Pozycjonowanie stron Wrocław

Pozycjonowanie strony www na Wrocław i okolice może zwiększyć liczbę Twoich klientów. 

Raczej nie zdecydujesz się na współpracę ze mną, jeśli zaproponuję umieszczenie frazy „pozycjonowanie stron Wrocław” na Twojej stronie. To zbyt mało, by zaufać, że jestem specjalistą w branży SEO. Podobnie jest z Twoimi potencjalnymi klientami. Aby zwiększyć wiarygodność, potrzebują więcej dowodów na skuteczność Twoich usług. Dobre pozycjonowanie i optymalizacja witryny wymaga więc kompleksowego podejścia. 

Pozycjonowanie strony www na Wrocław i okolice może zwiększyć liczbę Twoich klientów. 

Raczej nie zdecydujesz się na współpracę ze mną, jeśli zaproponuję umieszczenie frazy „pozycjonowanie stron Wrocław” na Twojej stronie. To zbyt mało, by zaufać, że jestem specjalistą w branży SEO. Podobnie jest z Twoimi potencjalnymi klientami. Aby zwiększyć wiarygodność, potrzebują więcej dowodów na skuteczność Twoich usług. Dobre pozycjonowanie i optymalizacja witryny wymaga więc kompleksowego podejścia. 

#wiecejnizseo

Podstawowym działaniem jest wybór fraz, jednak muszą one brzmieć naturalnie. Inne działania zwiększające zyski to m.in. budowa architektury strony i  link building, Skuteczne pozycjonowanie powinno być wielowymiarowe.

Pozycjonowanie stron to dobra propozycja dla firm, których działania skierowane są do lokalnej społeczności np. studentów z Wrocławia lub mieszkańców konkretnych dzielnic. Jeśli Ty też jesteś lokalnym przedsiębiorcą, zainwestuj w SEO. Dzięki przygotowanej przeze mnie strategii dotrzesz do osób znajdujących się w Twoim regionie. Poznaj potencjał pozycjonowania lokalnego droga od znalezienia Twojej firmy do skorzystania z jej oferty może być krótsza.

Jak działa pozycjonowanie stron dla firm z Wrocławia?

Na pewno pamiętasz sytuacje, w których pozycjonowanie w Google pomogło Ci w znalezieniu czegoś potrzebnego. Być może był to kurs pływania albo barber w najbliżej okolicy. Na pierwszym miejscu wciąż jest opinia znajomych i ich polecenia, ale bez rekomendacji, większość osób stawia na wyszukiwarkę. Jeśli aktualnie szukasz np. dobrej szkoły tańca dla par, prawdopodobnie wpiszesz w Google jedną z poniższych fraz:

  • kurs tańca dla par Wrocław,
  • nauka tańca dla par Wrocław,
  • szkoła tańca dla par Wrocław.

W kolejnym kroku zobaczysz propozycje stron internetowych i w ciągu kilku sekund zdecydujesz, czy chcesz na nie wejść. Skoro interesuje Cię lokalny kurs tańca, to nie będziesz przeglądać kilkunastu ofert, ale pewnie odwiedzisz 3 lub 4 witryny. W przypadku szukania merytorycznych artykułów o stylach tańca czy kryteriach wyboru szkoły statystycznie odwiedza się dużo więcej stron. To oznacza, że pozycjonowanie stron dla lokalnych biznesów jest większym wyzwaniem. Ma na celu znalezienie się w TOP10, a nawet w TOP3! 

Pozycjonowanie lokalne dla firm z Wrocławia sprawia, że mogą one dotrzeć do osób, które szukają oferowanej usługi w tym mieście. Nawet największy miłośnik tańca towarzyskiego nie poświęci czasu na szczegółowe zapoznanie się z każdym dostępnym kursem. Wyszukiwarka Google zaoszczędzi czas i pomoże mu wybrać atrakcyjną opcję, np. wyświetlone zajęcia salsy prowadzone przez nagradzanego Kubańczyka. Aby tak się stało, strona www musi być nie tylko wypozycjonowana, ale też zoptymalizowana w swojej zawartości. 

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie strony Twojej firmy jest w rzeczywistości pozycjonowaniem samej firmy niezależnie od tego, czy jest to działalność jednoosobowa, czy np. spółka z.o.o. Dzięki SEO rozszerzysz zasięgi, dotrzesz do nowych klientów, zwiększysz sprzedaż i wzmocnisz swój wizerunek w branży. Co trzeba zrobić, aby osiągnąć efekty?

