Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie stron » Pozycjonowanie stron Białystok
#wiecejnizseo
Chcesz zwiększyć zyski?
Nie zrozum mnie źle – frazy kluczowe powinny pojawiać się w tekstach. Muszą jednak brzmieć naturalnie. Poza tym pozycjonowanie strony www wymaga więcej działań niż tylko dobór słów kluczowych i ich rozmieszczenie. Warto podejść do SEO kompleksowo i dzięki temu zwiększyć zyski.
Pozycjonowanie stron jest szczególnie polecane lokalnym biznesom. Jeśli masz firmę w Białymstoku (np. prowadzisz sklep stacjonarny) i chcesz dotrzeć do klientów z województwa podlaskiego, pozycjonowanie lokalne przybliży Cię do celu. Razem wykorzystamy potencjał SEO lokalnego do tego, aby Twoja działalność stała się regionalnym liderem w branży.
Jaki sens ma w ogóle pozycjonowanie stron? Opowiem to na przykładzie, choć pewnie znasz to z doświadczenia. Pomyśl, że przeprowadzasz się do Białegostoku i chcesz dowiedzieć się, gdzie zagrać w tenisa. Być może masz tu znajomych, którzy polecą Ci fajne korty, ale jeśli nie, prawdopodobnie skorzystasz z wyszukiwarki Google. Frazy, które wpiszesz, mogą brzmieć na przykład tak:
Następnie zobaczysz strony internetowe i szybko przeskanujesz je wzrokiem. Te, które uznasz za atrakcyjne, otworzysz, a te, które nie – pominiesz. Statystyki wskazują na to, że przeciętny użytkownik zagląda na maksymalnie 3-4 strony wyszukiwań lokalnych. To dużo mniej niż wtedy, gdy szukamy merytorycznych artykułów, np. o tym jakie buty do tenisa kupić.
Lokalne pozycjonowanie w Google jest więc dużym wyzwaniem. Warto powierzyć je specjaliście, który podejdzie do tematu na wielu poziomach. Nie tylko skupi się na wzroście widoczności, ale też wprowadzi elementy, które zatrzymają klienta na stronie. Prowadzisz ośrodek sportowy z kortami do tenisa? Twoja witryna musi być zoptymalizowana pod wymienione wyżej frazy, ale trzeba ją również dostosować do urządzeń mobilnych. Strona powinna być przyjazna i intuicyjna, co wpisuje się w SXO, połączenie SEO i UX.
Pozycjonowanie stron to właściwie pozycjonowanie firm działających w Białymstoku. Dzięki sile Internetu i SEO lokalnego można rozszerzyć zasięg i dotrzeć do nowych klientów w mieście lub całym województwie. Praca przy procesie pozycjonowania opiera się na 4 poniższych filarach.
Chcesz skupić się tylko na jednym z nich? Lepiej nie – w przypadku pozycjonowania konieczne jest kompleksowe podejście. Atrakcyjne teksty, choćby były bardzo dobrze zoptymalizowane pod algorytmy Google, nie są wystarczającym środkiem do wyprzedzenia konkurencji. Zwłaszcza jeśli pominiesz takie elementy jak np. szybkie ładowanie się strony czy przystosowanie widoku do smartfonów.
Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na kurs pozycjonowania, jednak bardzo często koliduje to z rozwijaniem biznesu. Najkorzystniej jest więc współpracować ze specjalistą, który pozycjonuje strony na co dzień. Kiedy Ty będziesz dalej rozwijać swoją firmę w Białymstoku, ja zajmę się działaniami on-site oraz off-site.
SEO on-site obejmuje działania prowadzone przez specjalistów SEO bezpośrednio na stronie internetowej. Wśród nich znajdują się między innymi:
To tylko przykłady, ale już teraz możesz wywnioskować, że pozycjonowanie stron to złożony, długoterminowy proces.
SEO off-site to przeciwieństwo działań on-site – zadanie realizowane poza witryną www. Ich celem jest podniesienie autorytetu dla algorytmów Google. Przede wszystkim chodzi tutaj o linkowanie zewnętrzne. Co dokładnie mam na myśli?
Wyobraźmy sobie sytuację, w której to Ty jesteś pozycjonerem/pozycjonerką SEO i prowadzisz swoją działalność na Podlasiu. Znana agencja marketingowa poprosiła Cię o przygotowanie artykułu na temat tego, czy tanie pozycjonowanie stron przynosi skuteczność.
W tekście jest wiele cennych informacji, łącznie z raportami z ostatniego roku. Czytelnicy odbierają Cię jako eksperta w dziedzinie. Artykuł zawiera również hiperłącze zamieszczone pod hasłem „pozycjonowanie stron Białystok” lub np. „szkolenia z pozycjonowania”. Jeżeli wśród użytkowników są mieszkańcy Białegostoku, którzy szukają usług SEO, być może wejdą w link i trafią na Twoją stronę.
Właśnie dlatego działania off-site są takie ważne. Im większy zbudujesz autorytet w oczach robotów Google, tym większa szansa na podniesienie widoczności w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie lokalne jak sama nazwa wskazuje, to usługi SEO realizowane dla przedsiębiorstw lokalnych – w celu dotarcia do nowych osób z najbliższej okolicy: miasta, dzielnicy, województwa czy regionu.
