Pozycjonowanie stron Białystok

Pozycjonowanie w Google może sprawić, że Twoja firma dotrze do nowych osób w Białymstoku

Umieszczanie na stronie internetowej frazy „pozycjonowanie stron Białystok” jest powszechną praktyką. Firmy realizujące usługi SEO próbują w ten sposób podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce. Gdybym zaproponował Ci skuteczne pozycjonowanie polegające na zamieszczeniu nieodmienionych fraz, pewnie nie podpisalibyśmy umowy. Zakładam, że oczekujesz czegoś więcej i chcesz współpracować z kimś wiarygodnym. Twoi przyszli klienci mają podobnie. Szukają profesjonalnej firmy i potrzebują przesłanek wskazujących na to, że taka jest właśnie Twoja działalność. Wiele z nich możesz osiągnąć za pomocą SEO.

Pozycjonowanie w Google może sprawić, że Twoja firma dotrze do nowych osób w Białymstoku

Umieszczanie na stronie internetowej frazy „pozycjonowanie stron Białystok” jest powszechną praktyką. Firmy realizujące usługi SEO próbują w ten sposób podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce. Gdybym zaproponował Ci skuteczne pozycjonowanie polegające na zamieszczeniu nieodmienionych fraz, pewnie nie podpisalibyśmy umowy. Zakładam, że oczekujesz czegoś więcej i chcesz współpracować z kimś wiarygodnym. Twoi przyszli klienci mają podobnie. Szukają profesjonalnej firmy i potrzebują przesłanek wskazujących na to, że taka jest właśnie Twoja działalność. Wiele z nich możesz osiągnąć za pomocą SEO.

#wiecejnizseo

Nie zrozum mnie źle frazy kluczowe powinny pojawiać się w tekstach. Muszą jednak brzmieć naturalnie. Poza tym pozycjonowanie strony www wymaga więcej działań niż tylko dobór słów kluczowych i ich rozmieszczenie. Warto podejść do SEO kompleksowo i dzięki temu zwiększyć zyski.

Pozycjonowanie stron jest szczególnie polecane lokalnym biznesom. Jeśli masz firmę w Białymstoku (np. prowadzisz sklep stacjonarny) i chcesz dotrzeć do klientów z województwa podlaskiego, pozycjonowanie lokalne przybliży Cię do celu. Razem wykorzystamy potencjał SEO lokalnego do tego, aby Twoja działalność stała się regionalnym liderem w branży.

Jak działa pozycjonowanie stron dla firm z Białegostoku?

Jaki sens ma w ogóle pozycjonowanie stron? Opowiem to na przykładzie, choć pewnie znasz to z doświadczenia. Pomyśl, że przeprowadzasz się do Białegostoku i chcesz dowiedzieć się, gdzie zagrać w tenisa. Być może masz tu znajomych, którzy polecą Ci fajne korty, ale jeśli nie, prawdopodobnie skorzystasz z wyszukiwarki Google. Frazy, które wpiszesz, mogą brzmieć na przykład tak: 

  • tenis Białystok,
  • gdzie grać w tenisa Białystok,
  • korty tenisowe Białystok,
  • gdzie na tenisa Białystok,
  • tenis blisko mnie.

Następnie zobaczysz strony internetowe i szybko przeskanujesz je wzrokiem. Te, które uznasz za atrakcyjne, otworzysz, a te, które nie pominiesz. Statystyki wskazują na to, że przeciętny użytkownik zagląda na maksymalnie 3-4 strony wyszukiwań lokalnych. To dużo mniej niż wtedy, gdy szukamy merytorycznych artykułów, np. o tym jakie buty do tenisa kupić. 

Lokalne pozycjonowanie w Google jest więc dużym wyzwaniem. Warto powierzyć je specjaliście, który podejdzie do tematu na wielu poziomach. Nie tylko skupi się na wzroście widoczności, ale też wprowadzi elementy, które zatrzymają klienta na stronie. Prowadzisz ośrodek sportowy z kortami do tenisa? Twoja witryna musi być zoptymalizowana pod wymienione wyżej frazy, ale trzeba ją również dostosować do urządzeń mobilnych. Strona powinna być przyjazna i intuicyjna, co wpisuje się w SXO, połączenie SEO i UX. 