Warto rozpocząć współpracę z freelancerem lub z agencją pozycjonowania SEO. Bez względu na Twoją decyzję dotyczącą wykonawców, ich podstawowe działania będą identyczne. 4 najważniejsze elementy procesu pozycjonowania stron wyróżniłem poniżej.

  1. Techniczne zoptymalizowanie witryny
  2. Zbudowanie architektury strony
  3. Tworzenie treści content marketing
  4. Pozyskiwanie wartościowych linków z innych stron link building

Być może zastanawiasz się, czy działanie tylko na jednym z tych obszarów, przyniesie rezultaty. Niestety nie pozycjonowanie stron www musi być kompleksowe. Nawet najlepiej napisane treści z popularnymi frazami nie wystarczą do wyprzedzenia konkurencji. Trzeba zadbać o całościowe doświadczenie użytkownika, w tym m.in. szybkie ładowanie strony, jej dopasowanie do urządzeń mobilnych i intuicyjne menu z kategoriami produktów  jeśli prowadzisz sklep. Warto przemyśleć SXO, czyli połączenie SEO i UX. 

Jak widzisz, zadań jest wiele, dlatego przyda Ci się pomoc eksperta. Specjalista SEO może działać na szeroką skalę. Ze swojej strony oferuję działania optymalizacyjne on-site i off-site. Więcej na ich temat przeczytasz poniżej.

SEO on-site

SEO on-site obejmuje działania prowadzone przez pozycjonerów bezpośrednio na stronie www. Niektóre z nich mogą robić osoby bez specjalistycznej wiedzy. Przykład? Przygotowanie treści na stronę główną nie wymaga znajomości kodu HTML, ale zasad języka polskiego. Jednak tak jak pisałem wcześniej, nie wystarczy skoncentrowanie się na tylko jednym obszarze działania konieczne jest połączenie różnych elementów SEO, w tym:

  • tworzenie prostych i poprawnych adresów URL,
  • zwiększenie szybkości ładowania witryny,
  • dostosowanie strony do podstawowych wskaźników jej oceny (Core Web Vitals),
  • przystosowanie widoku strony do smartfonów i innych urządzeń mobilnych, 
  • usunięcie pustych stron z komunikatem o błędzie 404. 

Ze względu na dużą liczbę elementów, pozycjonowanie strony internetowej jest procesem długoterminowym. Dotyczy to zarówno działań o zasięgu lokalnym, jak i ogólnopolskim. 

SEO off-site

SEO off-site są przeciwieństwem wspomnianych działań on-site. To zmiany wprowadzane poza stroną www. Zadania off-site, które wykonuje pozycjoner, mają na celu zwiększenie autorytetu strony dla algorytmów wyszukiwarki Google. Istotną częścią jest pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł. Co to właściwie oznacza?

Wróćmy na chwilę do kursu tańca i wyobraźmy sobie sytuację, że to Ty prowadzisz zajęcia dla par. Najbardziej prestiżowy portal dotyczący tańca poprosił Cię o przygotowanie artykułu na temat doskonalenia techniki tanga. 

W artykule umieszczone zostają merytoryczne informacje, więc czytelnicy myślą o autorze jako o ekspercie. Oceniają treść jako godną zaufania i wykorzystują wskazówki w niej zawarte. W samym tekście umieszczone jest hiperłącze pod frazą „tango dla par Wrocław”. Czytelnik, który chce udoskonalić swoje umiejętności pod okiem profesjonalnego tancerza, prawdopodobnie kliknie podany link, aby zapoznać się z ofertą.

To właśnie w ten sposób buduje się autorytet strony w oczach algorytmów. Im większy autorytet, tym większa szansa na wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania. 

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu pozyskanie nowych klientów na konkretnym terytorium. Działania SEO obejmują m.in. zastosowanie fraz kluczowych z nazwą miasta lub dzielnicy. To właśnie zwiększa ruch użytkowników na stronie i w efekcie podnosi widoczność w Google. Jeśli usługą firmy jest pozycjonowanie, frazą kluczową będzie np. pozycjonowanie stron internetowych Wrocław. Jak to dokładnie działa?

