Pozycjonowanie cennik

Nieważne, czy masz do zainwestowania w SEO 500 zł lub 5000 zł miesięcznie. Dopasuję zestaw działań do Twojego budżetu.

#wiecejnizseo

Pozycjonowanie naprawdę nie potrzebuje jednego cennika.

Sztywne ceny za poszczególne pakiety działań oznaczają, że Twoja strona internetowa nie będzie potraktowana indywidualnie. Oczywiście raz takie działania przyniosą lepsze efekty, raz gorsze, ale to nigdy nie będzie to samo, co usługa szycia na miarę – tak, dokładnie tak samo, jak w przypadku odzieży ze sklepu, która nie jest w stanie dorównać ubraniom od krawca. To właśnie dlatego lepiej zdecydować się na indywidualną wycenę pozycjonowania.

Chcę poznać wycenę pozycjonowania mojej strony!

Skorzystaj z formularza kontaktowego.
Pozycjonowanie – dlaczego nie mam cennika?
Pozycjonowanie – dlaczego nie mam cennika?
CZYTAJ WIĘCEJ
Od czego zależy cena pozycjonowania?
Od czego zależy cena pozycjonowania?
CZYTAJ WIĘCEJ
Co składa się na koszt pozycjonowania?
Co składa się na koszt pozycjonowania?
CZYTAJ WIĘCEJ
Czy warto oszczędzać na pozycjonowaniu?
Czy warto oszczędzać na pozycjonowaniu?
CZYTAJ WIĘCEJ
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?
CZYTAJ WIĘCEJ
Koszty pozycjonowania, których możesz się spodziewać
Koszty pozycjonowania, których możesz się spodziewać
CZYTAJ WIĘCEJ
Pozycjonowanie – dlaczego nie mam cennika?
Pozycjonowanie – dlaczego nie mam cennika?
Od czego zależy cena pozycjonowania?
Od czego zależy cena pozycjonowania?
Co składa się na koszt pozycjonowania?
Co składa się na koszt pozycjonowania?
Czy warto oszczędzać na pozycjonowaniu?
Czy warto oszczędzać na pozycjonowaniu?
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?
Koszty pozycjonowania, których możesz się spodziewać
Koszty pozycjonowania, których możesz się spodziewać
tło nr 01 responsywne
pozycjonowanie - 01

Dlaczego podałem aż trzy porównania zamiast jednego? Bo dopiero wszystkie przykłady razem pokazują, dlaczego pozycjonowanie nie powinno mieć jednego odgórnie ustalonego cennika. Czy to oznacza, że agencje SEO są złe? Oczywiście, że nie! Oznacza to tylko tyle, że musisz przemyśleć, czy chcesz inwestować swoje pieniądze w usługę nie do końca dopasowaną do specyfiki Twojego biznesu, czy w spersonalizowane działania, które uwzględniają potrzeby Twojej firmy.

Nie chcę jednak zostawić Cię bez informacji, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu oraz strony internetowej, czy odpowiedzi na pytanie, co składa się na cenę takiej usługi.

Pozycjonowanie – dlaczego nie mam cennika?

Nie jestem agencją SEO / SXO, dlatego nie znajdziesz tutaj 3, 5 czy 8 pakietów do wyboru. Pozycjonowanie stron internetowych o różnej specyfice za pomocą kilku pakietów, a tak właśnie najczęściej jest w przypadku agencji, jest jak:

Dlaczego podałem aż trzy porównania zamiast jednego? Bo dopiero wszystkie przykłady razem pokazują, dlaczego pozycjonowanie nie powinno mieć jednego odgórnie ustalonego cennika. Czy to oznacza, że agencje SEO są złe? Oczywiście, że nie! Oznacza to tylko tyle, że musisz przemyśleć, czy chcesz inwestować swoje pieniądze w usługę nie do końca dopasowaną do specyfiki Twojego biznesu, czy w spersonalizowane działania, które uwzględniają potrzeby Twojej firmy.