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron to właściwie pozycjonowanie firm działających w Białymstoku. Dzięki sile Internetu i SEO lokalnego można rozszerzyć zasięg i dotrzeć do nowych klientów w mieście lub całym województwie. Praca przy procesie pozycjonowania opiera się na 4 poniższych filarach. 

  1. Techniczna optymalizacja strony 
  2. Budowa architektury witryny
  3. Content marketing, czyli publikacja tekstów na stronie
  4. Link building, czyli zdobycie wartościowych linków z innych domen

Chcesz skupić się tylko na jednym z nich? Lepiej nie – w przypadku pozycjonowania konieczne jest kompleksowe podejście. Atrakcyjne teksty, choćby były bardzo dobrze zoptymalizowane pod algorytmy Google, nie są wystarczającym środkiem do wyprzedzenia konkurencji. Zwłaszcza  jeśli pominiesz takie elementy jak np. szybkie ładowanie się strony czy przystosowanie widoku do smartfonów. 

Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na kurs pozycjonowania, jednak bardzo często koliduje to z rozwijaniem biznesu. Najkorzystniej jest więc współpracować ze specjalistą, który pozycjonuje strony na co dzień. Kiedy Ty będziesz dalej rozwijać swoją firmę w Białymstoku, ja zajmę się działaniami on-site oraz off-site

SEO on-site

SEO on-site obejmuje działania prowadzone przez specjalistów SEO bezpośrednio na stronie internetowej. Wśród nich znajdują się między innymi:

  • tworzenie treści: krótkich opisów i długich artykułów, 
  • wprowadzanie zmian w kodzie HTML, 
  • tworzenie poprawnych adresów URL,
  • przyspieszenie ładowności strony, 
  • spełnienie standardów i dostosowanie witryny do wskaźników Core Web Vitals, 
  • przystosowanie wyglądu strony do urządzeń mobilnych, ponieważ klienci korzystają z różnych ekranów,
  • pozbycie się pustych stron z błędem 404.

To tylko przykłady, ale już teraz możesz wywnioskować, że pozycjonowanie stron to złożony, długoterminowy proces

SEO off-site

SEO off-site to przeciwieństwo działań on-site – zadanie realizowane poza witryną www. Ich celem jest podniesienie autorytetu dla algorytmów Google. Przede wszystkim chodzi tutaj o linkowanie zewnętrzne. Co dokładnie mam na myśli? 

Wyobraźmy sobie sytuację, w której to Ty jesteś pozycjonerem/pozycjonerką SEO i prowadzisz swoją działalność na Podlasiu. Znana agencja marketingowa poprosiła Cię o przygotowanie artykułu na temat tego, czy tanie pozycjonowanie stron przynosi skuteczność. 

W tekście jest wiele cennych informacji, łącznie z raportami z ostatniego roku. Czytelnicy odbierają Cię jako eksperta w dziedzinie. Artykuł zawiera również hiperłącze zamieszczone pod hasłem „pozycjonowanie stron Białystok” lub np. „szkolenia z pozycjonowania”. Jeżeli wśród użytkowników są mieszkańcy Białegostoku, którzy szukają usług SEO, być może wejdą w link i trafią na Twoją stronę. 

Właśnie dlatego działania off-site są takie ważne. Im większy zbudujesz autorytet w oczach robotów Google, tym większa szansa na podniesienie widoczności w wynikach wyszukiwania

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jak sama nazwa wskazuje, to usługi SEO realizowane dla przedsiębiorstw lokalnych – w celu dotarcia do nowych osób z najbliższej okolicy: miasta, dzielnicy, województwa czy regionu

Dla SEO lokalnego charakterystyczna jest optymalizacja wizytówki Google Moja Firma oraz stosowanie fraz kluczowych z nazwą miasta, np. tłumacz przysięgły Białystok, biuro podróży Podlasie czy aquapark podlaskie. 