Algorytmy Google w dużej mierze rozumieją intencje użytkownika. Jeśli wpisujesz frazę “pozycjonowanie stron cennik Wrocław”, Google rozpoznaje, że chcesz dowiedzieć się, ile kosztują usługi SEO oferowane we Wrocławiu. Nie wyświetli Ci więc cenników agencji z Gdańska czy z Krakowa.

Usługi lokalne są tymi najczęściej wyszukiwanymi. W ostatnich latach popularność fraz ze sformułowaniem „blisko mnie” wzrosła aż o 500%. Całkiem możliwe, że Ty też zastanawiając się nad SEO, sięgnęłaś lub sięgnąłeś po frazę „pozycjonowanie Wrocław” albo „pozycjonowanie stron we Wrocławiu”. W efekcie jesteś aktualnie na mojej stronie i masz okazję dowiedzieć się czegoś o mojej działalności.

To właśnie na tym polega SEO lokalne. Nie różni się znacznie od pozycjonowania ogólnopolskiego. Ma jednak kilka elementów, które są charakterystyczne dla tego kierunku to optymalizacja treści na frazy związane z miastem/dzielnicą oraz optymalizacja wizytówki Google Moja Firma.

Ile kosztuje pozycjonowanie firmy działającej we Wrocławiu?

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem kilkumiesięcznym. Nie jest to kampania reklamowa, którą możesz stworzyć jeden raz w krótkim przedziale czasu, by szybko dotrzeć do potencjalnych klientów.

W moim cenniku podstawowy koszt za pozycjonowanie lokalne wynosi 600 złotych, ale ostateczną cenę ustalam indywidualnie na podstawie różnych czynników. Należą do nich między innymi: 

  • liczba słów kluczowych, na którą chcesz pozycjonować stronę,
  • wiek strony im starsza domena, tym większe zyskuje zaufanie Google,
  • branża i jej konkurencyjność,
  • silnik witryny. 

Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony www

Nie mogę Ci obiecać, że efekty, o których marzysz, zobaczysz w ciągu miesiąca czy dwóch. Jeśli jakikolwiek freelancer SEO składa takie zapewnienia, działa nieprofesjonalnie. 

Doskonale jednak rozumiem, że chcesz wiedzieć, czego możesz się spodziewać i w jakim czasie inwestycja się zwróci. Niektóre pojedyncze frazy mogą osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce nawet w ciągu 30 dni, ale na niektóre poczekasz 3 miesiące. Po pół roku w Twoim biznesie powinna być też widoczna większa sprzedaż

Skąd takie szacowania? Czas czekania na rezultaty pozycjonowania zależy od: 

  • historii domeny,
  • konkurencji pamiętaj, że inne firmy też walczą o wysokie pozycje, 
  • budżetu, który przeznaczysz na SEO,
  • architektury strony,
  • liczby fraz do wypozycjonowania oprócz lokalnych, możemy też zrobić pozycjonowanie long tail
  • długości i jakości opublikowanych treści,
  • charakteru współpracy inaczej wygląda ona z agencją, a inaczej z freelancerem.

Agencja czy freelancer SEO?

Wiesz już, czym jest skuteczne pozycjonowanie stron. Nadszedł czas na decyzję o tym, kto powinien zająć się SEO agencja marketingowa czy freelancer/ka? Każda współpraca jest inna i nie mogę dać jednoznacznej odpowiedzi co wybrać. 

Współpraca z agencją SEO jest wartościowa, ale trzeba mieć na uwadze problemy, które mogą się pojawić. Są nimi między innymi: 

  • częsta zmiana osób kontaktowych i trudności komunikacyjne, 
  • mało elastyczne podejście praca zgodna ze sztywnym harmonogramem, 
  • brak kontaktu lub utrudniony kontakt bezpośrednio z pozycjonerem. 

Masz jednak prawo kontrolować działania i wybrać zewnętrzny nadzór agencji SEO. Oczywiście we współpracy z freelancerem również mogą pojawić się problemy z komunikacją np. nieodpisywanie na maile. Kluczowe jest więc nawiązanie kontaktu z właściwą, wiarygodną osobą.

Dlaczego warto powierzyć mi optymalizację strony?

