Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie sklepów internetowych » Pozycjonowanie IdoSell
Platforma IdoSell, dawniej funkcjonująca pod nazwą IAI Shop, obecnie obsługuje ponad 8000 sklepów internetowych. Jest więc dużo mniejsza w porównaniu z WordPressem, czy nawet PrestaShop i Shoperem, ale nadal jest to dobre rozwiązanie w przypadku pozycjonowania. Jak wygląda wdrażanie SEO na platformie IdoSell?
Platforma IdoSell, dawniej funkcjonująca pod nazwą IAI Shop, obecnie obsługuje ponad 8000 sklepów internetowych. Jest więc dużo mniejsza w porównaniu z WordPressem, czy nawet PrestaShop i Shoperem, ale nadal jest to dobre rozwiązanie w przypadku pozycjonowania. Jak wygląda wdrażanie SEO na platformie IdoSell?
#wiecejnizseo
Chcesz zwiększyć zyski?
IdoSell to polska platforma dla branży e-commerce, która działa w modelu SaaS (Software as a Service), co oznacza, że użytkownicy płacą za dostęp do niej comiesięczny abonament. Nie będzie to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych, ale z pewnością sprawdzi się w przypadku początkujących firm. Model SaaS dostarcza wszystkie niezbędne funkcjonalności, by uruchomić sprawny i nowoczesny sklep internetowy, ale też zapewnia wsparcie i opiekę techniczną.
IdoSell nie jest jednak platformą wyłącznie dla początkujących sprzedawców – jak sama twierdzi, potrafi zrobić to, czego nie potrafi zrobić konkurencja, czyli jest w stanie kontrolować nawet kilka tysięcy zamówień dziennie. Trudno mi jednoznacznie ocenić, czy tak rzeczywiście jest, natomiast jak w przypadku każdej innej platformy i ta ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników.
IdoSell stara się w swojej usłudze łączyć model SaaS z Open Source, czyli umożliwić swoim użytkownikom tworzenie i osadzanie własnych integracji w zamkniętym systemie. To z pewnością rozwiązanie, które ułatwia bardziej zaawansowane pozycjonowanie stron.
W mojej ocenie platforma IdoSell sprawdzi się zarówno w przypadku mniejszych, początkujących sklepów, które mają w planach dynamiczny rozwój, jak i większych biznesów e-commerce. IdoSell pozwala włączyć darmową integrację z kluczowymi dla polskich klientów marketplace’ami, w tym Allegro, Amazon i eBay. Platforma umożliwia również inne integracje gotowe do włączenia jednym kliknięciem, co usprawnia prowadzenie sklepu. Chodzi między innymi o integrację z firmami kurierskimi i systemami płatności, co jest absolutną podstawą dla e-commerce. Dzięki swoim rozwiązaniom IdoSell świetnie sprawdzi się jako platforma do sprzedaży hurtowej.
Pozycjonowanie jest proste i trudne jednocześnie – niezależnie od tego, na której z platform działa sklep internetowy. Z doświadczenia wiem jednak, że są platformy, które bardziej przeszkadzają, niż pomagają, ale IdoSell do nich nie należy. Potwierdza to między innymi fakt, że platforma dba o responsywność szablonów graficznych, które projektuje, ale też to, że udostępnia rozbudowaną bazę wiedzy dla użytkowników. IdoSell doskonale rozumie, że dzisiaj bez pozycjonowania trudno osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarkach.
Przewagą tej platformy działającej w modelu SaaS jest z pewnością to, że jej twórcy oprogramowania umożliwili użytkownikom edycję kodu. Odważne połączenie klasycznej usługi abonamentowej z modelem Open Source daje dużo większe możliwości pod względem pozycjonowania – szczególnie jeśli będzie za nie odpowiadała osoba z doświadczeniem w SEO / SXO. Zastanawiasz się jakie są koszty promocji sklepu? Sprawdź cennik pozycjonowania.
Prosty, intuicyjny panel do zarządzania sklepem postawionym na IdoSell sprawia, że po zalogowaniu się do konta, możesz szybko przejść do działania. Wszystkie sklepy powstają w technologii RWD (Responsive Web Design), dzięki czemu od samego początku Twoja strona będzie się dostosowywała do wielkości ekranu, na którym będzie wyświetlana. Ale do skutecznego pozycjonowania potrzebujesz czegoś więcej. Zacznij od integracji platformy z kluczowymi dla SEO narzędziami, do których należą Google Search Console, Google Tag Manager oraz Google Analytics.
To właśnie dzięki analizie danych będziesz w stanie monitorować skuteczność pozycjonowania na IdoSell oraz wprowadzać do strategii niezbędne zmiany. Umożliwi Ci to również weryfikację ruchu w Twoim sklepie, a jeśli jesteś bardziej zaawansowanym użytkownikiem lub zlecisz to specjaliście, możesz tworzyć własne filtry i tym sposobem zmodyfikować standardowe raporty GA.
Jednym z pierwszych działań oprócz audytu SEO na IdoSell powinna być również aktualizacja meta tagów – jeśli tego nie zrobisz, w ustawieniach pozostaną domyślne tytuły i opisy. Meta tagi możesz uzupełnić ręcznie, ale wprowadzenie zmian do każdej podstrony w przypadku dużych sklepów będzie zbyt czasochłonne. W takiej sytuacji rozwiązaniem jest automatyczne generowanie meta tagów. Wystarczy ustalić schemat ze zmienną tak, by zawsze powstawały unikalne meta tagi.
