Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie stron
Twoja firma potrzebuje klientów. Pozycjonowanie strony internetowej pomoże Ci zwiększyć ich ilość.
#wiecejnizseo
Zadbam o to, by wysoka pozycja Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania przełożyła się na większy zysk.
Chcesz zwiększyć zyski?
Wyobraź sobie biuro tłumaczeń, które działa lokalnie, ale oferuje też usługi online. Liczy, że w ten sposób zwiększy liczbę klientów, a co za tym idzie przychody firmy. Niestety strona internetowa biura tłumaczeń nie jest przystosowana do algorytmów Google’a – długo się ładuje, źle się wyświetla na smartfonach i brakuje na niej merytorycznych treści.
Tym sposobem firma traci wielu potencjalnych klientów, którzy potrzebują profesjonalnego tłumaczenia dokumentów.
Pozycjonowanie strony internetowej pozwala dotrzeć do osób, które szukają dobrego biura tłumaczeń i mają dosyć kiepskich przekładów, które wymagają poprawek. Podobnie jest w przypadku każdego innego biznesu. Branża nie ma znaczenia tak długo, jak pozycjoner jest w stanie dostosować strategię SEO do jej specyfiki.
To właśnie tym się zajmuję – do każdego biznesu podchodzę indywidualnie, ponieważ wiem, że od tego zależą efekty pozycjonowania strony internetowej.
SEO, czyli Search Engine Optimization, to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, najczęściej Google. Obejmuje szereg działań zarówno w obrębie witryny, jak i poza nią, dzięki którym strona jest w stanie osiągnąć wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Głównym celem SEO jest zwiększenie widoczności w internecie, ale obecność w TOP10 nie daje Ci jeszcze gwarancji, że klientów będzie więcej. Potrzebujesz działań, które zwiększą Twoje zyski.
Rozumiem wątpliwości, czy warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej – szczególnie w czasach kryzysu. Pandemia pokazała jednak, że rezygnacja z marketingu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Firmy, które nie dbały o swoją widoczność, miały większy problem z dotarciem do klientów, kiedy zaczęto rozluźniać pierwsze obostrzenia. Takie straty trudno później nadrobić.
Możesz też pomyśleć, że przecież całkiem nieźle sobie radzisz – masz stałych klientów, którzy od czasu do czasu przyprowadzają nowych. Pytanie, czy „całkiem nieźle” wystarczy, kiedy konkurencja nabierze rozpędu. Nie zachęcam Cię do 300% wzrostu, bo doskonale wiem, że nie wszystkim osobom prowadzącym biznes właśnie na tym zależy. Chcę Ci tylko pokazać, że możesz osiągnąć więcej, a to więcej naprawdę nie musi oznaczać siedzenia w biurze 24 godziny na dobę.
Jeśli nadal masz wątpliwości, pomyśl o tym, ile wysiłku do tej pory włożyłeś lub włożyłaś w to, żeby Twój biznes działał.
Dzięki pozycjonowaniu będzie działać dobrze.
Skorzystaj też z możliwości, jakie dają konsultacje SEO i audyt SEO – dzięki temu będzie Ci łatwiej podjąć decyzję o inwestycji.
Chcę, żeby mój biznes dobrze działał!
Przypomnij sobie, jak wiele razy wyszukiwarka internetowa Google pomogła Ci znaleźć prezent dla bliskiej osoby na Boże Narodzenie, kurs rozwijający kompetencje, czy lekarza lub zaufaną kosmetyczkę.
Nie oszukujmy się – najczęściej wchodzisz na strony, które znajdują się w TOP10, bo nie masz czasu na przekopywanie się przez setki stron internetowych i tak jest po prostu łatwiej. Pozycjonowanie sprawi, że Twoim klientom również będzie prościej do Ciebie dotrzeć.
Na czym to polega?
Optymalizacja witryny i budowa architektury informacji
01
Content marketing, czyli tworzenie treści na stronę
02
Link building, czyli pozyskiwanie linków z innych witryn o wysokim autorytecie
03
01
02
03
Drugi podział, jaki stosuje się w branży, to podział na SEO on-site i SEO off-site, czyli działania, które prowadzi się bezpośrednio na stronie oraz poza nią.
