskie, wymagają zadbania o szczegóły, a sam proces wzrostu widoczności trwa kilka miesięcy.

SEO off-site

SEO off-site to natomiast działania prowadzone poza stroną w celu zwiększenia autorytetu witryny. Ten autorytet oceniają algorytmy Google. Aby go zdobyć, warto pozyskiwać linki wewnętrzne i zewnętrzne. 

Najlepiej opowiem o tym na przykładzie. Jeśli prowadzisz firmę ogrodniczą, branżowy portal może poprosić Cię o przygotowanie artykułu na temat sadzenia cebulek kwiatowych. Przedstawisz w nim wskazówki o wyborze miejsca i przygotowaniu gleby, a w środku treści zamieścisz hiperłącze np. pod frazą „zestaw cebulek”. Jeśli czytelnik będzie ich poszukiwał, to po zapoznaniu się z merytoryczną treścią napisaną przez specjalistę, prawdopodobnie kliknie link i znajdzie się na stronie docelowej. 

W oczach Google właśnie tak zwiększa się autorytet strony w tym przypadku wzrośnie autorytet sklepu z cebulami. To przekłada się na wyższą, bezpłatną pozycję w wyszukiwarce i przybliża do założonych celów.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pojęcie pozycjonowanie lokalne jest kluczowe, jeśli Twoim celem jest dotarcie do osób z Łodzi. Dlaczego? SEO lokalne obejmuje strategię użycia fraz związanych z nazwą miasta np. fotograf Łódź, gdzie na kawę w Łodzi itd. Dzięki stosowaniu takich fraz wzrasta ruch na stronie. 

Google rozumie intencje użytkownika, więc jeśli szuka fotografa w swojej okolicy, nie podpowie mu ofert oddalonych o 100 km. Wyświetli strony-wizytówki studia fotograficznego w Łodzi. Z tych samych powodów jesteś teraz na mojej stronie i czytasz ten tekst. Prawdopodobnie przyciągnęła Cię fraza “pozycjonowanie stron Łódź” lub jakaś jej odmiana. Większość użytkowników korzysta z SEO lokalnego na co dzień. Frazy lokalne dominują w sieci, a na podstawie wyświetlanych wyników, często podejmuje się decyzje. 

Właśnie na tym polega pozycjonowanie lokalne. Większość kroków jest taka sama jak w przypadku SEO ogólnopolskiego, ale optymalizacja na frazy z nazwą miasta, wyróżnia tę strategię od pozostałych. Ważnym zadaniem jest także optymalizacja wizytówki Google Moja Firma, która jak sama nazwa wskazuje, reprezentuje Twoją działalność i wskazuje na jej cechy. 

 

Oferuję swoje usługi również m.in. na takie miasta jak:

Ile kosztuje pozycjonowanie firmy działającej w Łodzi?

Pozycjonowanie w Google to kilkumiesięczny proces. Nie kończy się jednak z dnia na dzień, bo kiedy uzyskasz satysfakcjonującą pozycję, trzeba ją jeszcze utrzymać. To, co różni SEO od płatnych reklam, to efekt rozłożony w czasie. Nie uzyskasz natychmiastowego rezultatu, za jaki mógłbyś zapłacić w ramach jednorazowej kampanii. Warto jednak pamiętać, że użytkownicy chętniej korzystają z bezpłatnych wyników wyszukiwań niż z płatnych reklam. 

Ile zatem kosztuje pozycjonowanie strony www? Cena wyjściowa w moim cenniku wynosi 600 złotych za SEO lokalne. Wiele czynników wpływa jednak na tę usługę, dlatego ostateczny koszt konsultuję indywidualnie. Elementy, które biorę pod uwagę, to między innymi: 

  • liczba i konkurencyjność słów kluczowych do wypozycjonowania, 
  • historia domeny, 
  • branża klienta, 
  • silnik strony.

Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony www

Zdarza się, że przedstawiciel agencji albo freelancer SEO obiecuje klientowi szybkie efekty. To nieprofesjonalne, ponieważ pozycjonowanie stron jest działaniem długoterminowym. Możemy przewidywać efekty, ale nie mamy 100% gwarancji tego, ile czasu zajmie ich uzyskanie. 

W niektórych sytuacjach przy pozycjonowaniu pojedynczych fraz faktycznie można zauważyć wzrost widoczności po 1 miesiącu. Dla większości firm z Łodzi potrzebny będzie jednak okres 3 miesięcy. Po 6 miesiącach może zwiększyć się też sprzedaż

Co wpływa na czas pozycjonowania? Są to: 

  • historia strony, którą mam pozycjonować, 
  • liczba fraz, na które chcesz się wyświetlać, 
  • Twoja konkurencja ona też walczy o wysokie pozycje w Google, 
  • budżet, który przeznaczasz na SEO, 
  • architektura strony,
  • jakość treści,
  • ilość treści,
  • rodzaj współpracy z kim podpisujesz umowę. 

Agencja czy freelancer SEO?

Pytanie, które z pewnością sobie zadajesz, to pytanie o to z kim współpracować. Pozycjonowanie stron to domena agencji SEO i freelancerów. Masz naprawdę duży wybór i nie mogę jednoznacznie odpowiedzieć, która współpraca będzie lepsza dla Ciebie. Warto natomiast mieć na uwadze różne charaktery tych współprac. 