Dla SEO lokalnego charakterystyczna jest optymalizacja wizytówki Google Moja Firma oraz stosowanie fraz kluczowych z nazwą miasta, np. tłumacz przysięgły Białystok, biuro podróży Podlasie czy aquapark podlaskie.
Google rozpoznaje intencje użytkowników – wie, po co wpisuje się daną frazę do wyszukiwarki. W rezultacie, jeśli wpiszesz np. „myjnia aut”, Google zrozumie, że szukasz myjni samochodowej blisko Ciebie. Jeśli jesteś z Białegostoku, wyświetlą Ci się propozycje z tego miasta, a nie np. z Poznania. Oczywiście, aby tak się stało, właściciele tych myjni muszą najpierw zoptymalizować stronę pod SEO i używać fraz a nazwą miasta.
Czy zaskoczy Cię fakt, że liczba wyszukiwań fraz ze słowami „blisko mnie” wzrosła w ostatnich latach o ponad 500%? Te dane jasno pokazują, że usługi lokalne są tymi najczęściej wyszukiwanymi. Jestem przekonany, że znasz to z praktyki i nie raz wyniki lokalne miały wpływ na Twoją decyzję zakupową lub usługową.
Być może spodziewasz się, że pozycjonowanie stron przynosi natychmiastowe efekty. To, co jednak różni SEO od jednorazowych kampanii reklamowych, to efekt widoczny po czasie.
Wyjściowa cena za pozycjonowanie lokalne w moim cenniku to 600 złotych. Wiele czynników wpływa jednak na ostateczną cenę, dlatego ustalam ją indywidualnie. Przy wycenie biorę pod uwagę między innymi:
Nie mogę obiecać Ci, że zaobserwujesz zmiany np. po miesiącu – żaden profesjonalny freelancer SEO tego nie zrobi. Pozycjonowanie stron jest procesem długoterminowym, ale doskonale rozumiem, że chcesz wiedzieć, czego możesz się spodziewać.
Pojedyncze frazy mogą osiągnąć wyższą pozycję nawet po 1 miesiącu współpracy. Nie jest to jednak regułą – wpływa na to wiele elementów. Wzrost widoczności strony można zwykle zaobserwować po ok. 3 miesiącach, a po 6 miesiącach także wzrost sprzedaży.
Czym są elementy decydujące o czasie pozycjonowania?
Wiesz już, czym jest pozycjonowanie stron internetowych i co wpływa na efekty. Teraz czas podjąć decyzję: z kim chcesz współpracować?
Usługi SEO wykonują zarówno agencje, jak i freelancerzy. Każdy rodzaj współpracy jest inny i warto znać swoje oczekiwania. Kogo wybrać? Czy istnieje jedna odpowiedź?
Niestety nie, to trochę bardziej skomplikowane. Nie napiszę Ci, że tylko freelancer SEO wykonuje dobrze swoją robotę, bo to nieprawda. Wiele agencji SEO działa profesjonalnie. Warto natomiast przewidywać pewne utrudnienia, które mogą się pojawić, na przykład:
Tak, podobne sytuacje mogą pojawić się we współpracy z freelancerem. Może on nie odpisywać na maile albo działać według własnych, sztywnych schematów. Kluczowe jest więc wybranie odpowiedniej osoby – takiej, która budzi Twoje zaufanie i której wiedzę czy doświadczenie znasz jeszcze przed podpisaniem umowy.
Pamiętaj też, że współpracując z agencją, zawsze możesz zdecydować się na dodatkowy, zewnętrzny nadzór agencji SEO.
Czy warto pozycjonować witrynę prowadzonej przez Ciebie firmy? Na początku pomocny będzie audyt SEO. Specjalista oceni, w jakim stanie jest Twoja strona, jakie jest jej przystosowanie do wyszukiwarek i co warto zrobić w pierwszej kolejności. Poza tym polecam SEO każdemu, kto:
Dla kogo nie jest pozycjonowanie stron internetowych? Współpracy nie powinny rozpoczynać osoby:
Skuteczne pozycjonowanie to szansa na sukces firmy. Chociaż w Internecie nie brakuje płatnych reklam, to większość użytkowników wciąż woli korzystać z bezpłatnych wyników wyszukiwania, Pozycjonowanie jest wielomiesięcznym procesem, a efekty nie są widoczne od razu. Poza tym po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników trzeba jeszcze zadbać o ich utrzymanie. To dlatego, że konkurencyjne firmy prawdopodobnie też działają na rzecz wzrostu widoczności. Warto więc podjąć długoterminową współpracę ze specjalistą, który będzie trzymał rękę na pulsie.
Na każdym etapie możesz umówić się ze mną na konsultacje SEO i dowiedzieć się, jak wygląda obecna sytuacja Twojej witryny w Google. W czasie mojej pracy nad wynikami, Ty będziesz mógł/mogła rozwijać swoją działalność i zaoszczędzić czas. Głównym celem pozycjonowania jest tak naprawdę zwiększenie zysków, a im bardziej kompleksowa jest strategia SEO, tym większa szansa na ich osiągnięcie.
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
PIOTRSKRZYPEK.PL
|
Wszystkie prawa zastrzeżone!