SEO on-site dotyczy działań, które będę prowadzić bezpośrednio na Twojej stronie internetowej. Wiele elementów warto wdrożyć już na etapie tworzenia witryny, ale doskonale wiem, że nie zawsze się to dzieje – jestem zresztą po to, by Ci w tym pomóc.
Co dokładnie składa się na SEO on-site?
Optymalizacja treści oznacza dostosowanie istniejących już tekstów do wymagań Google’a. Pozycjonowanie wymaga też tworzenia nowych treści, dlatego jest to jeden z bardziej czasochłonnych elementów strategii SEO. Optymalizacja istniejących już i nowych tekstów obejmuje m.in. tworzenie nagłówków H1, H2, H3, które zawierają frazy kluczowe.
Budowanie połączeń między podstronami jest ważnym elementem pozycjonowania. Należy zadbać o sensowne umiejscowienie linków, ponieważ z jednej strony użytkownikom ułatwia to nawigację, a z drugiej pokazuje algorytmom, jaka jest hierarchia treści na stronie.
Obejmuje między innymi przystosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych, ponieważ właśnie stamtąd pochodzi ponad 60% wyszukiwań. Kolejnym elementem optymalizacji jest weryfikacja, jak szybko ładuje się strona. Przyspieszenie witryny zwykle oznacza porządkowanie kodu. Jest to bardzo ważne działanie, ponieważ zbyt długi czas oczekiwania wywołuje frustrację w użytkownikach, a to z kolei sprawia, że opuszczają stronę. Warto również usunąć puste strony (błąd 404).
Dzięki temu będą czytelniejsze zarówno dla robotów Google’a, jak i użytkowników. Adres URL może pokrywać się z nagłówkiem H1, ale przede wszystkim powinien zawierać frazę kluczową i być możliwie jak najkrótszy.
Grafiki same w sobie wspierają pozycjonowanie strony internetowej, ale warto stworzyć do nich opisy ALT, co wzmocni efekt działań SEO. Opis ALT będący częścią kodu HTML jest znany także pod nazwą „tekst alternatywny”, ponieważ opisuje, co przedstawia grafika. Tekst pomaga również osobom słabowidzącym i niewidomym.
Meta opis zachęca użytkowników do wejścia na stronę, natomiast meta tytuł wpływa na pozycjonowanie. Frazę kluczową warto jednak umieścić w obu krótkich tekstach, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania.
Do Twojej strony internetowej powinny prowadzić wartościowe linki z innych domen i właśnie za to odpowiada SEO off-site.
Odnośniki są dla algorytmów Google’a wskazówką, że na Twojej witrynie znajdują się jakościowe treści. Dzisiaj to właśnie jakość linków zewnętrznych jest dla wyszukiwarki kluczowa – kiedyś była to ich ilość.
Działania, które mają na celu pozyskanie takich linków, nazywamy w branży link buildingiem. Najbardziej wartościowe odnośniki pochodzą z witryn powiązanych tematycznie ze stroną, do której prowadzą. Dzięki temu wyszukiwarka wie, że jesteśmy autorytetem w danej branży. W jaki sposób możesz pozyskać linki na zewnętrznych domenach?
Artykuły tego typu publikuje się odpłatnie na zewnętrznych blogach i stronach internetowych. Odgrywają istotną rolę zarówno w budowaniu wizerunku, jak i pozycjonowaniu, ponieważ można zamieścić tam nie tylko wartościowe informacje na temat biznesu, ale również dyskretne odnośniki do swojej witryny.
Publikacja własnych tekstów na stronach zaprzyjaźnionych firm zapewnia korzyści obu stronom. Ty zyskujesz przestrzeń do pozyskania wartościowych linków zewnętrznych, szansę na promocję w social mediach oraz wzmocnienie autorytetu w branży.
Dziel się ze światem każdym biznesowym sukcesem. Pamiętaj, że większość Twoich klientów nie ma czasu śledzić Twoich działań. Informacja prasowa to doskonały sposób na to, by poinformować wszystkich o efektach Twojej pracy, a przy okazji wygenerować wartościowy ruch na stronie internetowej.
Oprócz tego w ramach SEO off-site warto zadbać o obecność w social mediach – to doskonała przestrzeń do tego, by promować swoją stronę internetową.
Pamiętaj jednak, by linki tam zamieszczane pochodziły z wartościowych domen i nie pojawiały się w tekstach w sposób sztuczny.
