Pozycjonowanie sklepów
internetowych

Martwi Cię liczba porzuconych koszyków w Twoim sklepie internetowym? Dzięki
skutecznej kampanii SEO
nie będziesz się dłużej
zastanawiać, jak
zwiększyć liczbę
klientów!

Martwi Cię liczba porzuconych koszyków w Twoim sklepie internetowym? Dzięki skutecznej kampanii SEO nie będziesz się dłużej zastanawiać, jak zwiększyć liczbę klientów!

#wiecejnizseo

Lepsza widoczność sklepu internetowego w TOP10, oznacza więcej ruchu organicznego na stronie.

Ja zajmę się tym, by ten ruch był wartościowy i pomogę Ci poprawić sprzedaż.

Chcesz zwiększyć zyski?

Skorzystaj z formularza kontaktowego.

Wyobraź sobie sklep, o którego istnieniu wiedzą pojedyncze osoby – mimo dobrej oferty, świetnej lokalizacji i doskonałej obsługi klienta. Nawet najlepszy biznes potrzebuje skutecznego sposobu na dotarcie do klientów. Oczywiście takich, którzy później zdecydują się wydać w tym sklepie pieniądze. W świecie online jest dokładnie tak samo.

Masz problem ze zwiększeniem przychodów w sklepie internetowym mimo atrakcyjnego asortymentu? Pomogę Ci zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków. Dzięki pozycjonowaniu Twój sklep ma szansę nie tylko na większy ruch, ale przede wszystkim na więcej zamkniętych transakcji.

Masz problem ze zwiększeniem przychodów w sklepie internetowym mimo atrakcyjnego asortymentu?

 Pomogę Ci zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków. Dzięki pozycjonowaniu Twój sklep ma szansę nie tylko na większy ruch, ale przede wszystkim na więcej zamkniętych transakcji.

Czy pozycjonowanie to na pewno rozwiązanie dla mojego sklepu?
Czy pozycjonowanie to na pewno rozwiązanie dla mojego sklepu
Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezbędne?
Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezbędne?
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
Skuteczne pozycjonowanie bez UX nie istnieje
Skuteczne pozycjonowanie bez UX nie istnieje
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?
Od czego zaczynam? Audyt SEO i dobór fraz kluczowych
Od czego zaczynam? Audyt SEO i dobór fraz kluczowych
Jak długo muszę czekać na efekty pozycjonowania sklepu internetowego?
Jak długo muszę czekać na efekty pozycjonowania sklepu internetowego?
7 elementów, o które musisz zadbać, jeśli chcesz zobaczyć efekty pozycjonowania
7 elementów, o które musisz zadbać, jeśli chcesz zobaczyć efekty pozycjonowania
Jakie są mity na temat pozycjonowania e-commerce?
Jakie są mity na temat pozycjonowania e-commerce?
Jak wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego?
Jak wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego?
Czy pozycjonowanie to na pewno rozwiązanie dla mojego sklepu?
Czy pozycjonowanie to na pewno rozwiązanie dla mojego sklepu?
CZYTAJ WIĘCEJ
Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezbędne?
Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezbędne?
CZYTAJ WIĘCEJ
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
CZYTAJ WIĘCEJ
Skuteczne pozycjonowanie bez UX nie istnieje
Skuteczne pozycjonowanie bez UX nie istnieje
CZYTAJ WIĘCEJ
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?
CZYTAJ WIĘCEJ
Od czego zaczynam? Audyt SEO i dobór fraz kluczowych
Od czego zaczynam? Audyt SEO i dobór fraz kluczowych
CZYTAJ WIĘCEJ
Jak długo muszę czekać na efekty pozycjonowania sklepu internetowego?
Jak długo muszę czekać na efekty pozycjonowania sklepu internetowego?
CZYTAJ WIĘCEJ
7 elementów, o które musisz zadbać, jeśli chcesz zobaczyć efekty pozycjonowania
7 elementów, o które musisz zadbać, jeśli chcesz zobaczyć efekty pozycjonowania
CZYTAJ WIĘCEJ
Jakie są mity na temat pozycjonowania e-commerce?
Jakie są mity na temat pozycjonowania e-commerce?
CZYTAJ WIĘCEJ
Jak wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego?
Jak wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego?
CZYTAJ WIĘCEJ
01 pozycjonowanie stron

Czy pozycjonowanie to na pewno rozwiązanie dla mojego sklepu?

