Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie cennik
Nieważne, czy masz do zainwestowania w SEO 500 zł lub 5000 zł miesięcznie. Dopasuję zestaw działań do Twojego budżetu.
#wiecejnizseo
Sztywne ceny za poszczególne pakiety działań oznaczają, że Twoja strona internetowa nie będzie potraktowana indywidualnie. Oczywiście raz takie działania przyniosą lepsze efekty, raz gorsze, ale to nigdy nie będzie to samo, co usługa szycia na miarę – tak, dokładnie tak samo, jak w przypadku odzieży ze sklepu, która nie jest w stanie dorównać ubraniom od krawca. To właśnie dlatego lepiej zdecydować się na indywidualną wycenę pozycjonowania.
Chcę poznać wycenę pozycjonowania mojej strony!
Dlaczego podałem aż trzy porównania zamiast jednego? Bo dopiero wszystkie przykłady razem pokazują, dlaczego pozycjonowanie nie powinno mieć jednego odgórnie ustalonego cennika. Czy to oznacza, że agencje SEO są złe? Oczywiście, że nie! Oznacza to tylko tyle, że musisz przemyśleć, czy chcesz inwestować swoje pieniądze w usługę nie do końca dopasowaną do specyfiki Twojego biznesu, czy w spersonalizowane działania, które uwzględniają potrzeby Twojej firmy.
Nie chcę jednak zostawić Cię bez informacji, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu oraz strony internetowej, czy odpowiedzi na pytanie, co składa się na cenę takiej usługi.
Nie jestem agencją SEO / SXO, dlatego nie znajdziesz tutaj 3, 5 czy 8 pakietów do wyboru. Pozycjonowanie stron internetowych o różnej specyfice za pomocą kilku pakietów, a tak właśnie najczęściej jest w przypadku agencji, jest jak:
Dlaczego podałem aż trzy porównania zamiast jednego? Bo dopiero wszystkie przykłady razem pokazują, dlaczego pozycjonowanie nie powinno mieć jednego odgórnie ustalonego cennika. Czy to oznacza, że agencje SEO są złe? Oczywiście, że nie! Oznacza to tylko tyle, że musisz przemyśleć, czy chcesz inwestować swoje pieniądze w usługę nie do końca dopasowaną do specyfiki Twojego biznesu, czy w spersonalizowane działania, które uwzględniają potrzeby Twojej firmy.
Nie chcę jednak zostawić Cię bez informacji, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu oraz strony internetowej, czy odpowiedzi na pytanie, co składa się na cenę takiej usługi.
Pozycjonowanie jest procesem długoterminowym, na które składa się wiele działań – już samo to wyjaśnia, dlaczego taką usługę należy wyceniać indywidualnie, a nie za pomocą stałego cennika. Ostateczna cena zależy od wielu czynników, w tym od:
Oczywiście w zależności od strony internetowej i oczekiwań klienta wobec moich działań tych czynników wpływających na cenę usługi SEO może być więcej. To właśnie dlatego każdą współpracę wyceniam indywidualnie.
Proszę o wycenę pozycjonowania mojej strony!
Doskonale rozumiem, że chcesz wiedzieć, co dokładnie decyduje o kosztach pozycjonowania. To inwestycja w rozwój Twojej firmy, więc kontrolujesz, na co idą pieniądze z budżetu przeznaczonego na marketing.
Odpowiedz sobie na pytanie, czy warto oszczędzać na usłudze szycia na miarę. Czy decydując się na ręcznie szyty garnitur lub sukienkę, szukasz sposobu na obniżenie kosztów? Nie, bo z reguły wiesz, że jest to usługa, która wymaga doświadczenia, umiejętności i czasu – nie chcesz przecież ryzykować, że ściegi będą niedokładne, szwy boczne nieestetyczne, a wykończenie po kilku razach użytkowania będzie pozostawiać wiele do życzenia. Nie chcesz też, by ubranie szyte na miarę źle na Tobie leżało, prawda?
Nie inaczej powinno być w przypadku pozycjonowania strony czy sklepu internetowego – szczególnie jeśli decydujesz się na współpracę z kimś, kto podchodzi do tematu indywidualnie. Przede wszystkim jednak nie daj się nabrać na bezpłatny audyt SEO, czy ofertę, która obejmuje 3 pierwsze miesiące współpracy za darmo. Dlaczego? Darmowe usługi rzadko kiedy realizuje się na takim samym poziomie jak usługi opłacone. I z biznesowego punktu widzenia nie ma też w tym niczego dziwnego. Dajesz komuś coś za darmo, ponieważ liczysz na to, że ta sama osoba prędzej czy później zostawi u Ciebie pieniądze.