Pozycjonowanie stron się opłaca.
Jest to jedna ze skuteczniejszych form reklamy w Internecie – między innymi dlatego, że efekty pozycjonowania są odczuwalne przez długi czas, a nie tak jak często ma to miejsce w przypadku płatnych kampanii reklamowych, jednorazowo.
Czy wiesz, że Google przetwarza około 40 tysięcy zapytań w ciągu jednej sekundy? To dobry powód, by zadbać o dostosowanie strony internetowej do wymagań, jakie mają algorytmy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Tych powodów jest oczywiście więcej.
Pozycjonowanie strony internetowej to rozwiązanie dla większości biznesów i branż, ponieważ jest jednym z najlepszych źródeł ruchu, a nie wymaga płacenia za każdego pozyskanego użytkownika.
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest długofalową formą marketingu. Sprawdzi się więc niemal w każdym biznesie – tym bardziej że użytkownicy zdecydowanie bardziej wolą bezpłatne wyniki wyszukiwania od tych płatnych.
Są jednak firmy, w przypadku których pozycjonowanie nie będzie najbardziej opłacalną formą reklamy. Jakie?
Należą do nich m.in.:
Masz wątpliwości, czy SEO jest dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy? Odezwij się! Nie będę Cię oszukiwać, ponieważ zależy mi na tym, by moi klienci dobrze inwestowali swoje pieniądze.
Wiele firm działa wyłącznie lokalnie – w swoim mieście – i nie chce tego zmieniać. Czy to oznacza, że pozycjonowanie nie jest rozwiązaniem dla nich? Zdecydowanie nie!
SEO lokalne i pozycjonowanie w Google Maps pozwala zwiększyć widoczność stron internetowych, które promują biznes działający na danym terenie.
Taką stronę najczęściej promuje się na słowa kluczowe, które zawierają nazwę miasta.
W ostatnich latach liczba wyszukiwań zawierających frazę „blisko mnie” zwiększyła się o ponad 500%. To pokazuje potencjał pozycjonowania lokalnego, który zresztą także rośnie. Warto więc zadbać o to, by treści na Twojej stronie internetowej oraz w wizytówce Google Moja Firma (obecnie Profil Firmy w Google) były osadzone w rzeczywistości miejsca, w którym działasz.
Dzięki temu zwiększysz szansę na dotarcie do osób, które znajdują się blisko Ciebie – doskonale wiesz przecież, że mało kto wchodzi do sklepu, czy firmy usługowej tak po prostu, z ulicy.
pozycjonowanie i user experience
Jak się czujesz, kiedy wchodzisz do salonu kosmetycznego lub firmy instalującej rolety i nie wiesz, co robić? Gdzie podejść, do kogo się odezwać, czy musisz najpierw wypełnić jakieś dokumenty, gdzie możesz powiesić płaszcz – obsługa powinna zadbać o Twój komfort od momentu przekroczenia progu tak, by te pytania nie zdążyły się pojawić w Twojej głowie.
Podobnie powinno to wyglądać, kiedy użytkownicy pojawiają się na Twojej stronie internetowej.
SXO to połączenie pozycjonowania i user experience (UX), dzięki któremu Twoi klienci będą intuicyjnie wiedzieli, jak się zachowywać na stronie – gdzie kliknąć, jak wypełnić formularz z zapytaniem, gdzie znaleźć dane kontaktowe do firmy.
To inaczej doświadczenie użytkownika, czyli wrażenie, jakie ktoś odczuwa nie tylko po wejściu na stronę internetową, ale i w trakcie korzystania z niej. Najczęściej jest tak, że negatywne doświadczenie wiąże się z nieprzyjemnymi emocjami – frustracją, irytacją. Z kolei pozytywne wrażenia zwykle oznaczają, że… nie odczuwamy nic lub odczuwamy niewiele i po prostu robimy swoje. Ta neutralność emocji jest dobra dla firmy, do której należy strona internetowa, bo to oznacza, że korzystanie z niej nie budziło żadnych wątpliwości.
Skuteczna strategia SEO musi uwzględniać UX.
Dlaczego? Bo dzięki temu możliwa jest optymalizacja konwersji.
Po pierwsze, wiele elementów pozycjonowania pokrywa się z dobrymi praktykami w UX-ie.
