SEO B2B

Inwestycja w profesjonalne SEO B2B to decyzja, która może rozpocząć nową erę w Twojej działalności online. Dzięki optymalizacji i pozycjonowaniu swojej witryny możesz nie tylko zwiększyć jej widoczność, ale także zbudować autorytet marki w sieci i zdobyć wartościowy ruch organiczny. Wartościowy, czyli przekładający się na realne korzyści biznesowe. Brzmi obiecująco? Pomogę Ci to osiągnąć.

#wiecejnizseo

To pierwszy krok do tego, by zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej.

Nawet jeśli nie masz wiedzy technicznej.

Chcę optymalizację SEO już teraz!

Skorzystaj z formularza kontaktowego.

Jako doświadczony freelancer SEO zapewnię Ci prawdziwie indywidualne podejście, o które trudno przy współpracy z agencją. Opracuję strategię optymalizacji i pozycjonowania strony, która będzie dostosowana do specyfiki sektora B2B, a przy tym ukierunkowana na realizację Twoich celów biznesowych. Zajmę się również jej wdrożeniem – dla pełnego zrozumienia planowanych działań, klarownie wyjaśnię, co i dlaczego należy zrobić, aby uzyskać pożądane rezultaty. Sam przebieg kampanii SEO będę natomiast rzeczowo i przejrzyście raportować, a w razie potrzeby – zmodyfikuję harmonogram prac SEO, aby odpowiadał Twoim aktualnym priorytetom biznesowym.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Umów się ze mną na konsultacje SEO!

Pozycjonowanie B2B a B2C – najważniejsze różnice
Pozycjonowanie B2B a B2C – najważniejsze różnice
Strategia SEO dla B2B – czym zajmuję się w ramach swoich usług?
Strategia SEO dla B2B – czym zajmuję się w ramach swoich usług?
Jakie korzyści zapewnia SEO w B2B?
Jakie korzyści zapewnia SEO w B2B?
Profesjonalne SEO B2B dostosowane do specyfiki Twojej strony lub sklepu
Profesjonalne SEO B2B dostosowane do specyfiki Twojej strony lub sklepu
Pozycjonowanie B2B a B2C – najważniejsze różnice
Pozycjonowanie B2B a B2C – najważniejsze różnice
CZYTAJ WIĘCEJ
Strategia SEO dla B2B – czym zajmuję się w ramach swoich usług?
Strategia SEO dla B2B – czym zajmuję się w ramach swoich usług?
CZYTAJ WIĘCEJ
Jakie korzyści zapewnia SEO w B2B?
Jakie korzyści zapewnia SEO w B2B?
CZYTAJ WIĘCEJ
Profesjonalne SEO B2B dostosowane do specyfiki Twojej strony lub sklepu
Profesjonalne SEO B2B dostosowane do specyfiki Twojej strony lub sklepu
CZYTAJ WIĘCEJ
01 pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie B2B a B2C – najważniejsze różnice

Na pierwszy rzut oka działania SEO prowadzone na stronach B2B i B2C (Business-to-Customer) wydają się podobne. W ich ramach należy zadbać m.in. o:

Choć podstawy SEO są uniwersalne, to optymalizacja i pozycjonowanie stron B2B wymaga obrania odmiennej strategii działania niż w przypadku stron B2C.

Jakie są najważniejsze różnice między B2B a B2C z punktu widzenia SEO?

Podstawowe różnice

SEO B2B

SEO B2C

Grupy docelowe

decydenci z firm, np. dyrektorzy, menedżerowie, kierownicy działów

konsumenci

Proces zakupowy

długi; uczestniczy w nim wiele osób decyzyjnych; klienci B2B wydają zwykle więcej i decydują się na dłuższe współprace

krótki; jedna osoba decyzyjna; zazwyczaj zakup jest jednorazowy i wiąże się z mniejszym wydatkiem

Co interesuje klientów?

klienci B2B zwykle szukają rozwiązania swoich problemów biznesowych, a w związku z tym szczegółowych informacji na temat produktów lub usług oraz case studies

klienci B2C kierują się zwykle emocjami i swoimi potrzebami konsumenckimi – zwracają uwagę na opisy, opinie innych kupujących, promocje czy porównania cen

Dobór fraz kluczowych

  • niszowe frazy kluczowe („komora laminarna do PCR”)
  • frazy kluczowe o niskim wolumenie wyszukiwania, („szyna integracyjna ESB”)
  • frazy long-tail („oprogramowanie do zarządzania zasobami ludzkimi”)
  • frazy ogólne, w tym potoczne („wózek spacerówka”)
  • frazy o wysokim wolumenie wyszukiwania („buty sportowe”)
  • frazy lokalne („fotowoltaika do domu Gdańsk”)

