Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie sklepów internetowych » Pozycjonowanie Magento
Czy pozycjonowanie sklepu na platformie Magento jest bardziej wymagające niż na innych systemach? To rozwiązanie, z którego korzystają takie marki jak Coca-Cola, Canon, Nike czy Puma – są to więc duże biznesy, które inwestują olbrzymie pieniądze również po to, by zwiększyć swoją widoczność w sieci.
Choć ich pozycjonowanie co do zasady nie różni się od pozycjonowania sklepów zbudowanych na innych platformach, to Magento rzeczywiście bywa trudniejszym systemem niż popularne w Polsce rozwiązania takie jak PrestaShop czy Shoper. Jako freelancer SEO pomagam swoim klientom poprawić organiczne wyniki wyszukiwania ich sklepów na Magento, korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia agencyjnego.
Czy pozycjonowanie sklepu na platformie Magento jest bardziej wymagające niż na innych systemach? To rozwiązanie, z którego korzystają takie marki jak Coca-Cola, Canon, Nike czy Puma – są to więc duże biznesy, które inwestują olbrzymie pieniądze również po to, by zwiększyć swoją widoczność w sieci.
Choć ich pozycjonowanie co do zasady nie różni się od pozycjonowania sklepów zbudowanych na innych platformach, to Magento rzeczywiście bywa trudniejszym systemem niż popularne w Polsce rozwiązania takie jak PrestaShop czy Shoper. Jako freelancer SEO pomagam swoim klientom poprawić organiczne wyniki wyszukiwania ich sklepów na Magento, korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia agencyjnego.
#wiecejnizseo
Chcesz zwiększyć zyski?
Kiedy zdecydować się na optymalizację SEO sklepu?
Zastanawiasz się, czy poprawić swoją stronę pod kątem SEO? Optymalizacja Magento to dobra biznesowo decyzja, jeśli:
Nie ryzykuj braku strategii SEO – jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, to Twój sklep oparty na Magento wymaga najlepszej analityki i przemyślanych działań.
Amerykańska platforma e-commerce Magento umożliwia tworzenie rozbudowanych sklepów internetowych. Jej rozwiązania są dostępne w dwóch wariantach: w modelu Open Source (Magento Community) oraz płatnej, komercyjnej wersji (którą możesz znać jako Magento Enterprise lub Adobe Commerce – system należy do Adobe od 2018 roku). Każdy z nich zapewnia dużą elastyczność działania, ale to wariant Enterprise daje większe możliwości i posiada więcej funkcji, w tym możliwość dostosowania sklepu internetowego do obsługi większego wolumenu produktów i baz danych klientów.
Magento to jeden z najpopularniejszych systemów na świecie, choć tak jak wspomniałem na początku, w Polsce większą popularnością cieszą się inne platformy. Jednym z powodów mogą być koszty, jakie wiążą się ze wdrożeniem systemu Magento, a dokładniej wariantu Enterprise – może on wynosić od kilkudziesięciu tysięcy do kilku milionów złotych. Choć model Open Source jest bezpłatny (co sprawia, że swobodnie korzystają z niego mniejsze sklepy), to nadal wymaga innych kosztów, choćby związanych z zakupem i utrzymaniem hostingu, czy wdrożeniem dodatkowych modułów.
Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga podobnych działań niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na Magento Commerce, czy Magento Community. To przede wszystkim poprawna konfiguracja oraz wdrożenie odpowiednich rozwiązań wpływają na widoczność w wynikach, nie wybór systemu CMS. Oczywiście platforma sama w sobie również ma znaczenie, ale raczej pod kątem nakładu pracy potrzebnego, by zoptymalizować witrynę.
Wiele zależy tak naprawdę od tego, jakimi środkami dysponuje Twoja firma i jakie masz oczekiwania pod względem rozwoju Twojego sklepu na Magento. Platforma umożliwia rozbudowę i skalowanie biznesu, więc warto też wziąć pod uwagę długoterminowe plany. Korzystają z niej zarówno mniejsze e-commerce, jak i marki o światowym zasięgu, ale ze względu na koszty Magento sprawdza się przede wszystkim w przypadku firm z dużym budżetem.
Optymalizacja SEO sklepu postawionego na Magento przebiega podobnie jak w przypadku innych popularnych systemów. Sama platforma posiada wbudowane funkcje SEO, które ułatwiają prace nad lepszą widocznością sklepu. Musisz jednak wiedzieć, że wdrożenia bywają trudniejsze i trwają dłużej – często potrzebne jest wsparcie developera, co siłą rzeczy wiąże się z dodatkowym kosztem.