Po drugie, nawet jeśli strona www trafiłaby do TOP10, ale byłaby „trudna w obsłudze”, to liczba Twoich klientów i tak by się nie powiększyła.
To najważniejsza zasada SEO copywritingu. Każdy tekst na Twojej stronie internetowej powinien być oryginalny. Pod żadnym pozorem nie możesz kopiować opisów producentów, czy nawet pojedynczych zdań, które znajdziesz u konkurencji. Jeśli powołujesz się na jakieś badania, podaj źródła, a jeśli przywołujesz czyjąś myśl, napisz wprost, kto jest autorem.
To coś, co docenią zarówno algorytmy, jak i czytelnicy. Struktura pozwala odnaleźć się w tekście i utrzymać uwagę użytkowników. Tekst powinien odzwierciedlać to, co znajduje się w tekście. Akapity powinny mieć nie więcej niż 5 zdań – najlepiej, jeśli jeden akapit będzie skupiał się na jednej myśli. Jeśli zobaczysz, że jakaś dygresja Ci się rozrasta, zastosuj nagłówek H3. Dzięki temu tekst stanie się czytelniejszy.
Czytelność - SEO copywriting to nie pisanie wierszy, czy rozprawek z polskiego. Używaj prostego języka. Jak? Zrezygnuj ze strony biernej i nadmiernej liczby przymiotników w jednym zdaniu. Stosuj najprostszy szyk, czyli najpierw rzeczownik, później czasownik (ja napisałem). Korzystaj z prostych słów („kupić”, zamiast „zakupić”), a jeśli używasz branżowego żargonu, wyjaśnij, co się za nim kryje. Nikt nie lubi tracić czasu na zastanawianie się, co autor miał na myśli i nie inaczej jest w przypadku treści pod SEO.
Nawet jeśli dzisiaj nie należy przesadzać z nasycaniem treści, to słowa kluczowe nadal są ważne. Algorytmy docenią dobór odpowiednich fraz oraz ich umiejscowienie w tekście. Słowa kluczowe powinny odzwierciedlać język, jakim posługują się Twoi klienci. Muszą się znaleźć w tekście, ale jeśli poczujesz, że tekst straci na czytelności przez kolejną frazę, po prostu z niej zrezygnuj.
Zamiast pisać o tym, jak profesjonalna jest Twoja firma, wyjaśnij, jak z tego skorzysta Twój klient. Treści na stronie internetowej mają pokazać klientom, jak zmieni się ich życie, kiedy skorzystają z Twojej oferty. Ponad 35-letnie doświadczenie w branży niewiele znaczy, jeśli klienci muszą czekać na montaż drzwi o kilka dni dłużej, niż deklarowano.
Tekst przeładowany frazami kluczowymi nie będzie doceniony przez roboty Google’a, ale to nie oznacza, że masz z nich zrezygnować. Wręcz przeciwnie! Pamiętaj jednak, że ilość fraz w tekście zależy od jego długości. Dobrze, jeśli jedna z nich pojawi się na początku tekstu, ale przede wszystkim zadbaj o to, by słowa kluczowe były obecne w rozsądnej ilości, również w nagłówkach H2 i H3.
Tak jak struktura ułatwia poruszanie się po tekście, tak pogrubienie fragmentów zawierających słowa kluczowe pozwala określić, gdzie znajdują się najistotniejsze informacje. Nie wszystkie fragmenty muszą zawierać frazy – skup się na tym, by zawierały wartościową wiedzę z perspektywy czytelników.
Jak widzisz, teksty na stronie internetowej muszą spełniać szereg wymogów – nie tylko algorytmów Google’a, ale przede wszystkim Twoich klientów.
Wszystkie elementy, które wspierają strategię pozycjonowania, służą również czytelnikom. I możemy się spodziewać, że kolejne zmiany w Google będą szły dokładnie w tym kierunku – treści na stronach internetowych mają być jak najbardziej wartościowe i przystępne.
Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron to maraton, który wymaga czasu i umiejętnego gospodarowania zasobami. Freelancerom SEO często trudno jednoznacznie powiedzieć, kiedy będą widoczne pierwsze efekty strategii. Nie robią tego ze złośliwości, czy niewiedzy, ale dlatego, że każda strona internetowa ma inną historię, konkurencję i budżet przeznaczony na optymalizację.