Rozumiem, że masz wątpliwości, czy Twój sklep internetowy potrzebuje profesjonalnego pozycjonowania. To rozwiązanie dla Twojego biznesu, jeśli:

Każdą współpracę rozpoczynam od rozmowy o biznesie klienta. Dzięki temu jestem w stanie dostosować strategię pozycjonowania do specyfiki Twojego sklepu internetowego. Jako freelancer SEO szczególną uwagę zwrócę na to, w jakiej branży działasz, które sklepy są Twoją bezpośrednią konkurencją oraz jaki asortyment oferujesz.

Dlaczego ma to aż tak duże znaczenie? Pozycjonowanie sklepu internetowego z modą damską o ogólnopolskim zasięgu różni się od strategii SEO dla butikowego sklepu z ceramiką. Niestety większość ofert, które otrzymasz, nie będzie uwzględniać specyfiki Twojego biznesu. Nawet jeśli firma będzie Cię zapewniać, że podchodzi elastycznie do każdego klienta.

Z czego to wynika? Większość agencji SEO korzysta z kilku wariantów oferty, które trafiają do klientów bez względu na charakter ich działalności. Jak myślisz, czy będzie to wystarczająco dobra strategia pozycjonowania dla Twojego sklepu internetowego?

Chcę skutecznej strategii SEO dla mojego sklepu!

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezbędne?

Być może myślisz, że pozycjonowanie jest tylko jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. I oczywiście masz rację, ale tylko do pewnego stopnia.

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest działaniem długodystansowym, dzięki czemu jego korzyści są odczuwalne nie tylko przez chwilę (jak w przypadku np. płatnych kampanii reklamowych), ale przez długi czas. SEO umożliwia pozyskiwanie stałego i jakościowego ruchu, w tym nowych klientów, do których możesz dotrzeć m.in. za pomocą wartościowych artykułów blogowych.

Wiele elementów pozycjonowania, do których należy możliwość szybkiego i intuicyjnego korzystania ze sklepu internetowego, to dzisiaj fundament, bez którego trudno w ogóle mówić o dobrej sprzedaży. Są to jednak rzeczy, które mają znaczenie dopiero wtedy, gdy klienci znajdą się już na stronie. Wcześniej musisz zadbać o to, by na tę stronę w ogóle trafili i do tego potrzebujesz pozycjonowania.

03 pozycjonowanie stron wypełniacz

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowej?

Search Engine Optimization, w skrócie SEO, to optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, dlatego na jej algorytmach skupiają się moje działania.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to złożony proces – już choćby z tego powodu przemyśl, czy jesteś w stanie zająć się tym na własną rękę.

Na czym to polega?

Pozycjonowanie składa się z 3 podstawowych elementów

optymalizacja witryny

Techniczna optymalizacja strony i budowa architektury informacji

np. poprzez tworzenie kolejnych kategorii produktów, które są wirtualnym odpowiednikiem półek i alejek w sklepach stacjonarnych

01

tworzenie contentu

Tworzenie treści

które odpowiadają na zapytania Twoich obecnych i potencjalnych klientów, np. artykułów blogowych, które wyjaśniają, jak korzystać z Twoich produktów na co dzień

02

link building

Budowanie autorytetu witryny

za pomocą linków pozyskanych z innych, wartościowych stron w sieci, które możesz potraktować jako odpowiednik poleceń od osób, które dobrze znasz i wiesz, że możesz im zaufać

03

01

02

03

Jaki jest cel tych wszystkich działań? 

Pozycjonowanie sklepu internetowego pomaga zwiększyć jego widoczność w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Dzięki pozycjonowaniu jestem w stanie poprawić pozycje fraz kluczowych o największym potencjale sprzedażowym dla Twojego sklepu internetowego. Wymaga to działań on-site, czyli bezpośrednio na stronie sklepu oraz off-site, czyli działań poza Twoją witryną, które będą ją promować.

