Pozycjonowanie stron Gdańsk

Wpisujesz w wyszukiwarkę frazę pozycjonowanie Gdańsk, bo chcesz, żeby ktoś stworzył skuteczną strategię SEO dla Twojej strony internetowej.

Podobnie myślą Twoi klienci, kiedy wpisują zapytania w Google’a. Żeby do nich dotrzeć, potrzebujesz skutecznego pozycjonowania. Pomogę Ci – przygotuję strategię SEO i wdrożę rozwiązania, dzięki którym zwiększysz zyski.

Wpisujesz w wyszukiwarkę frazę pozycjonowanie Gdańsk, bo chcesz, żeby ktoś stworzył skuteczną strategię SEO dla Twojej strony internetowej.

Podobnie myślą Twoi klienci, kiedy wpisują zapytania w Google’a. Żeby do nich dotrzeć, potrzebujesz skutecznego pozycjonowania. Pomogę Ci – przygotuję strategię SEO i wdrożę rozwiązania, dzięki którym zwiększysz zyski.

#wiecejnizseo

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron pod wieloma względami przypomina tradycyjną reklamę na wielkoformatowych billboardach lub piękne wystawy sklepowe, które kuszą swoim wyglądem. Różnica polega na tym, że pozycjonowanie dzieje się w internecie – natomiast nadal chodzi o to, by przyciągnąć uwagę odbiorców nie za pomocą jednorazowej akcji, ale długoterminowych działań.

Oczywiście to porównanie z klasyczną reklamą nie jest idealne, zdaję sobie z tego sprawę. Pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala dotrzeć do osób, które nie mają pojęcia o ich istnieniu, ale szukają sklepów z jasno określonym asortymentem – z produktami dla kociarzy, z drewnianymi zabawkami dla dzieci, z narzędziami renomowanych marek lub produktami kuchni świata. Podobnie jest ze stronami internetowymi, które oferują różne usługi, od prania dywanów u klienta w domu po montaż rolet zewnętrznych na terenie Gdańska i okolic.

Twoi odbiorcy szukają sklepów i usług w internecie dokładnie w taki sam sposób jak Ty – wpisują określone frazy w wyszukiwarkę i najczęściej sprawdzają kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Dlaczego? Trochę z braku czasu, trochę z braku cierpliwości, a trochę dlatego, że zbyt duża liczba możliwości tylko utrudnia wybór. Z tego też powodu musisz zawalczyć o wysoką pozycję swojej strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W jaki sposób?

Pozycjonowanie on-site

Z pomocą przychodzi pozycjonowanie on-site, czyli wszystkie działania, które wykonuję bezpośrednio na stronie klienta z Gdańska. Bez względu na to, czy opiekę nad Twoją stroną przejmie freelancer SEO, czy agencja marketingu internetowego, pozycjonowanie będzie się składało z czterech podstawowych elementów. Należą do nich:

Możesz się skupić wyłącznie na jednym z elementów pozycjonowania, ale przez to Twoja firma z Gdańska nie wykorzysta w pełni potencjału SEO. Oczywiście są okresy, w których większe znaczenie ma content marketing niż praca nad architekturą strony, ale żeby osiągnąć satysfakcjonujące efekty, potrzebujesz każdego z tych klocków. Dobre teksty, nawet najlepiej zoptymalizowane i merytoryczne, niestety nie wystarczą, by wyprzedzić konkurencję. To między innymi dlatego lepiej zlecić pozycjonowanie ekspertowi niż robić to samodzielnie.

Pozycjonowanie off-site

Pozycjonowanie lokalne to przede wszystkim umieszczanie w treściach, które znajdują się na stronie i w meta opisach, fraz z nazwą miasta – frazy takie jak pozycjonowanie Gdańsk czy fryzjer męski Gdańsk Zaspa. Na poziomie ogólnym SEO lokalne nie różni się od ogólnopolskiego, ponieważ nadal strona potrzebuje optymalizacji technicznej, odpowiedniej architektury i strategii linkowania.