Czas oczekiwania na efekty zależy również od budowy i wielkości strony, liczby fraz, na które chcesz się wypozycjonować oraz innych działań, które musi podjąć freelancer SEO, żeby osiągnąć sukces.
Na pewno Twoją czujność powinny wzbudzić obietnice o pierwszych efektach pozycjonowania już po kilku tygodniach. Rzeczywiście, jest szansa, że pojedyncze frazy osiągną wysoką pozycję już po 1 miesiącu, ale nie jest to reguła i zależy od wielu czynników. Z reguły widoczność strony zwiększa się po 3 miesiącach. Z kolei po 6 miesiącach zwykle zwiększa się również sprzedaż.
Na pewno Twoją czujność powinny wzbudzić obietnice o pierwszych efektach pozycjonowania już po kilku tygodniach. Rzeczywiście, jest szansa, że pojedyncze frazy osiągną wysoką pozycję już po 1 miesiącu, ale nie jest to reguła i zależy od wielu czynników. Z reguły widoczność strony zwiększa się po 3 miesiącach. Z kolei po 6 miesiącach zwykle zwiększa się również sprzedaż.
Mimo tych danych powtórzę raz jeszcze – nie mogę Ci zagwarantować efektów po upływie określonego przez Ciebie czasu. Mogę Ci natomiast obiecać, że będę regularnie raportować podjęte przeze mnie działania. Martwisz się, że z tych raportów nie będzie zbyt wiele wynikało? Nie musisz, bo moje raporty są czytelne, a jeśli już pojawiają się jakieś pytania, to szybko wyjaśniam, o co chodzi.
Nie chcę, żeby moi klienci tracili czas na zrozumienie branżowego słownictwa, czy frustrowali się, że nie wiedzą, za co właściwie płacą. Dzięki temu możesz szybko zweryfikować, czy moja strategia SEO przynosi oczekiwane efekty.
Nie chcę, żeby moi klienci tracili czas na zrozumienie branżowego słownictwa, czy frustrowali się, że nie wiedzą, za co właściwie płacą. Dzięki temu możesz szybko zweryfikować, czy moja strategia SEO przynosi oczekiwane efekty.
Wyniki, które mówią same za siebie! Nasza strona internetowa nie tylko znalazła się na czołowych pozycjach pierwszej strony w wynikach wyszukiwania, ale także zauważyliśmy znaczny wzrost ruchu i konwersji. Pan Piotr naprawdę wie, co robi!
Z Semantek współpracuję od wielu miesięcy. Od samego początku widać było pełen profesjonalizm. Praca Pana Piotra i jego zespołu przekłada się na stabilny wzrost wyników SEO naszej firmy w Polsce. Zdecydowanie polecam Semantek, jako sprawdzonego partnera w SEO.
Z firmą Semantek współpracujemy już od paru lat. Od początku do dnia dzisiejszego konsekwentnie poprawia się nasza widoczność w wyszukiwarce. Gorąco polecamy ze względu na elastyczne podejście i skuteczność.
Usługi tej firmy polecam każdemu, kto oczekuje profesjonalnego i indywidualnego podejścia do pozycjonowania strony internetowej. Rzetelnie sporządzony audyt oraz zaangażowanie w zgłębienie specyfiki mojej branży okazały się solidną podstawą do osiągnięcia celów, jakie na początku ustaliliśmy...
Pierwsza firma, która rzetelnie, terminowo ,profesjonalnie i z indywidualnym podejściem zajęła się naszą stroną internetową. Wiedzą co robią i robią to napewno dużo lepiej od konkurencji. Na 100 % firma godna polecenia.
Polecam usługi firmy Semantek Piotr Skrzypek. Pan Piotr sumiennie wywiązuje się ze swojej pracy. Aktywnie uczestniczy w rozwoju strony, służy fachowym doradztwem.
Pełen profesjonalizm i super skuteczność. Lepszego podejścia do klienta oraz bardziej transparentnego modelu współpracy ciężko by sobie było wyobrazić.
Super firma i współpraca polecam w 100 %
świetna współpraca, merytoryczne wsparcie i efekty;-) polecam Piotra i jego wiedzę każdemu w pracy z bratem googlem;-D współpracujemy 3 rok, to chyba najlepsza rekomendacja !
Mam doświadczenie przy SEO dla następujących platform do zarządzania stronami WWW:
Realizuję także pozycjonowanie autorskich systemów stron WWW.