Google rozpoznaje intencje użytkowników – wie, po co wpisuje się daną frazę do wyszukiwarki. W rezultacie, jeśli wpiszesz np. „myjnia aut”, Google zrozumie, że szukasz myjni samochodowej blisko Ciebie. Jeśli jesteś z Białegostoku, wyświetlą Ci się propozycje z tego miasta, a nie np. z Poznania. Oczywiście, aby tak się stało, właściciele tych myjni muszą najpierw zoptymalizować stronę pod SEO i używać fraz a nazwą miasta. 

Czy zaskoczy Cię fakt, że liczba wyszukiwań fraz ze słowami „blisko mnie” wzrosła w ostatnich latach o ponad 500%? Te dane jasno pokazują, że usługi lokalne są tymi najczęściej wyszukiwanymi. Jestem przekonany, że znasz to z praktyki i nie raz wyniki lokalne miały wpływ na Twoją decyzję zakupową lub usługową.

Ile kosztuje pozycjonowanie firmy działającej w Białymstoku?

Być może spodziewasz się, że pozycjonowanie stron przynosi natychmiastowe efekty. To, co jednak różni SEO od jednorazowych kampanii reklamowych, to efekt widoczny po czasie. 

Wyjściowa cena za pozycjonowanie lokalne w moim cenniku to 600 złotych. Wiele czynników wpływa jednak na ostateczną cenę, dlatego ustalam ją indywidualnie. Przy wycenie biorę pod uwagę między innymi: 

  • liczbę słów kluczowych, na które pozycjonujemy stronę, 
  • wiek strony internetowej,
  • historię strony internetowej, 
  • branżę, którą reprezentuje strona, 
  • konkurencję, 
  • silnik pozycjonowanej witryny.

Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony www

Nie mogę obiecać Ci, że zaobserwujesz zmiany np. po miesiącu – żaden profesjonalny freelancer SEO tego nie zrobi. Pozycjonowanie stron jest procesem długoterminowym, ale doskonale rozumiem, że chcesz wiedzieć, czego możesz się spodziewać. 

Pojedyncze frazy mogą osiągnąć wyższą pozycję nawet po 1 miesiącu współpracy. Nie jest to jednak regułą – wpływa na to wiele elementów. Wzrost widoczności strony można zwykle zaobserwować po ok. 3 miesiącach, a po 6 miesiącach także wzrost sprzedaży

Czym są elementy decydujące o czasie pozycjonowania? 

  • Historia domeny
  • Twoi branżowi konkurenci 
  • Budżet przeznaczony na SEO
  • Architektura witryny 
  • Liczba pozycjonowanych fraz 
  • Treści opublikowane na stronie 
  • Współpraca z agencją lub z freelancerem SEO

Agencja czy freelancer SEO?

Wiesz już, czym jest pozycjonowanie stron internetowych i co wpływa na efekty. Teraz czas podjąć decyzję: z kim chcesz współpracować? 

Usługi SEO wykonują zarówno agencje, jak i freelancerzy. Każdy rodzaj współpracy jest inny i warto znać swoje oczekiwania. Kogo wybrać? Czy istnieje jedna odpowiedź? 

Niestety nie, to trochę bardziej skomplikowane. Nie napiszę Ci, że tylko freelancer SEO wykonuje dobrze swoją robotę, bo to nieprawda. Wiele agencji SEO działa profesjonalnie. Warto natomiast przewidywać pewne utrudnienia, które mogą się pojawić, na przykład: 

  • kilka osób kontaktowych i ich częste zmiany, 
  • brak bezpośredniego kontaktu z pozycjonerem, 
  • praca z harmonogramem – jeśli reprezentujesz branżę wymagającą elastyczności, to może być poważny problem.

Tak, podobne sytuacje mogą pojawić się we współpracy z freelancerem. Może on nie odpisywać na maile albo działać według własnych, sztywnych schematów. Kluczowe jest więc wybranie odpowiedniej osoby – takiej, która budzi Twoje zaufanie i której wiedzę czy doświadczenie znasz jeszcze przed podpisaniem umowy.  