Google doskonale wie, że jak szukasz męskiego fryzjera, to szukasz go w najbliższej dla Ciebie okolicy, czyli w Gdańsku, Gdyni lub Sopocie, a nie dajmy na to, w Zakopanem. Użytkownicy właśnie tego oczekują – niemal połowa zapytań w Google to zapytania lokalne. Jeśli działasz na niewielką skalę i nie prowadzisz sklepu internetowego, to pozycjonowanie lokalne jest w zasadzie obowiązkowe, podobnie jak optymalizacja wizytówki Google Moja Firma.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to przede wszystkim umieszczanie w treściach, które znajdują się na stronie i w meta opisach, fraz z nazwą miasta – frazy takie jak pozycjonowanie Gdańsk czy fryzjer męski Gdańsk Zaspa. Na poziomie ogólnym SEO lokalne nie różni się od ogólnopolskiego, ponieważ nadal strona potrzebuje optymalizacji technicznej, odpowiedniej architektury i strategii linkowania.

Google doskonale wie, że jak szukasz męskiego fryzjera, to szukasz go w najbliższej dla Ciebie okolicy, czyli w Gdańsku, Gdyni lub Sopocie, a nie dajmy na to, w Zakopanem. Użytkownicy właśnie tego oczekują – niemal połowa zapytań w Google to zapytania lokalne. Jeśli działasz na niewielką skalę i nie prowadzisz sklepu internetowego, to pozycjonowanie lokalne jest w zasadzie obowiązkowe, podobnie jak optymalizacja wizytówki Google Moja Firma.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony, która należy do firmy z Gdańska?

Z doświadczenia wiem, że wiele osób wpisuje w wyszukiwarkę frazę pozycjonowanie cennik, ponieważ chce oszacować koszty inwestycji w SEO. Doskonale to rozumiem – szczególnie w obliczu kryzysu gospodarczego i stale rosnących kosztów. Musisz jednak wiedzieć, że nawet jeśli jakakolwiek firma czy freelancer podaje cennik usługi pozycjonowania, to ostatecznie cena, na którą się umówicie, może być nieco inna. Dlaczego? To, ile kosztuje przygotowanie i wdrożenie strategii SEO, zależy od:

  • historii samej domeny,
  • liczby fraz kluczowych do wypozycjonowania,
  • silnika strony internetowej,
  • konkurencji, z jaką musi mierzyć się klient.

Ja sam zaczynam współpracę z klientami od 600 złotych za pozycjonowanie lokalne, ale pracowałem też na budżetach 5-cyfrowych. Niezależnie od tego, jakim budżetem dysponujesz, zaczniemy współpracę od indywidualnego omówienia kosztów pozycjonowania.

Jak długo muszę czekać na pierwsze efekty pozycjonowania?

Nie zagwarantuję Ci szybkich efektów – jeśli ktoś obiecuje Ci, że inwestycja w SEO zwróci Ci się po dwóch miesiącach, to po prostu Cię oszukuje. Podobnie jak cena pozycjonowania zależy od wielu czynników, tak i czas oczekiwania na efekty różni się w zależności od:

  • wieku i historii domeny,
  • budżetu, jaki jesteś w stanie przeznaczyć na pozycjonowanie swojej firmy z Gdańska w internecie,
  • liczby fraz kluczowych, na które chcesz wypozycjonować witrynę,
  • dotychczasowej architektury strony,
  • jakości oraz ilości treści, które aktualnie znajdują się na stronie,
  • konkurencji, z jaką rywalizujesz o wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Jak widzisz, tych czynników, które wpływają na czas oczekiwania na efekty pozycjonowania, jest wiele. Dlatego też zawsze z dużą ostrożnością podchodzę do deklaracji w tym zakresie. Z doświadczenia wiem jednak, że w wielu przypadkach udaje się doprowadzić do tego, by pojedyncze frazy osiągnęły wysoką pozycję w TOP10 już po pierwszym miesiącu współpracy. Choć nie jest to regułą, często strony internetowe firm z Gdańska są w stanie poprawić widoczność już po trzech miesiącach. Z kolei wzrost sprzedaży, na której zapewne najbardziej Ci zależy, można osiągnąć po upływie sześciu miesięcy.