Przykład? Agencja SEO wykona dla Ciebie bezpłatny audyt, a Ty na jego podstawie zdecydujesz się na płatną współpracę w ramach abonamentu. Problem polega na tym, że darmowy audyt SEO nigdy nie będzie tak rzetelny i wnikliwy, jak ten, za który trzeba zapłacić, bo to się po prostu nie opłaca firmie, która go wykonuje.
Inną kwestią jest to, że nie zawsze najtańsze pozycjonowanie będzie najkorzystniejszym rozwiązaniem. Są sytuacje, w których można realizować działania SEO za stosunkowo niewielkie pieniądze, ale np. duży sklep internetowy o ogólnopolskim zasięgu musi się liczyć z większymi kosztami, po prostu. W innym przypadku niski budżet, który przeznaczy na pozycjonowanie, będzie budżetem przepalonym. To między innymi dlatego tak ważna jest indywidualna ocena każdej witryny, zanim poda się ostateczną cenę usługi.
Jeszcze bardziej chcę poznać wycenę SEO mojej strony!
Skoro wpisujesz w wyszukiwarkę frazę „pozycjonowanie cennik”, to masz przynajmniej częściową wiedzę na temat SEO. Na jakie korzyści możesz liczyć dzięki inwestycji w SEO? Najczęściej mówi się o zwiększeniu widoczności w wyszukiwarkach – wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania może przyciągnąć więcej użytkowników na Twoją stronę internetową i zwiększyć ruch organiczny (bezpłatny).
I rzeczywiście jest to główny powód, dla którego firmy decydują się na pozycjonowanie swoich witryn. Nie jest to jednak jedyna korzyść, jakiej możesz się spodziewać – szczególnie jeśli strategia pozycjonowania będzie dostosowana do specyfiki Twojej branży, skali sprzedaży, czy zasięgu działania, a Ty zadbasz również o jakość oferty oraz obsługi klienta. Skuteczna strategia pozwoli Ci:
Skuteczna strategia SEO w połączeniu z dobrą ofertą oraz innymi, dobrymi działaniami marketingowymi pomoże Ci osiągnąć sukces bez konieczności konkurowania ceną. Musisz tylko pamiętać o tym, że samo pozycjonowanie może nie wystarczyć, by zwiększyć przychody. To coś, o czym się zbyt często nie mówi, albo o czym się zapomina, ale moim zadaniem jest Ci o tym przypomnieć. Dzięki dobremu i skutecznemu SEO Twoja firma może zwiększyć widoczność w sieci, a jednocześnie zmniejszyć zależność od płatnych reklam.
Nieważne, czy będziesz rozmawiać z agencją, czy freelancerem SEO – z pewnością usłyszysz, że trudno odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej bez znajomości kontekstu danej witryny. Ten kontekst pozwala określić aktualną sytuację domeny oraz zaplanować działania konieczne do tego, by osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Mimo tego jestem w stanie oszacować koszty pozycjonowania, których możesz się spodziewać. Zapoznaj się z kwotami, które znajdują się w tabeli poniżej.
Typ pozycjonowania |
Szacowane koszty pozycjonowania |
---|---|
Lokalne | od 500 do 1500 zł |
Ogólnopolskie | od 1000 do 4000 zł |
Małe e-commerce | od 1500 do 3000 zł |
Duże e-commerce | od 3000 zł + |
Załóżmy, że szukasz freelancera SEO do wypozycjonowania sklepu internetowego. Koszty, których możesz się spodziewać, to:
Przeanalizujmy sobie te kwoty na konkretnym przykładzie – dzięki temu będzie Ci łatwiej zobaczyć, na co tak naprawdę poszłyby Twoje pieniądze.
Razem daje nam to 2800 złotych – ten budżet jest jednak elastyczny i w zależności od zapotrzebowania w danym miesiącu w ramach budżetu mogę np. zrealizować więcej treści lub kupić więcej linków. Najważniejsze jest to, że współpracując ze mną, będziesz o tym wszystkim wiedzieć – doskonale wiem, że są klienci, którzy lubią być na bieżąco z pracami w projekcie i klienci, którzy chcą regularnie otrzymywać raporty, ale nie czują potrzeby bieżącego monitorowania postępów. W każdym z tych przypadków jestem do dyspozycji klientów – z czasem może się zresztą okazać, że moje czytelne i zrozumiałe dla Ciebie raporty w zupełności wystarczą. Masz jakiekolwiek wątpliwości? Zapraszam serdecznie na konsultacje SEO.
Super, chcę się dowiedzieć, ile zapłacę za SEO mojej strony!
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
PIOTRSKRZYPEK.PL
|
Wszystkie prawa zastrzeżone!