Proces konwersji

wieloetapowy – istotne role odgrywają w nim edukacja i budowanie relacji z klientem, które pozwalają później na generowanie leadów, co w dalszej perspektywie przekłada się na potencjalną sprzedaż; CTA mają na celu pozyskanie danych kontaktowych lub zachęcenie do rozmowy („Zapisz się na konsultację”)

krótki i dążący wprost do sprzedaży; proste i bezpośrednie CTA („Zamów teraz”)

Budowa eksperckiego wizerunku marki

Absolutnie kluczowa

Mniej istotna

Podejście do contentu

  • Profesjonalizm i bazowanie na rzetelnych danych
  • Duży nacisk na edukację klienta
  • Eksponowanie długoterminowych korzyści biznesowych
  • Charakterystyczne formy: white papers, pogłębione artykuły, raporty, case studies, filmy instruktażowe
  • Miejsca promocji: strona firmowa, portale branżowe, LinkedIn
  • Odwoływanie się do życiowych doświadczeń i emocji
  • Duży nacisk na sprzedaż
  • Eksponowanie korzyści indywidualnych
  • Charakterystyczne formy: poradniki „krok po kroku”, zestawienia, opisy
  • Miejsca promocji: strona firmowa, serwisy lokalne, social media

Skąd zwykle pozyskuje się linki zwrotne?

Wiarygodne źródła o dużym autorytecie zapewniające wysokiej jakości linki, np.:

  • portale branżowe,
  • raporty branżowe
  • publikacje naukowe,
  • strony partnerów biznesowych,
  • materiały związane z eventami branżowymi.

Od branżowych mikroinfluencerów oraz z ogólnych, sprawdzonych źródeł, takich jak np.:

  • katalogi NAP,
  • portale tematyczne,
  • serwisy należące do wydawców treści.

Kiedy można dostrzec pierwsze efekty sprzedażowe?

zwykle później niż w B2C, z uwagi m.in. na konieczność budowy autorytetu marki i zaufania do niej oraz długi i złożony proces zakupowy

zwykle prędzej niż w B2B, ze względu m.in. na prostszy i krótszy proces zakupowy, szerszą grupę docelową czy możliwość szybszego wykorzystania potencjału fraz lokalnych 

Niuansów, które różnią SEO B2B od SEO dla B2C, jest więcej. Dlatego strategia pozycjonowania i optymalizacji strony kierowanej do klientów biznesowych nie może być kalką podejścia stosowanego przy witrynie B2C.

Strategia SEO dla B2B – czym zajmuję się w ramach swoich usług?

Rozpoznanie celów biznesowych firmy oraz analiza jej grup docelowych

Przygotowanie skutecznej strategii SEO w kontekście B2B wymaga ode mnie zebrania szeregu informacji. Na początku współpracy:

  • zapoznaję się z Twoimi potrzebami i celami biznesowymi, ofertą oraz charakterystyką Twojej branży,
  • identyfikuję wraz z Tobą grupy docelowe, do których chcesz dotrzeć poprzez swoją stronę.
 Znajomość celów biznesowych i Buyer Person firmy pozwala odpowiednio ukierunkować działania SEO, aby generować na stronie wartościowy ruch organiczny (przyciągać decydentów z firm realnie zainteresowanych Twoimi rozwiązaniami).

Audyt SEO dla firm B2B

Audyt SEO dla B2B w moim wykonaniu obejmuje staranny, ręczny przegląd strony oraz samodzielną interpretację zebranych danych, na podstawie której przygotowuję odpowiednie rekomendacje dalszych prac oraz nadaję im priorytety. W jego ramach identyfikuję słabe i mocne strony witryny B2B, analizując m.in.:

  • aspekty techniczne witryny, takie jak np. szybkość ładowania czy przystosowanie do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych,
  • inne kwestie ważne w kontekście skutecznego SEO, w tym np. to, czy zachodzi potrzeba modyfikacji struktury strony oraz jaki schemat linkowania wewnętrznego będzie optymalny.

Analiza i dobór słów kluczowych

Z użyciem profesjonalnych narzędzi SEO dobieram frazy, które stosują decydenci biznesowi z Twoich grup docelowych na każdym etapie lejka marketingowego i sprzedażowego. Identyfikuję także ich intencje wyszukiwania. Co istotne, przy selekcji fraz dla firmy zwracam szczególną uwagę m.in. na specjalistyczne frazy branżowe czy frazy long-tail – także te, które mają niski wolumen wyszukiwania, a mogą być wartościowe dla Twojego biznesu.