Pozycjonowanie on-site

SEO on-site to działania, które prowadzę bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Wymagają między innymi znajomości algorytmów Google’a, który nieustannie „uczy się” analizy witryn, tym samym zmuszając pozycjonerów do stałego monitorowania wyników wyszukiwania i szybkiego reagowania na zmiany. Do SEO on-site należą:

optymalizacja treści

zarówno tekstów, jak i grafik oraz innych elementów wizualnych na stronie sklepu internetowego,

Linkowanie wewnętrzne

czyli linkowanie między podstronami, które wpływa na indeksowanie, rozumienie schematu strony przez algorytmy Google’a oraz jej zawartości (dzięki temu Google jest w stanie dopasować witrynę do odpowiedniej tematyki i branży,

optymalizacja techniczna

która zwiększa szybkość ładowania strony najczęściej polega na porządkowaniu kodu tak, by nie obciążał dodatkowo witryny,

dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych

strona sklepu musi być wygodna w użytkowaniu, a więc pozbawiona takich elementów jak zbyt mały font, zbyt duże okienka, czy rozjeżdżające się akapity tekstu,

optymalizacja adresów URL

nie ma nic gorszego niż adres strony internetowej, który składa się z niezrozumiałego ciągu cyfr i liter, dlatego najlepiej, jeśli adres pokrywa się z nagłówkiem H1 (nagłówkiem tytułowym),

optymalizacja meta danych

zarówno meta title, jak i meta description mogą wpłynąć na działania Twoich potencjalnych klientów, dlatego należy zadbać o ich sprzedażowy wydźwięk i jednocześnie umieścić w nich frazę, na którą chce się wypozycjonować daną podstronę.

Pozycjonowanie off-site

SEO off-site to działania wokół pozycjonowanego sklepu internetowego, które odbywają się poza witryną. Dzięki temu strona zyskuje na wiarygodności zarówno w oczach algorytmów Google’a, jak i potencjalnych klientów. Witryny, do których prowadzi duża liczba linków zewnętrznych, mają szansę na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie chodzi oczywiście o to, by mieć jak największą liczbę jakichkolwiek linków – powinny one pochodzić ze stron o dużym autorytecie, a więc być wysokiej jakości.

04 pozycjonowanie stron

Staraj się więc kierować linkowanie zewnętrzne na strony powiązane tematycznie z Twoją działalnością. Unikaj automatycznego publikowania linków – możesz przez to stracić kontrolę nad działaniami, a to może doprowadzić nawet do utraty wypracowanej wcześniej pozycji.

Skuteczne pozycjonowanie bez UX nie istnieje

ikona łącząca

Elementem, bez którego trudno sobie dzisiaj wyobrazić pozycjonowanie sklepów internetowych, jest UX. User Experience to doświadczenie użytkownika, od którego w dużej mierze zależy, czy Twoi klienci zostaną w Twoim sklepie na dłużej.

Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu w centrum handlowym, ale zupełnie nie wiesz, gdzie znaleźć to, czego szukasz. Chodzisz między alejkami, przeglądasz ubrania, ale Twoja frustracja tylko rośnie, bo układ sklepu jest chaotyczny. Dokładnie tak samo czuje się klient w sklepie internetowym, którego architektura jest przypadkowa i pozbawiona logiki.

Co robi w takiej sytuacji? Wychodzi i idzie do innego sklepu. Właśnie dlatego tak ważne jest połączenie pozycjonowania z pozytywnym doświadczeniem Twoich klientów.

Klienci nie powinni:
ikonka 1

Tych punktów jest oczywiście znacznie więcej. Przede wszystkim jednak musisz zapamiętać, że z dobrze zaprojektowaną stroną jest jak z dobrym żartem – niczego nie trzeba tłumaczyć. To właśnie dlatego skuteczna strategia pozycjonowania powinna uwzględniać rzeczywiste oczekiwania i potrzeby Twoich klientów.

nr 05 pozycjonowanie sklepów

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Dotrzesz do nowych klientów

przypomnij sobie, ile razy wyszukiwarka pomogła Ci znaleźć prezent dla kogoś bliskiego, nawet na ostatnią chwilę. W takich opałach jest znacznie więcej osób, a pozycjonowanie ułatwi im dotarcie do Twojego sklepu.