Pozycjonowanie strony www to jej optymalizacja po to, by zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwarek – w Polsce najpopularniejsza jest wyszukiwarka Google. Obejmuje działania techniczne, content marketing, czyli strategię tworzenia wartościowych treści oraz budowę zaufania w sieci m.in. poprzez linkowanie zewnętrzne. Dzięki kompleksowej optymalizacji SEO użytkownicy szukający określonych informacji będą w stanie trafić właśnie na Twoją stronę.
Optymalizacja SEO pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów w momencie, gdy aktywnie szukają usług lub produktów, które oferujesz. Długoterminowo jest to jedna z najskuteczniejszych form marketingu online, która generuje ruch organiczny i umożliwia redukcję kosztów płatnych kampanii. Odpowiednio wysoka pozycja w Google jest o tyle istotna, że mniej niż 1% osób wpisujących swoje zapytania klika drugą stronę w wynikach wyszukiwania Google.
To, jak szybko zwiększy się widoczność Twojej strony w Google lub w innych wyszukiwarkach, zależy między innymi od branży, konkurencji oraz stanu początkowego witryny. W przypadku niszowej działalności pierwsze efekty możesz zauważyć już po kilku tygodniach, ale jeśli Twoja konkurencja nie śpi, to satysfakcjonujące efekty mogą się pojawić po mniej więcej 9-12 miesiącach systematycznej pracy. Pamiętaj też, że proces pozycjonowania stron jest ciągły – nie jest to jednorazowa usługa.
Koszty zależą od poziomu konkurencji w branży, liczby i trudności fraz kluczowych, aktualnej kondycji strony, wielkości i złożoności witryny, zakresu wymaganych działań określonych podczas audytu SEO, historii domeny oraz rodzaju pozycjonowania (np. SEO lokalne różni się nakładem prac od SEO międzynarodowego). W związku z tym ceny mogą się wahać od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Dobrą praktyką jest więc indywidualne podejście do wyceny strategii pozycjonowania stron.
Do fundamentalnych działań, które składają się na pozycjonowanie stron internetowych w Google, należą:
Zanim jednak rozpoczniesz proces pozycjonowania strony internetowej, potrzebujesz audytu strony, który obejmuje ocenę techniczną, strukturalną oraz zawartości. Drugim krokiem powinna być analiza konkurencji niezbędna, by opracować skuteczną strategię SEO.
Tak, ale wymaga to czasu, którego często może Ci brakować, wiedzy i dostępu do narzędzi – część z nich, jak Google Search Console czy Google Analytics są darmowe, ale pozostałe wymagają dodatkowych opłat. Możesz zacząć od podstaw, takich jak optymalizacja treści czy poprawa szybkości strony, ale bardziej zaawansowane działania mogą wymagać wsparcia specjalisty SEO.
Efektywnym rozwiązaniem jest współpraca z pozycjonerem i aktywne uczestnictwo w działaniach, które mają na celu zwiększenie widoczności strony, np. szybkie wdrażanie rekomendowanych zmian, współtworzenie contentu na stronę.
Najefektywniejszym rozwiązaniem będzie zlecenie audytu SEO, który pomoże Ci określić mocne i słabe strony Twojej witryny. Jeśli chcesz samodzielnie sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, możesz skorzystać z kilku narzędzi i metod analizy:
Nie, pozycjonowanie strony internetowej nie jest jednorazowym działaniem, tylko procesem, który wymaga ciągłej aktywności, choć o różnym natężeniu i w różnych obszarach w zależności od tego, na jakim etapie jest realizacja strategii SEO. Algorytmy wyszukiwarek i konkurencja ciągle się zmieniają, dlatego branża SEO i całego marketingu internetowego jest zmuszona do stałej optymalizacji, tworzenia nowych treści i aktualizacji strategii.
Tak, ponieważ pozycjonowanie lokalne koncentruje się na frazach związanych z określoną lokalizacją (np. „fryzjer Kraków”), a globalne lub ogólnopolskie na frazach ogólnych, które pozwalają dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Różni się też strategia link buildingu i optymalizacji treści.