Z doświadczenia wiem natomiast, że jeśli firma postawiła swój sklep na Magento, to posiada też własną obsługę IT, która jest w stanie wdrożyć rekomendowane przez pozycjonera rozwiązania. Z mojej perspektywy kluczowe są zatem:
Wady | Zalety |
Wysokie koszty wdrożenia sklepu | Skalowalność platformy oraz liczba dodatkowych modułów, która ułatwia rozbudowę sklepu |
Konieczność współpracy | Responsywność, która jest jednym |
Wydłużony proces wdrażania zmian, który wynika z tego, jak bardzo rozbudowany jest to system | Wydajność serwera, który jest w stanie obsłużyć bardzo duże sklepy |
Wysoki poziom bezpieczeństwa platformy, który jest możliwy między innymi dzięki częstym aktualizacjom | |
Liczne funkcje sprzedażowe w tym integracja z Allegro poprzez dodatkowy moduł oraz integracja |
Wielu przedsiębiorców, ale i osób związanych z SEO zastanawia się, jak skutecznie zwiększyć widoczność sklepu Magento w wyszukiwarce Google – szczególnie w dobie sztucznej inteligencji, coraz większej konkurencji i zmian w algorytmach. Tak jak pisałem, podstawowa optymalizacja nie różni się od działań SEO na innych platformach. Przejdźmy jednak krok po kroku przez proces pozycjonowania sklepu na Magento – da Ci to wyobrażenie, jakich nakładów pracy możesz się spodziewać.
W mojej ocenie każda witryna potrzebuje audytu, by przeprowadzić kompleksowe pozycjonowanie sklepu internetowego. Jakościowa analiza strony pozwoli ustalić poziom poprawności kodu oraz struktury, a także określić kluczowe błędy i na tej podstawie zaplanować dalsze działania.
Z kolei analiza konkurencji pomoże mi zaplanować skuteczną strategię pozycjonowania, w tym określić zakres optymalizacji treści na Twojej stronie. Porządna analiza da nam informację o mocnych i słabych stronach konkurencyjnych sklepów, ale też pozwoli zidentyfikować obszary, w których możesz się wyróżnić.
Magento pozwala tworzyć adresy URL na podstawie SKU (Stock Keeping Unit) produktów, co zwiększa automatyzację działań. Możliwość ich edycji umożliwia tworzenie bardziej przyjaznych linków, co ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie sklepu. Wystarczy zainstalować dodatkowy moduł, który automatycznie generuje SEO friendly adresy podstron.
Meta tagi i meta description możesz zoptymalizować:
Magento umożliwia łatwą edycję pliku robots.txt bezpośrednio z panelu administracyjnego. Dzięki temu możesz bez problemu wykluczyć z indeksowania podstrony, które nie powinny być widoczne dla robotów – takie jak strony logowania czy checkout.
Magento oferuje rozbudowany system zarządzania treścią (CMS), który umożliwia łatwe tworzenie i edytowanie stron. Pozwala to zadbać o aktualność oraz atrakcyjność witryny zarówno z punktu widzenia algorytmów, jak i – a może przede wszystkim – użytkowników. Oczywiście skuteczne pozycjonowanie wymaga również innych działań takich jak:
Pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Magento jest złożonym procesem i myślę, że nie chodzi o to, by wymienić absolutnie każdą czynność, jaką należy wykonać. Chcę natomiast, by moi klienci mieli świadomość, jak angażujące są to działania i rozumieli, dlaczego potrzebny jest czas, by zobaczyć efekty (choć te pierwsze mogą się pojawić już po 3 miesiącach, ale większy ruch nie musi być równoznaczny z większą sprzedażą.
Pozycjonowanie Magento to długotrwały proces, dlatego potrzebujesz takich działań jak:
Żeby zwiększyć ruch na stronie, a następnie konwersję w sklepie internetowym na Magento, potrzebujesz czasu i pieniędzy. Ale z jakimi kosztami się liczyć? Wiele zależy od tego:
Koszt pozycjonowania Magento zależy, jak w przypadku każdej innej platformy, od przynajmniej kilku czynników. Specyfika tego systemu sprawia jednak, że musisz się liczyć z nieco większymi wydatkami niż w przypadku prostszych technicznie rozwiązań.
Tak jak Tobie, mi również zależy na wzroście widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarkach. Magento tworzy rozwiązania, które sprzyjają zwiększeniu ruchu organicznego – ja skupię się na tym, by poprawić Twoją sprzedaż. Nie zależy mi na chwilowych wzrostach w raportach. Dzięki pozycjonowaniu i optymalizacji:
Pomagam przedsiębiorcom, którzy prowadzą biznes e-commerce w pozycjonowaniu stron internetowych na Magento, nawet jeśli mają negatywne doświadczenie współpracy z agencją lub freelancerem SEO za sobą, po to, by zapewnić im skuteczną sprzedaż z organicznych wyników wyszukiwania. Twojej firmie również pomogę – bez względu na to, z której wersji Magento korzystasz.
Nie będę wysyłać Ci nic nie mówiących raportów. I nie będę ograniczał się do wypozycjonowania podstawowych fraz kluczowych, wmawiając Ci, że to wystarczy, by osiągnąć oczekiwane wyniki finansowe. Ze swojej strony zapewniam wsparcie merytoryczne i indywidualne podejście, które nie jest wyświechtanym frazesem, tylko zrozumieniem z mojej strony, że elastyczność to podstawa – to właśnie dlatego klienci ze mną współpracują.
FORMULARZ KONTAKTOWY
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie sklepów internetowych » Pozycjonowanie Magento