Generalnie warto zacząć od działań w ramach sekcji Moderacja → Działanie sklepu → SEO – Optymalizacja do wyszukiwarek. Tam możesz skonfigurować nie tylko domyślne meta tagi, ale również ustawienia dla mapy strony. W tej sekcji możliwa jest też edycja pliku robots.txt oraz ustawienie przyjaznych wyszukiwarkom adresów URL.
To właśnie dzięki analizie danych będziesz w stanie monitorować skuteczność pozycjonowania na IdoSell oraz wprowadzać do strategii niezbędne zmiany. Umożliwi Ci to również weryfikację ruchu w Twoim sklepie, a jeśli jesteś bardziej zaawansowanym użytkownikiem lub zlecisz to specjaliście, możesz tworzyć własne filtry i tym sposobem zmodyfikować standardowe raporty GA.
Jednym z pierwszych działań oprócz audytu SEO na IdoSell powinna być również aktualizacja meta tagów – jeśli tego nie zrobisz, w ustawieniach pozostaną domyślne tytuły i opisy. Meta tagi możesz uzupełnić ręcznie, ale wprowadzenie zmian do każdej podstrony w przypadku dużych sklepów będzie zbyt czasochłonne. W takiej sytuacji rozwiązaniem jest automatyczne generowanie meta tagów. Wystarczy ustalić schemat ze zmienną tak, by zawsze powstawały unikalne meta tagi.
Generalnie warto zacząć od działań w ramach sekcji Moderacja → Działanie sklepu → SEO – Optymalizacja do wyszukiwarek. Tam możesz skonfigurować nie tylko domyślne meta tagi, ale również ustawienia dla mapy strony. W tej sekcji możliwa jest też edycja pliku robots.txt oraz ustawienie przyjaznych wyszukiwarkom adresów URL. Masz wątpliwości? Umówmy się na konsultacje SEO.
Twoje adresy URL powinny być czytelne i zrozumiałe zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Oznacza to między innymi używanie słów kluczowych, które precyzyjnie opisują zawartość strony, budowę hierarchicznej struktury oraz unikanie zbyt wiele poziomów w adresie URL, co utrudniłoby jego zrozumienie i zapamiętanie.
W sklepie zbudowanym na platformie IdoSell adres URL ustawisz na karcie w zakładce Marketing i SEO. Dotyczy to zarówno produktów, kategorii, jak i artykułów blogowych czy elementów menu. Właściciele sklepów mają do wyboru siedem schematów konfiguracji struktury adresów. Strukturę linków zmienisz w sekcji SEO → Optymalizacja do wyszukiwarek → Ustawienia struktury przyjaznych adresów URL dla stron w sklepie. Co się stanie z linkami z poprzedniej struktury? Platforma zapewni im przekierowanie 301.
Wejdź w sekcję Marketing i integracje → Google, w której ramach możesz zarządzać integracjami z takimi narzędziami jak Google Analytics, Google Ads, Google Tag Manager czy Google Shopping Opinie Konsumenckie. Dzięki temu nie musisz ręcznie dodawać odpowiednich kodów z tagiem śledzącym do kodu źródłowego za każdym razem, kiedy będzie to potrzebne. Możesz też włączyć moduł Enhanced Ecommerce, który umożliwi Ci śledzenie porzuconych koszyków.
Żeby zintegrować swój sklep z Google Search Console, musisz dodać tag HTML i umieścić go w sekcji head. Zrobisz to w sekcji Moderacja → Wygląd sklepu → Dodatki HTML i JavaScript. Musisz stworzyć nową kampanię i w jej ramach wkleić tag HTML niezbędny do tego, by przejść weryfikację GSC.
Na pozycjonowanie sklepu składa się wiele elementów – to nie tylko analityka, ale przede wszystkim działania techniczne, przemyślana strategia linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, rozbudowa treści (nie tylko opisów kategorii i produktów, ale również artykułów blogowych) oraz umiejętność reagowania na zmiany w algorytmach Google’a i samej branży.
Czy w związku z tym jesteś w stanie poświęcić swoje zasoby na to, by o to pozycjonowanie zadbać i zapewnić sobie wartościowy ruch organiczny w sklepie? Większość osób prowadzących sklep tych zasobów nie ma – logistyka, codzienna bieżączka, zarządzanie zespołem i planowanie strategiczne wymagają ciągłej obecności.
Z pomocą przychodzę ja, freelancer SEO z doświadczeniem zarówno w pozycjonowaniu małych firm, jak i dużych projektów e-commerce na IdoSell. Dlaczego o tym piszę? Już sama skala działalności determinuje strategię SEO – schematyczne podejście zdecydowanie nie jest wskazane. Zamiast samodzielnie studiować rozbudowany poradnik IdoSell, skorzystaj z mojego wsparcia. Dzięki temu:
Pozycjonowanie IdoSell niewiele różni się od pozycjonowania na innych platformach tego typu. Kluczowa jest nie tyle umiejętność poruszania się po panelu, ile zrozumienie branży oraz zastosowanie unikalnej strategii SEO i dopasowanie jej do specyfiki sklepu. Dzięki współpracy ze mną unikniesz błędów w optymalizacji i maksymalnie wykorzystasz potencjał do pozycjonowania, jaki ma platforma IdoSell.
FORMULARZ KONTAKTOWY
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie sklepów internetowych » Pozycjonowanie IdoSell