Nie masz pewności, czy pozycjonowanie sprawdzi się w przypadku Twojej działalności? Umówmy się na konsultacje SEO – to okazja do tego, by omówić wszystkie Twoje wątpliwości, ocenić, w jakim stopniu pozycjonowanie może poprawić wyniki Twojej firmy i zaproponować konkretne rozwiązania.

Pozycjonowanie stron Gdańsk – kiedy strona www potrzebuje usługi SEO?

Jeśli nie do końca przekonują Cię indywidualne konsultacje, zleć audyt SEO, a dowiesz się, jakie elementy strony wymagają Twojej szczególnej uwagi. Możesz też po prostu zastanowić się, w jakim momencie znajduje się Twoja firma działająca w Gdańsku. Pozycjonowanie strony będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli:

  • widzisz, że konkurencja mocno inwestuje nie tylko w płatne kampanie reklamowe, ale również w SEO – po wpisaniu kluczowych fraz dla Twojej działalności, okazuje się, że Twoja strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania, których już nikt nie ogląda, bo są zbyt daleko,
  • od dawna szukasz zaufanej agencji, która zaopiekuje się stroną pod kątem SEO – niestety żadna z ofert Ci nie odpowiada, bo masz wrażenie, że wszystkie powstają „na jedno kopyto”, a zależy Ci na indywidualnym podejściu,
  • widzisz, że strona internetowa Twojej firmy wizualnie przypomina pierwsze strony internetowe, po których się buszowało za dzieciaka – to wręcz sygnał ostrzegawczy, bo dzisiaj SXO, czyli połączenie SEO i projektowania pozytywnych doświadczeń użytkowników, to podstawa,
  • czujesz, że masz wyróżniającą się na rynku lokalnym ofertę, ale nie masz pomysłu, jak dotrzeć do nowej grupy odbiorców tak, by zwiększyć zyski,
  • Twoja strona internetowa świetnie się prezentuje, ale niewiele z tego wynika – widzisz, że potrzebna jest optymalizacja konwersji, która do tej pory była na drugim planie,
  • szukasz sposobu na długoterminową promocję swojej strony internetowej, zwłaszcza że chcesz zwiększyć przychody z ruchu organicznego.

Kiedy pozycjonowanie nie będzie najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem?

Przemyśl, czy rzeczywiście chcesz zainwestować w pozycjonowanie, jeśli:

  • nie planujesz, a wręcz nie chcesz wprowadzać zmian na swojej stronie internetowej, bo uważasz, że jest dopracowana i nie widzisz przestrzeni do modyfikacji,
  • dysponujesz ograniczonym budżetem i w tym konkretnym momencie nie możesz sobie pozwolić na inwestycję, która wymaga dłuższego czasu oczekiwania na efekty,
  • oczekujesz błyskawicznych efektów działań SEO – niestety, w takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem będą płatne kampanie, które mają zupełnie inną dynamikę.

Dlaczego warto powierzyć mi optymalizację strony?

Współpracuję zarówno z klientami, którzy po raz pierwszy decydują się na pozycjonowanie strony, jak i z klientami, którzy mają już za sobą przynajmniej jedno doświadczenie współpracy z agencją SEO.

Dlaczego to takie ważne? Bo chcę Ci powiedzieć, że będę dla Ciebie jedyną osobą kontaktową – w agencjach standardem jest rotacja pracowników, co jest zresztą normalnym zjawiskiem w większych firmach. Jestem freelancerem, więc mogę poświęcić uwagę Tobie i Twojej firmie w 100%, a Ty nie musisz się martwić tym, że za tydzień projektem zajmie się zupełnie nowa osoba, którą będzie trzeba wdrażać od nowa.