Pozycjonowanie stron to proces, który wpływa na widoczność witryn internetowych w rankingu Google oraz innych wyszukiwarek. Efekty oznaczają więc przede wszystkim większy ruch na stronie. Ale to nie wszystko – dzięki SEO możesz zwiększyć liczbę zapytań ofertowych, zbudować lub wzmocnić świadomość marki oraz zdobyć zaufanie klientów, którzy widzą Cię w czołówce wyszukiwań.
Dzięki pozycjonowaniu Twojej strony wpływasz nie tylko na jej widoczność w internecie, ale również na wizerunek firmy. Połączenie SEO i UX (SXO) pozwala zwiększyć świadomość użytkowników na temat Twojej marki, a jej obecność online sprawia, że klienci zaczynają postrzegać ją jako godną zaufania oraz profesjonalną. Użytkownicy często utożsamiają wysoką pozycję w Google z wysoką jakością usług lub produktów, a intuicyjna, szybko ładująca się strona w połączeniu z contentem, który stara się rozwiązać ich problemy, tylko to przekonanie wzmacniają.
W pierwszej kolejności podejmij decyzję o tym, z kim nawiązać współpracę – z freelancerem czy z agencją SEO. Drugim krokiem powinien być audyt strony, który pokaże, co działa, a co wymaga poprawy. Właśnie na podstawie wyniku audytu ustalam wspólnie z klientami cele, zakres optymalizacji strony oraz budżet. W trakcie współpracy regularnie analizuję wyniki i dostosowuję strategię pozycjonowania witryny, aby zrealizować określone cele.
Do najczęstszych błędów, które mogą mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie stron w Google, należą:
Linki zwrotne pełnią funkcję poleceń od innych stron internetowych – Ty zapewne też chętniej skorzystasz z usług firmy, którą poleci Ci ktoś wiarygodny, np. znajomy z pracy. Im bardziej wiarygodne i związane z Twoją branżą są te strony, tym lepiej. Backlinki budują zaufanie wyszukiwarek i mają wpływ na pozycję strony, ale ich jakość jest ważniejsza niż liczba.
Bezpośrednio – nie, ale pośrednio już tak. Media społecznościowe są kanałem do promocji treści, które tworzysz w ramach procesu pozycjonowania strony internetowej. W ten sposób zwiększają też Twoje szanse na zdobycie linków i generowanie ruchu na stronie. To z kolei może wpłynąć na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
Jeśli zależy Ci na tym, by znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, regularnie aktualizuj treści – częstotliwość dostosuj do rodzaju contentu oraz typu podstron.
Płatne kampanie Google Ads i ruch, który generują, nie podnoszą pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wstrzymanie kampanii nie wpłynie więc na spadek ruchu organicznego. Natomiast choć reklamy nie wpływają bezpośrednio na widoczność danej strony, mogą zwiększyć ruch w ramach witryny. To może doprowadzić do większej liczby interakcji z treścią, co pośrednio może wspierać działania SEO poprzez większą rozpoznawalność marki i potencjalne, nowe linki zwrotne.
Tak, wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania to dla małych firm sposób na rywalizację z większymi graczami, zwłaszcza na poziomie lokalnym. Dzięki odpowiedniej strategii możesz dotrzeć do klientów, którzy szukają produktów lub usług w Twojej okolicy. Co więcej, inwestycja w optymalizację strony internetowej pod kątem SEO zapewnia długoterminowe efekty – ruch organiczny, który generują dobrze zoptymalizowane treści, pozwala „odcinać kupony” od wcześniejszych działań, zwłaszcza jeśli regularnie je aktualizujesz.
Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga innego podejścia, ponieważ celem jest przede wszystkim sprzedaż produktów. Pozycjonowanie koncentruje się na frazach zakupowych – najczęściej musisz zoptymalizować setki, tysiące lub dziesiątki tysięcy produktów. Kluczowe są unikalne opisy, łatwość nawigacji i strategia oparta na frazach zakupowych (w tym produktowych i brandowych). Różni się też podejście do technik SEO, takich jak optymalizacja kart produktów czy zarządzanie recenzjami.
Jak wygląda sprawa, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych? Zwykle mają prostszą strukturę z mniejszą liczbą podstron, a jego głównym celem jest budowa zaufania i wizerunku eksperta oraz pozyskiwanie klientów poprzez wartościowe treści. Istotniejszym elementem pozycjonowania stron są frazy informacyjne i lokalne.
FORMULARZ KONTAKTOWY
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie stron