Nie chcę jednak zostawić Cię bez informacji, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu oraz strony internetowej, czy odpowiedzi na pytanie, co składa się na cenę takiej usługi.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu czy strony internetowej zapewnia nie tylko wysoką pozycję w Google, ale przede wszystkim wymierne korzyści. Do tego potrzebujesz jednak strategii dopasowanej do Twojego biznesu.

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Pozycjonowanie jest procesem długoterminowym, na które składa się wiele działań – już samo to wyjaśnia, dlaczego taką usługę należy wyceniać indywidualnie, a nie za pomocą stałego cennika. Ostateczna cena zależy od wielu czynników, w tym od:

Oczywiście w zależności od strony internetowej i oczekiwań klienta wobec moich działań tych czynników wpływających na cenę usługi SEO może być więcej. To właśnie dlatego każdą współpracę wyceniam indywidualnie.

Proszę o wycenę pozycjonowania mojej strony!

03 pozycjonowanie stron wypełniacz

Co składa się na koszt pozycjonowania?

Doskonale rozumiem, że chcesz wiedzieć, co dokładnie decyduje o kosztach pozycjonowania. To inwestycja w rozwój Twojej firmy, więc kontrolujesz, na co idą pieniądze z budżetu przeznaczonego na marketing.

Cena za usługę SEO obejmuje:

04 pozycjonowanie stron

Czy warto oszczędzać na pozycjonowaniu?

Odpowiedz sobie na pytanie, czy warto oszczędzać na usłudze szycia na miarę. Czy decydując się na ręcznie szyty garnitur lub sukienkę, szukasz sposobu na obniżenie kosztów? Nie, bo z reguły wiesz, że jest to usługa, która wymaga doświadczenia, umiejętności i czasu – nie chcesz przecież ryzykować, że ściegi będą niedokładne, szwy boczne nieestetyczne, a wykończenie po kilku razach użytkowania będzie pozostawiać wiele do życzenia. Nie chcesz też, by ubranie szyte na miarę źle na Tobie leżało, prawda?

Nie inaczej powinno być w przypadku pozycjonowania strony czy sklepu internetowego – szczególnie jeśli decydujesz się na współpracę z kimś, kto podchodzi do tematu indywidualnie. Przede wszystkim jednak nie daj się nabrać na bezpłatny audyt SEO, czy ofertę, która obejmuje 3 pierwsze miesiące współpracy za darmo. Dlaczego? Darmowe usługi rzadko kiedy realizuje się na takim samym poziomie jak usługi opłacone. I z biznesowego punktu widzenia nie ma też w tym niczego dziwnego. Dajesz komuś coś za darmo, ponieważ liczysz na to, że ta sama osoba prędzej czy później zostawi u Ciebie pieniądze.

Przykład? Agencja SEO wykona dla Ciebie bezpłatny audyt, a Ty na jego podstawie zdecydujesz się na płatną współpracę w ramach abonamentu. Problem polega na tym, że darmowy audyt SEO nigdy nie będzie tak rzetelny i wnikliwy, jak ten, za który trzeba zapłacić, bo to się po prostu nie opłaca firmie, która go wykonuje.

Inną kwestią jest to, że nie zawsze najtańsze pozycjonowanie będzie najkorzystniejszym rozwiązaniem. Są sytuacje, w których można realizować działania SEO za stosunkowo niewielkie pieniądze, ale np. duży sklep internetowy o ogólnopolskim zasięgu musi się liczyć z większymi kosztami, po prostu. W innym przypadku niski budżet, który przeznaczy na pozycjonowanie, będzie budżetem przepalonym. To między innymi dlatego tak ważna jest indywidualna ocena każdej witryny, zanim poda się ostateczną cenę usługi.

Jeszcze bardziej chcę poznać wycenę SEO mojej strony!