Zadbasz o swoich stałych klientów

konkurencja inwestuje w pozycjonowanie, dzięki czemu będzie w stanie przejąć Twoich dotychczasowych klientów. Możesz tego uniknąć, prowadząc skuteczną kampanię SEO.

Zbudujesz autorytet w branży

merytoryczne treści na stronie pomogą Twoim klientom wybrać odpowiednią zabawkę dla najmłodszego członka rodziny, prezent dla bliskiej osoby, za którą tęsknisz, czy znaleźć nowe zastosowania rzeczy, którą spisali już na straty, ale nie chcą jej wyrzucać ze względu na troskę o środowisko.

Zwiększysz wartościowy ruch na stronie

pozycjonowanie sklepu internetowego sprawi, że klienci będą nie tylko wchodzić na Twoją witrynę, ale również kupować Twoje produkty.

Wyprzedzisz konkurencję

dzisiaj sama obecność w Internecie nie wystarczy, by osiągnąć sukces. Nawet najlepszy produkt nie będzie mieć dobrej sprzedaży, jeśli nie zadbasz o jego widoczność. W tym pomoże Ci właśnie pozycjonowanie e-commerce.

Zwiększysz rozpoznawalność marki

większa widoczność sklepu w dłuższej perspektywie przyniesie też większą rozpoznawalność marki, którą budujesz. Jeśli zadbasz zarówno o SEO, jak i spójną komunikację z klientami, to będzie Ci również łatwiej zyskać ich lojalność.

Od czego zaczynam? Audyt SEO i dobór fraz kluczowych

Współpraca z freelancerem SEO daje pewność, że osoba, która zajmie się pozycjonowaniem Twojego sklepu internetowego, dobrze pozna specyfikę branży. Dzięki rozmowie z klientem jestem w stanie lepiej zrozumieć potrzeby jego biznesu, a to przekłada się na jakość działań, które prowadzę. Zależy mi na tym, by moi klienci wiedzieli, za co płacą.

Audyt SEO

Każdą współpracę zaczynam od audytu SEO – to jak rozpoznanie terenu, dzięki któremu dowiaduje się, jakie są mocne i słabe strony sklepu. Na podstawie tej wiedzy jestem w stanie określić kolejne kroki, które zbliżą nas do lepszej sprzedaży.

Audyt SEO polega na analizie przynajmniej kilkudziesięciu elementów na stronie Twojego sklepu internetowego oraz Twojej konkurencji. Na jego podstawie tworzę wytyczne do optymalizacji witryny – chodzi o to, by strona była przyjazna zarówno dla robotów Google’a, jak i Twoich klientów. Taki audyt SEO wykonuję na początku współpracy, ale później również warto badać stronę. Pozycjonowanie to długoterminowe działanie, dlatego należy regularnie monitorować i weryfikować efektywność prac na danej domenie.

Dobór fraz kluczowych

Równie ważnym fundamentem współpracy z freelancerem SEO jest dobór fraz kluczowych o największym potencjale sprzedażowym. Może się zdarzyć, że zapytania, które wpisują Twoi klienci, nie pokrywają się z Twoją wiedzą merytoryczną. Pamiętaj jednak, że użytkownicy często posługują się językiem potocznym. Możesz to wykorzystać w celach edukacyjnych i przygotować artykuł na ten temat.

Analiza fraz kluczowych pozwala mi określić, które zapytania warto uwzględnić w strategii pozycjonowania. To nie zawsze będą słowa kluczowe o największej popularności, ponieważ na nie najtrudniej się wypozycjonować. Zamiast walczyć o pozycję na frazę buty damskie dla sklepu sportowego, lepiej doprecyzować zapytanie i pozycjonować się na frazę buty damskie sportowe za kostkę.

Jak długo muszę czekać na efekty pozycjonowania sklepu internetowego?