Analizuję pod kątem fraz również działania konkurencji. Dzięki temu jestem w stanie zidentyfikować ich przewagi nad Twoją stroną, a w konsekwencji – uzupełnić listę słów kluczowych o brakujące słowa kluczowe.

Frazy znajdujące się na liście grupuję, kierując się m.in. intencjami wyszukiwania czy potrzebami klientów wpisujących dane słowa kluczowe. Pozwoli to później optymalnie zagospodarować frazy w procesie pozycjonowania witryny, np. podczas tworzenia treści kierowanych do decydentów na różnych etapach ścieżki zakupowej.

Zaplanowanie modyfikacji struktury witryny

Intuicyjna, dobrze przemyślana struktura witryny odgrywa istotną rolę zarówno w kontekście SEO, jak i wyzwania, jakim jest optymalizacja konwersji w B2B. W obrębie witryny powinny znajdować się strony docelowe, które:

  • odpowiadają konkretnym potrzebom i intencjom klientów biznesowych,
  • są pozycjonowane na określone grupy wpisywanych przez nich fraz.
 

Zweryfikuję, czy pod względem strukturalnym Twoja witryna potrzebuje zmian, a następnie przygotuję odpowiednie rekomendacje i zadbam o ich wdrożenie.

Optymalizacja techniczna strony

Regularna optymalizacja SEO strony lub sklepu jest niezbędna, by klienci B2B wpisujący swoje zapytania w Google mogli natrafić na Twoją firmę i chcieli z nią współpracować. Wystarczy, że jedna spośród wielu osób decyzyjnych zrazi się do zbyt wolnej, nieintuicyjnej lub nieodpowiednio zabezpieczonej witryny, a szansa na lukratywną transakcję obróci się w pył.

Prace z tego zakresu rozpoczynam od wyeliminowania najpoważniejszych błędów wskazanych w audycie SEO. Następnie przeprowadzam kolejne działania optymalizacyjne, które mają na celu przystosować witrynę do wymagań algorytmu wyszukiwarki Google.

Tworzenie content planu w oparciu o frazy

Strategia SEO dla B2B wymaga stworzenia content planu w oparciu o frazy pogrupowane tematycznie. Przy jego użyciu wyznaczam kierunek działań związanych z treściami na stronie i ustalam ich sprecyzowany harmonogram, zgodny z Twoimi priorytetami. Co więcej, poprzez tworzenie klastrów tematycznych, czyli grup stron powiązanych ze sobą linkowaniem wewnętrznym, buduję autorytet tematyczny Twojej witryny. Dzięki niemu Google chętniej poleca strony znajdujące się w obrębie witryny użytkownikom wpisującym w okno wyszukiwarki określone zapytania.

Tworzenie wartościowych treści

Pozycjonowanie w B2B nie może obyć się bez eksperckiego contentu. To dzięki niemu można budować autorytet marki i kłaść edukacyjno-sprzedażowe fundamenty pod biznesowy sukces.

Czy to oznacza, że Ty lub inna osoba z Twojego zespołu musi zacząć od zera poznawać SEO copywriting i poświęcać regularnie wiele godzin na to, by tworzyć merytoryczne treści, które docenią zarówno odbiorcy, jak i algorytm Google?

Niekoniecznie! Współpraca ze mną pozwoli wzbogacić Twoją stronę o wartościowe, a przy tym przyjazne dla wyszukiwarki treści. Artykuły i inne teksty na Twoją stronę lub zewnętrzne serwisy zostaną przygotowane na podstawie dogłębnego researchu i otrzymanych od Ciebie materiałów. Przed publikacją zawsze trafią one do Twojej akceptacji, dzięki czemu zachowasz pełną kontrolę nad ich zawartością.

Regularna publikacja treści to nie wszystko. Bardzo prawdopodobne, że na swoim blogu lub różnych podstronach w obrębie witryny posiadasz prawdziwe contentowe diamenty, które wymagają jedynie oszlifowania. Aktualizacja i optymalizacja treści pod kątem SEO pozwoli im zyskać w oczach Google i trafić do szerszego grona potencjalnych klientów.

Link building

Linki zwrotne z wiarygodnych źródeł o dużym autorytecie, które prowadzą do Twojej strony, są czytelnym znakiem dla Google, że warto ją docenić. Zdobycie linka do strony, np. na portalu branżowym lub stronie partnera czy podwykonawcy, to również szansa na dotarcie do nowych klientów biznesowych.