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Skoro wpisujesz w wyszukiwarkę frazę „pozycjonowanie cennik”, to masz przynajmniej częściową wiedzę na temat SEO. Na jakie korzyści możesz liczyć dzięki inwestycji w SEO? Najczęściej mówi się o zwiększeniu widoczności w wyszukiwarkach – wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania może przyciągnąć więcej użytkowników na Twoją stronę internetową i zwiększyć ruch organiczny (bezpłatny).

I rzeczywiście jest to główny powód, dla którego firmy decydują się na pozycjonowanie swoich witryn. Nie jest to jednak jedyna korzyść, jakiej możesz się spodziewać – szczególnie jeśli strategia pozycjonowania będzie dostosowana do specyfiki Twojej branży, skali sprzedaży, czy zasięgu działania, a Ty zadbasz również o jakość oferty oraz obsługi klienta. Skuteczna strategia pozwoli Ci:

Skuteczna strategia SEO w połączeniu z dobrą ofertą oraz innymi, dobrymi działaniami marketingowymi pomoże Ci osiągnąć sukces bez konieczności konkurowania ceną. Musisz tylko pamiętać o tym, że samo pozycjonowanie może nie wystarczyć, by zwiększyć przychody. To coś, o czym się zbyt często nie mówi, albo o czym się zapomina, ale moim zadaniem jest Ci o tym przypomnieć. Dzięki dobremu i skutecznemu SEO Twoja firma może zwiększyć widoczność w sieci, a jednocześnie zmniejszyć zależność od płatnych reklam.

Koszty pozycjonowania, których możesz się spodziewać

Nieważne, czy będziesz rozmawiać z agencją, czy freelancerem SEO – z pewnością usłyszysz, że trudno odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej bez znajomości kontekstu danej witryny. Ten kontekst pozwala określić aktualną sytuację domeny oraz zaplanować działania konieczne do tego, by osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Mimo tego jestem w stanie oszacować koszty pozycjonowania, których możesz się spodziewać. Zapoznaj się z kwotami, które znajdują się w tabeli poniżej.

Typ pozycjonowania
Szacowane koszty pozycjonowania

Lokalne

od 500 do 1500 zł

Ogólnopolskie

od 1000 do 4000 zł

Małe e-commerce

od 1500 do 3000 zł

Duże e-commerce

od 3000 zł +

Załóżmy, że szukasz freelancera SEO do wypozycjonowania sklepu internetowego. Koszty, których możesz się spodziewać, to:

Przeanalizujmy sobie te kwoty na konkretnym przykładzie – dzięki temu będzie Ci łatwiej zobaczyć, na co tak naprawdę poszłyby Twoje pieniądze.

Razem daje nam to 2800 złotych – ten budżet jest jednak elastyczny i w zależności od zapotrzebowania w danym miesiącu w ramach budżetu mogę np. zrealizować więcej treści lub kupić więcej linków. Najważniejsze jest to, że współpracując ze mną, będziesz o tym wszystkim wiedzieć – doskonale wiem, że są klienci, którzy lubią być na bieżąco z pracami w projekcie i klienci, którzy chcą regularnie otrzymywać raporty, ale nie czują potrzeby bieżącego monitorowania postępów. W każdym z tych przypadków jestem do dyspozycji klientów – z czasem może się zresztą okazać, że moje czytelne i zrozumiałe dla Ciebie raporty w zupełności wystarczą. Masz jakiekolwiek wątpliwości? Zapraszam serdecznie na konsultacje SEO.

Najczęściej zadawane pytania

Na czym polega rozliczenie za efekt?

Rozliczenie usługi pozycjonowania za efekt to model, w którym płacisz za osiągniętą lub utrzymaną widoczność w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe. Brzmi dobrze, prawda? Niestety tylko w teorii – w tym modelu istnieje duże ryzyko, że agencja lub freelancer SEO owszem wypozycjonuje Twoją stronę, ale na frazy, które niewiele znaczą biznesowo. Krótko mówiąc, możesz się pojawić wysoko w wynikach wyszukiwania, ale nie przełoży się to na większe zyski.