Nie istnieje uniwersalna odpowiedź na pytanie, po jakim czasie widać efekty pozycjonowania. Skuteczność strategii SEO zależy od wielu czynników, w tym od historii i wieku sklepu internetowego, siły Twojej konkurencji oraz budżetu na optymalizację. Po raz kolejny widzisz więc, jak ważne jest indywidualne podejście do Twojej domeny.

Czas potrzebny na wypozycjonowanie sklepu zależy również od wielkości i budowy witryny, liczby fraz kluczowych, które mają się znaleźć w TOP10 oraz innych działań, np. przebudowy strony. Kiedy możesz się wobec tego spodziewać efektów? Pierwsze sukcesy na pojedynczych frazach często widać już po 1 miesiącu. Po 3 miesiącach z reguły zwiększa się widoczność, natomiast po pół roku sprzedaż.

Pamiętaj jednak, że są to uśrednione dane i w przypadku Twojego sklepu online te efekty mogą być widoczne nieco wcześniej lub nieco później. Skąd będziesz wiedzieć, w jakim kierunku zmierza moja strategia pozycjonowania? Wszystko raportuję na bieżąco i w prosty sposób, dzięki czemu nie będziesz się zastanawiać, czy w ogóle coś robię i jakie są tego efekty.

08 pozycjonowanie stron

7 elementów, o które musisz zadbać, jeśli chcesz zobaczyć efekty pozycjonowania

Pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest wiedzą tajemną – wiele elementów rzeczywiście jesteś w stanie wdrożyć na własną rękę. O czym musisz pamiętać?

Zaleta 1
Twórz krótkie adresy podstron.

Twórz takie, które w prosty i niebudzący wątpliwości sposób powiedzą użytkownikowi, gdzie się znajduje. Czyli – jeśli na danej podstronie jest obuwie damskie, to adres podstrony musi o tym informować.

zaleta 2
Twórz unikalne treści.

Twórz takie, które będą nawiązywać do oferty Twojego sklepu internetowego, branży, w której działasz i problemów, z którymi mierzą się Twoi klienci. Teksty powinny zawierać frazy kluczowe powiązane z produktem lub grupą produktów, której sprzedaż chcesz zwiększyć.

Zaleta 3
Zadbaj o klientów, którzy w pierwszej kolejności korzystają z wyszukiwarki na swoim telefonie.

Strona Twojego sklepu na ekranie smartfona powinna się wyświetlać inaczej na monitorze komputera – tak, żeby jej przeglądanie było komfortowe dla oczu i wygodne dla klienta, który nie chce czekać, aż witryna się załaduje.

Zaleta 4
Skup się na frazach z długiego ogona.

Są to takie, które składają się z minimum 3-4 słów i są bardzo precyzyjne. Po pierwsze, takie frazy są mniej konkurencyjne, a co za tym idzie, łatwiej się na nie wypozycjonować. Po drugie, zbyt ogólne zapytania takie jak klocki mają niższy współczynnik konwersji niż rozbudowane frazy, np. drewniane klocki konstrukcyjne dla 5-latka.

element 5
Zadbaj o link building.

Czyli linkowanie do Twojego sklepu internetowego z wiarygodnych stron. Ważne jest to, ponieważ algorytmy Google’a traktują to jako rodzaj rekomendacji. Proces pozyskiwania linków powinien być jednak naturalny – nie chodzi o to, żeby było ich jak najwięcej, tylko żeby były wysokiej jakości.

element 6
Monitoruj ruch na stronie sklepu.

Rób to z pomocą Google Search Console. Pozycjonowanie nie jest celem samym w sobie – celem jest zwiększenie sprzedaży, dlatego musisz wiedzieć, czy strategia SEO przynosi efekty.

element 7
Dostosuj szablon strony do urządzeń mobilnych.

Twoi klienci korzystają nie tylko z wyszukiwarki na ekranie komputera. Prawdopodobnie większość z nich  na co dzień korzysta przede wszystkim z telefonu.

Zaleta 1

Twórz krótkie adresy podstron.

zaleta 2

Twórz unikalne treści.