  • Mam doświadczenie w pracy przy kampaniach lokalnych o budżecie kilkunastu złotych, ale również o budżecie 5-cyfrowym. Przygotowuję i wdrażam strategię dostosowaną do możliwości klienta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przejdź do strony: pozycjonowanie stron [cennik].
  • Jestem freelancerem i pracuję samodzielnie, co oznacza, że prawie cały Twój budżet przeznaczony jest na pozycjonowanie strony, a nie koszty prowadzenia przedsiębiorstwa.
  • Odpisuję na maile w ciągu 24 godzin
  • Cenię kontakt telefoniczny, który ułatwia i przyspiesza omówienie niektórych tematów. Jeśli nie odbiorę od razu, na pewno oddzwonię
  • Raportuję działania w prosty sposób – zrozumiesz je i nie będziesz musiał/a dopytywać o konkrety. Wychodzę z założenia, że chcesz wiedzieć, na co idą Twoje pieniądze, dlatego stawiam na przejrzyste dane
  • Działam tak, aby rezultaty, jakie daje optymalizacja SEO, były widoczne. Wdrażam content marketing i pracuję nad innymi elementami, w tym nad linkowaniem zewnętrznym oraz wewnętrznym. 
  • Moje pozycjonowanie SEO ma na celu konwersję, a nie tylko zwiększenie ruchu na stronie, które nie przekłada się na większą sprzedaż.  Optymalizacja konwersji jest kluczowa. 

Podpisuję umowę korzystną dla klienta z miesięcznym okresem wypowiedzenia i strategią dopasowaną do potrzeb. Zaplecze linków działa również po zakończonym okresie współpracy.

Kiedy strona www potrzebuje usługi SEO?

Czy każda strona potrzebuje pozycjonowania? Aby to ocenić, najpierw potrzebny jest audyt SEO. Dzięki audytowi możesz dowiedzieć się, czy Twoja witryna jest przystosowana do wyszukiwarek. Przeprowadzony audyt wykaże, które kroki warto podjąć w pierwszej kolejności. Już teraz możesz mieć jednak pewność, że warto podpisać umowę SEO na pozycjonowanie we Wrocławiu, jeśli: 

  • pojęcie frazy lokalne jest dla Ciebie czymś nowym, 
  • myślisz o SEO od dłuższego czasu, ale odrzucasz oferty agencji z dowolnych powodów, 
  • masz bardzo atrakcyjną stronę internetową, ale nie ma na niej ruchu i nie prowadzi ona do konwersji
  • szukasz nowych klientów i chcesz zwiększyć popularność swojej firmy, 
  • obserwujesz, jak konkurencja inwestuje w pozycjonowanie stron i nie chcesz pozostać w tyle, 
  • Twoja strona internetowa nie wygląda ciekawie i przypomina trendy sprzed kilkunastu lat prawdopodobnie nie jest użyteczna dla użytkowników na w takim stopniu, w jakim mogłaby być według współczesnych standardów. 

Czy lokalne pozycjonowanie to zawsze doskonałe rozwiązanie? Niekoniecznie. Zrezygnuj z SEO, jeśli: 

  • chcesz zwiększyć sprzedaż w krótkim czasie liczysz na to, że po podpisaniu umowy efekty będą natychmiastowe, 
  • masz ograniczony budżet i obawiasz się problemów finansowych w najbliższym czasie,
  • nie chcesz widzieć i wprowadzać żadnych zmian na swojej stronie www.

Pozycjonowanie stron Wrocław – co musisz wiedzieć

Skuteczne pozycjonowanie dla firm z Wrocławia to duża szansa marketingowa. Dlaczego? Wielu użytkowników codziennie korzysta z bezpłatnych wyników wyszukiwania chętniej niż z płatnych reklam. Oczywiście na osiągnięcie efektów trzeba poczekać, cały czas monitorując też działania konkurencji. Jeśli Twoja witryna trafi do TOP10, pozostawiona bez opieki SEO, po pół roku, może wypaść z czołówki

Wybierz więc konsultacje SEO ze mną lub innym freelancerem, który pomoże CI kontrolować sytuację i zadba o widoczność strony dla mieszkańców Wrocławia. Powierz SEO specjaliście, by w czasie, gdy on pracuje na Twoje zyski, dalej zajmować się kluczowymi elementami biznesu, takimi jak kontaktem z klientem czy nowe projekty.