Może to też oznaczać, że większość działań SEO na Twojej stronie odbędzie się na samym początku współpracy, natomiast później będzie ich zdecydowanie mniej. Przyznasz, że z Twojej perspektywy jest to mało opłacalne, a przede wszystkim ryzykowne rozwiązanie.

Na czym polega rozliczenie abonamentowe?

Rozliczenie usługi pozycjonowania w formie abonamentu, czyli równych płatności przez cały czas trwania umowy SEO. To najpopularniejszy model współpracy z klientami w branży – dzięki niemu jesteś w stanie przewidzieć i długoterminowo zaplanować wydatki na SEO. To z kolei oznacza, że nie musisz jednorazowo inwestować dużej kwoty.

Dzięki rozliczeniu w formie abonamentu masz pewność, że nawet jeśli Twoja strona internetowa będzie widoczna na wszystkie wybrane frazy kluczowe, koszty związane z pozycjonowaniem nie wzrosną. I to właśnie ten model rozliczania oferuję swoim klientom.

Na czym polega rozliczenie hybrydowe?

Hybrydowy model rozliczenia usługi SEO łączy w sobie rozwiązania abonamentowe i rozliczanie za efekt. Jak to działa w praktyce? Część kosztów w tym modelu rozliczenia to opłata stała tak jak w przypadku abonamentu. Wynosi ona około 25% wartości miesięcznego budżetu. Pozostałe koszty, które ponosi klient, oblicza się dokładnie tak samo, jak w przypadku rozliczenia za efekt.

Teoretycznie model hybrydowy może łączyć w sobie zalety obu rozwiązań, ale w praktyce nie da się uciec od minusów rozliczenia za efekt. Chodzi mianowicie o ryzyko, że Twoja strona będzie wypozycjonowana na frazy, które nie będą miały przełożenia na większą sprzedaż, czy konwersję. W takiej sytuacji trudno mówić o dobrze zainwestowanych pieniądzach, prawda?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Na cenę pozycjonowania strony internetowej wpływa przede wszystkim zasięg działalności (pozycjonowanie lokalne lub ogólnopolskie), branża, czyli Twoja konkurencja, historia i obecny stan domeny, a więc zakres działań, które muszę podjąć. To oznacza, że pozycjonowanie może kosztować zarówno 500, jak i 3000 złotych.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Cena pozycjonowania sklepu internetowego często będzie wyższa niż w przypadku strony internetowej, szczególnie o zasięgu lokalnym. Wynika to z tego, że sklep internetowy jest zwykle dużo bardziej rozbudowaną strukturą, a co za tym idzie, wymaga dużo szerszego zakresu działań.

Po jakim czasie mogę się spodziewać efektów pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego to maraton – wymaga czasu i równomiernego gospodarowania zasobami. Nie zagwarantuję Ci efektów po upływie określonego przez Ciebie czasu, bo czas oczekiwania na efekty zależy od zbyt wielu czynników. Każda witryna ma swoją historię, konkurencję, ale też budżet, który klient przeznacza na jej pozycjonowanie.

Z reguły, ale jak możesz się domyślać, są wyjątki i wcale nie jest ich tak mało, widoczność strony zwiększa się po 3 miesiącach. Po 6 miesiącach zazwyczaj zwiększa się też sprzedaż, ale znowu – nie jest to coś, co mogę Ci obiecać. To właśnie dlatego uczulam klientów na cierpliwość i myślenie o pozycjonowaniu w kategoriach biegu długodystansowego, a nie klasycznego biegu sprinterskiego, w którym efekty są widoczne po 10 sekundach.

Czy raportujesz efekty swoich działań?

Oczywiście – nie wyobrażam sobie sytuacji, w której ktoś wydaje miesięcznie kilkaset lub kilka tysięcy złotych i nie wie, co z tych pieniędzy wynika. Stawiam na prostą komunikację, dzięki czemu nie będziesz się zastanawiać, o czym tak naprawdę są moje raporty.
wypełniacz galeria

Super, chcę się dowiedzieć, ile zapłacę za SEO mojej strony!