Twórz takie, które w prosty i niebudzący wątpliwości sposób powiedzą użytkownikowi, gdzie się znajduje. Czyli – jeśli na danej podstronie jest obuwie damskie, to adres podstrony musi o tym informować.

Twórz takie, które będą nawiązywać do oferty Twojego sklepu internetowego, branży, w której działasz i problemów, z którymi mierzą się Twoi klienci. Teksty powinny zawierać frazy kluczowe powiązane z produktem lub grupą produktów, której sprzedaż chcesz zwiększyć.

Zaleta 3

Zadbaj o link building.

Zaleta 4

Monitoruj ruch na stronie sklepu.

Czyli linkowanie do Twojego sklepu internetowego z wiarygodnych stron. Ważne jest to, ponieważ algorytmy Google’a traktują to jako rodzaj rekomendacji. Proces pozyskiwania linków powinien być jednak naturalny – nie chodzi o to, żeby było ich jak najwięcej, tylko żeby były wysokiej jakości.

Rób to z pomocą Google Search Console. Pozycjonowanie nie jest celem samym w sobie – celem jest zwiększenie sprzedaży, dlatego musisz wiedzieć, czy strategia SEO przynosi efekty.

element 5

Twórz krótkie adresy podstron.

element 6

Skup się na frazach z długiego ogona.

Strona Twojego sklepu na ekranie smartfona powinna się wyświetlać inaczej na monitorze komputera – tak, żeby jej przeglądanie było komfortowe dla oczu i wygodne dla klienta, który nie chce czekać, aż witryna się załaduje.

Są to takie, które składają się z minimum 3-4 słów i są bardzo precyzyjne. Po pierwsze, takie frazy są mniej konkurencyjne, a co za tym idzie, łatwiej się na nie wypozycjonować. Po drugie, zbyt ogólne zapytania takie jak klocki mają niższy współczynnik konwersji niż rozbudowane frazy, np. drewniane klocki konstrukcyjne dla 5-latka.

element 7

Monitoruj ruch na stronie sklepu.

Rób to z pomocą Google Search Console. Pozycjonowanie nie jest celem samym w sobie – celem jest zwiększenie sprzedaży, dlatego musisz wiedzieć, czy strategia SEO przynosi efekty.

09 pozycjonowanie sklepów

Jakie są mity na temat pozycjonowania e-commerce?

Wiedza w SEO szybko się dezaktualizuje, natomiast świadomość na temat zasad pozycjonowania jest raczej dość ogólna. Do tego agencje i freelancerzy SEO mocno się starają, by przyciągnąć do siebie nowych klientów – w tym oczywiście właścicieli sklepów internetowych.

Takie okoliczności sprzyjają tworzeniu się mitów na temat pozycjonowania e-commerce. Kto na tych mitach traci najwięcej? Ty, bo możesz nawiązać współpracę z firmą, która obieca Ci zbyt wiele. Możesz też przez to zbyt szybko zrezygnować z pozycjonowania, bo uznasz, że efekty są wystarczające i nie ma co dalej inwestować w SEO. Tymczasem:

Tych mitów jest dużo więcej, a każdy z nich jest przeszkodą dla Twojego biznesu. Dlaczego? Prawdopodobnie duża część klientów trafiła do Twojego sklepu internetowego dlatego, że kiedyś wypisali w wyszukiwarkę jakieś zapytanie. Nie zakładaj, że dobra oferta, marketing w social mediach czy marketing szeptany wystarczy. Po pierwsze, w ten sposób samodzielnie ograniczasz grupę potencjalnych klientów. Po drugie, skupiasz się wyłącznie na nowych klientach, a przecież ci dotychczasowi również skorzystają z efektów pozycjonowania – choćby dlatego, że strona będzie się szybciej ładować, a poruszanie się po niej będzie prostsze.

Jak wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego?

Działania, które prowadzi agencja lub freelancer SEO, są fundamentem skutecznego pozycjonowania, ale to przecież nie wszystko. Ty również masz wpływ na efekty strategii SEO. W jaki sposób?