Pamiętaj też, że współpracując z agencją, zawsze możesz zdecydować się na dodatkowy, zewnętrzny nadzór agencji SEO.

Dlaczego warto powierzyć mi optymalizację strony?

  • Mam duże doświadczenie pozycjonowania stron i sklepów internetowych o budżecie kilkuset złotych, ale też kilkudziesięciu tysięcy złotych. Sprawdź zakładkę: pozycjonowanie cennik, żeby bardziej zrozumieć te różnice w wysokości kwot. 
  • Jestem freelancerem i pracuję samodzielnie. Możesz mieć pewność, że  Twój budżet w największym stopniu pokrywa pozycjonowanie SEO, a nie koszty biznesu. 
  • Odpisuję na maile w ciągu 24 godzin i chętnie rozmawiam przez telefon. Cenię kontakt telefoniczny, bo ułatwia ustalenie niektórych spraw. Jeśli akurat nie odbiorę, to zawsze oddzwonię
  • Przesyłam proste raporty – nie będziesz zastanawiać się „co autor miał na myśli”, ale jasno zobaczysz, za co płacisz. 
  • Szybko dostrzeżesz efekty, jakie daje optymalizacja SEO, czyli m.in. content marketing. Zaobserwujesz działania bezpośrednio na stronie, a naszym celem będzie konwersja
  • Umowa, którą proponuję, jest korzystna dla obu stron – obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia, a zaplecze linków zostanie z Tobą nawet po zakończeniu współpracy. Poza tym dopasowuję strategię do Twojego biznesu i zysku, który chcesz mieć. 

Kiedy strona www potrzebuje usługi SEO?

Czy warto pozycjonować witrynę prowadzonej przez Ciebie firmy? Na początku pomocny będzie audyt SEO. Specjalista oceni, w jakim stanie jest Twoja strona, jakie jest jej przystosowanie do wyszukiwarek i co warto zrobić w pierwszej kolejności. Poza tym polecam SEO każdemu, kto: 

  • dopiero od niedawna wie o istnieniu fraz lokalnych, 
  • szuka agencji od dłuższego czasu, ale nie może się zdecydować na współpracę, 
  • ma efektowną stronę internetową, ale nie przekłada się to na wzrost sprzedaży, 
  • ma nieatrakcyjną stronę internetową przypominającą design sprzed lat, 
  • prowadzi wyróżniające się usługi i chce dotrzeć do nowych klientów, 
  • widzi, że konkurencja inwestuje w SEO i musi ją dogonić, 

Dla kogo nie jest pozycjonowanie stron internetowych? Współpracy nie powinny rozpoczynać osoby:

  • oczekujące szybkich efektów w krótkim czasie, 
  • z ograniczonym budżetem,
  • zamknięte na wprowadzenie jakichkolwiek zmian na stronie

Pozycjonowanie stron Białystok – co musisz wiedzieć

Skuteczne pozycjonowanie to szansa na sukces firmy. Chociaż w Internecie nie brakuje płatnych reklam, to większość użytkowników wciąż woli korzystać z bezpłatnych wyników wyszukiwania, Pozycjonowanie jest wielomiesięcznym procesem, a efekty nie są widoczne od razu. Poza tym po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników trzeba jeszcze zadbać o ich utrzymanie. To dlatego, że konkurencyjne firmy prawdopodobnie też działają na rzecz wzrostu widoczności. Warto więc podjąć długoterminową współpracę ze specjalistą, który będzie trzymał rękę na pulsie. 

Na każdym etapie możesz umówić się ze mną na konsultacje SEO i dowiedzieć się, jak wygląda obecna sytuacja Twojej witryny w Google. W czasie mojej pracy nad wynikami, Ty będziesz mógł/mogła rozwijać swoją działalność i zaoszczędzić czas. Głównym celem pozycjonowania jest tak naprawdę zwiększenie zysków, a im bardziej kompleksowa jest strategia SEO, tym większa szansa na ich osiągnięcie