W ramach współpracy zatroszczę się o budowę zróżnicowanego profilu jakościowych linków zwrotnych. Do technik SEO wykorzystywanych przeze mnie w tym procesie zalicza się m.in. publikowanie wartościowych artykułów w tematycznych serwisach zewnętrznych.

Monitoring i analiza efektów kampanii SEO

Podczas procesu pozycjonowania Twojej strony lub sklepu cały czas trzymam rękę na pulsie. Monitoruję przebieg kampanii SEO, analizuję jej efekty i wdrażam ewentualne korekty. O wszystkim rzeczowo informuję Cię w raportach, których zrozumienie nie wymaga od Ciebie zaawansowanej wiedzy technicznej. Nie kryję się za niezrozumiałymi kolumnami danych. Działam transparentnie i przyświeca mi jasny cel: zapewnienie realnych profitów Twojemu biznesowi.

03 pozycjonowanie stron wypełniacz

Jakie korzyści zapewnia SEO w B2B?

Odpowiednio dobrana strategia SEO i jej późniejsze umiejętne wdrożenie może zapewnić firmie z segmentu B2B wiele korzyści. Co możesz zyskać, dzięki współpracy ze mną w obszarze pozycjonowania Twojej strony lub sklepu?

Wartościowy ruch na witrynie

Na Twoją stronę będą trafiać osoby rzeczywiście zainteresowane proponowanymi przez Ciebie usługami lub produktami.

Zwiększenie świadomości marki i wypracowanie statusu eksperta w branży

Wysoki poziom zaufania do firmy jest jednym z najważniejszych czynników, który decyduje o pozyskaniu i utrzymaniu klienta biznesowego. W tym kontekście szczególnie cenne jest edukowanie potencjalnych klientów poprzez eksperckie, pomocne treści. Kontrahent, który zyskał dzięki Twojej firmie rzetelną wiedzę, może mieć mniej obiekcji podczas procesu sprzedażowego, co wpływa na łatwiejszą finalizację transakcji.

Poprawa efektów innych działań marketingowych

SEO pomaga sprowadzać na Twoją stronę osoby z pożądanych grup docelowych. Nawet jeśli nie są one jeszcze gotowe na skontaktowanie się z Tobą w celu rozpoczęcia transakcji, to dzięki kodom śledzącym na stronie możesz kierować do nich płatne reklamy i zwiększać szansę na sprzedaż. Poprzez zwiększenie jakości ruchu na stronie, redukujesz ryzyko, że Twoje reklamy zostaną zaadresowane do przypadkowych osób, które nie są realnie zainteresowane Twoją ofertą.

Możliwość dotarcia do decydentów na ostatnim etapie ścieżki zakupowej

Osiągnięcie wysokich pozycji w Google na frazy o intencji transakcyjnej pozwala dotrzeć do klientów biznesowych, którzy wiedzą, czego potrzebują, i są gotowi tę potrzebę zrealizować. To z kolei może skrócić cały proces sprzedażowy i wpłynąć pozytywnie na jego efektywność.

Szansa na większą konwersję

Regularne tworzenie treści, poprawa aspektów technicznych i UX strony, a także szereg innych działań realizowanych w procesie pozycjonowania może przełożyć się na osiągnięcie wyższej konwersji.

04 pozycjonowanie stron

Profesjonalne SEO B2B dostosowane do specyfiki Twojej strony lub sklepu

W przypadku pozycjonowania stron dla firm B2B dopasowanie prowadzonych działań do potrzeb klienta nie jest kolejnym marketingowym frazesem. Jest kluczem do tego, by strategia SEO mogła przynieść oczekiwane efekty i przyciągnąć na stronę kontrahentów z grup docelowych, czyli różnych decydentów z firm zainteresowanych daną usługą lub produktem.

Zapowiadane przeze mnie, indywidualne podejście do potrzeb Twojej firmy, nie pozostanie jedynie w sferze deklaracji. Znam perspektywę i problemy przedsiębiorców działających w sektorze B2B. Co istotne, wynika to nie wyłącznie z teorii, ale i z czystej praktyki – od lat prowadzę firmę i osobiście rozwijałem sklep internetowy. Pozwala mi to dostrzegać i rozumieć wyzwania przedsiębiorców, które są obce dla specjalistów z jedynie agencyjnym doświadczeniem.

Jeśli interesuje Cię więc współpraca ze proaktywnym specjalistą, który sprzęgnie działania SEO z realizacją Twoich celów biznesowych, a przy tym będzie dbał o jakość komunikacji, odpowiadając sprawnie i rzeczowo na każde pytanie, to zachęcam do kontaktu.