Agencja SEO działa profesjonalnie, ale tworzy ją zespół ludzi, co może prowadzić do problemów z: 

  • komunikacją, jeśli często zmieniają się osoby kontaktowe, 
  • utrudnionym kontaktem z pozycjonerem może nie być dostępny, 
  • elastycznością agencja działa według ustalonego harmonogramu, 

Czy takie problemy mogą też zaistnieć we współpracy z freelancerem? Jasne, że tak freelancer, choć działa samodzielnie, też może nie odpisywać na maile, nie odbierać telefonów albo działać według własnych, sztywnych reguł. Istotne jest więc nawiązanie współpracy z osobą lub firmą, do której masz zaufanie. Możesz je zdobyć po zapoznaniu się ze stroną internetową, ale też po podjęciu pierwszego kontaktu np. żeby zapytać o wycenę. Jeśli chcesz współpracować z agencją, ale nie masz pewności czy wywiąże się ze swoich obowiązków, zleć zewnętrzny nadzór agencji SEO

Dlaczego warto powierzyć mi optymalizację strony?

  • Realizowałem projekty o budżecie zarówno kilkuset, jak i kilku tysięcy złotych. Wejdź w zakładkę pozycjonowanie cennik, aby dowiedzieć się więcej o wycenie usługi SEO. 
  • Działam sam, więc Twój budżet pokrywa przede wszystkim koszty pozycjonowania, a nie koszty prowadzenia mojego biznesu.
  • Jestem w kontakcie z każdym klientem odpisuję na maile w ciągu 24 godzin i zawsze jestem chętny do rozmowy telefonicznej. Jeśli akurat nie będę mógł odebrać, to oddzwonię. 
  • Wysyłam proste raporty – nie będziesz musiał/a znać specjalistycznych pojęć, żeby zrozumieć, co zadziało się w ramach Twojego budżetu. Wiem, że chcesz wiedzieć, za co płacisz, dlatego przygotowuję przejrzyste dane.
  • Optymalizacja SEO obejmuje widoczne działania, m.in. content marketing oraz linkowanie. Wspólnie doprowadzimy do konwersji, a nie tylko sztucznego zwiększenia ruchu na stronie. 
  • Proponuję korzystną umowę z okresem miesięcznego wypowiedzenia. Strategia pozycjonowania jest zawsze dopasowana do celów klienta, a zaplecze linków, które stworzę w trakcie współpracy, będzie aktualne także po jej zakończeniu. 

Kiedy strona www potrzebuje usługi SEO?

Nie wiesz, czy SEO jest dla Ciebie? Z pomocą przychodzi audyt SEO. To takie badanie aktualnego stanu strony dzięki temu będziesz wiedzieć, w jakim stopniu witryna przystosowana jest do wyszukiwarek. Dowiesz się też, od czego najlepiej zacząć zmiany. Zanim jedna zdecydujesz się na audyt, weź pod uwagę poniższe kryteria. Pozycjonowanie strony jest dla Ciebie, jeśli: 

  • zaskoczyło Cię pojęcie „frazy lokalne”,
  • od jakiegoś czasu rozważać pozycjonowanie, ale nie masz pewności co do współpracy z agencją SEO
  • Masz atrakcyjną stronę www, ale nie widzisz korzyści w postaci konwersji, 
  • nie widzisz zwrotu inwestycji, które wkładasz w marketing lub inne działania, 
  • chcesz dogonić konkurencję, która inwestuje w skuteczne pozycjonowanie w Łodzi, 
  • nie podoba Ci się Twoja strona internetowa – wyglądem przypomina motywy sprzed kilkunastu lat.

Może Cię to zdziwi, ale nie polecam SEO absolutnie wszystkim. Pozycjonowanie strony www nie jest dla Ciebie, jeśli: 

  • chcesz zobaczyć szybkie efekty, 
  • masz ograniczony budżet i nie planujesz kosztów na SEO w perspektywie długoterminowej, 
  • nie planujesz żadnych zmian w zawartości strony i nie zgadzasz się na nie. 

Pozycjonowanie stron Łódź – co musisz wiedzieć

Współcześnie dostępny jest niejeden kurs na pozycjonowanie strony. Możesz zapisać się na szkolenie i optymalizować stronę samodzielnie. Skuteczna strategia SEO wymaga jednak poświęcenia czasu i monitorowania tego, co się dzieje nie tylko u Ciebie, lecz także u konkurencji. Osiągnięcie wysokiej pozycji w Google nie sprawi, że zostanie ona już z Tobą na zawsze, dlatego rekomenduję współpracę ze specjalistami, którzy cały swój czas pracy mogą poświęcić na SEO. 

Z moją pomocą wzmocnisz pozycję swojej firmy zarówno w Google, jak i w branży. Tak naprawdę jedno wynika z drugiego, dlatego wykorzystaj konsultacje SEO, aby zaoszczędzić czas i zająć się sprawami ściśle biznesowymi. W czasie, gdy Ty będziesz doskonalić produkt, budować zespoły czy rozwijać logistykę firmy, ja będę pracował nad jej widocznością w Internecie.