Content

Im więcej jakościowych treści na stronie tym lepiej, dlatego szczególnie w tym zakresie warto działać wspólnie. Tym bardziej że tworzenie tekstów jest jednym z najbardziej czasochłonnych elementów strategii SEO. Dlaczego? Ponieważ content musi być:

unikalny

duplikacja treści to nie tylko coś, czego nie lubią algorytmy Google, ale również użytkownicy. Czy kiedy po raz 10 czytasz ten sam tekst producenta danego produktu, zastanawiasz się po prostu, czy naprawdę tak trudno zaproponować coś oryginalnego? Dokładnie o tym samym myślą Twoi potencjalni klienci. Chcą móc przeczytać coś od Ciebie i coś o Tobie.

merytoryczny

nie możesz naciągać faktów tylko po to, by zachęcić do siebie klientów, musisz bazować na rzetelnych źródłach wiedzy i się do nich odwoływać (zapomnij natomiast o badaniach amerykańskich naukowców – dzisiaj budzi to raczej niepokój niż pewność, że dane są wiarygodne),

wartościowy dla Twoich odbiorców

musi odpowiadać na ich realne potrzeby, dlatego tak ważne jest, by uważnie słuchać swoich klientów i najlepiej notować ich pytania, bo w natłoku codziennych spraw naprawdę nie masz przestrzeni na to, by je po prostu zapamiętać,

przystępny

zapomnij o języku rodem z rozprawki pisanej na języku polskim w szkole. Zapomnij o języku, który do złudzenia przypomina pismo urzędowe. Użytkownicy bardzo często czytają na ekranach smartfonów podczas… podróży komunikacją miejską lub pociągiem, przedłużającego się siedzenia w poczekalni, czy w czasie przerwy od pracy. W takich sytuacjach nie chcą się męczyć. Teksty na Twojej stronie powinny być więc nie tylko merytoryczne, ale i lekkie w odbiorze.

rozbudowany

nie wystarczy kilka artykułów blogowych, by osiągnąć wysoką pozycję sklepu internetowego w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj, że content to nie tylko teksty, ale również materiały audiowizualne, w tym grafiki, fotografie, infografiki i nagrania video, w których możesz pokazywać, jak korzystać z Twoich produktów.

Opinie klientów

Czy wiesz, że dużo chętniej dzielimy się negatywnymi opiniami? Łatwiej zapamiętujemy np. złą obsługę w restauracji, czy przedłużającą się dostawę płytek do kuchni ze sklepu internetowego. Nieprzyjemne doświadczenia budzą w nas silne emocje, które są doskonałą motywacją do napisania opinii.

Tymczasem pozytywne opinie klientów mogą być jednym z elementów contentu na stronie Twojego sklepu. Potrzebujesz ich, ponieważ wpływają na decyzje kolejnych potencjalnych klientów. Treść opinii jest też pozycjonowana w wynikach wyszukiwania, co zwiększa szansę na dotarcie do nowych użytkowników. Twoi klienci będą tworzyć unikalne teksty, w których w sposób naturalny znajdą się frazy kluczowe z punktu widzenia sprzedaży.

wypełniacz galeria

Chcę zwiększyć sprzedaż w moim sklepie!

Wizytówka Google Moja Firma​

Wpisujesz w wyszukiwarkę nazwę sklepu, który chcesz sprawdzić i widzisz, że wizytówka Google Moja Firma jest nieuzupełniona. Co myślisz? Nic konkretnego, ale zaczynasz mieć wątpliwości, a to pierwszy krok do tego, by klient w ogóle nie dotarł do sklepu.

Większość użytkowników zachowuje się podobnie, dlatego warto zadbać o optymalizację wizytówki Google Moja Firma. Dzięki temu każda osoba zainteresowana Twoim sklepem znajdzie wszystkie podstawowe informacje na jego temat w jednym miejscu. To także prosty sposób na wsparcie strategii pozycjonowania – szczególnie w przypadku sklepów internetowych, które mają swoje stacjonarne odpowiedniki i działają też lokalnie.

Sprawdź opinie klientów.

Sprawdź
opinie klientów.
Artur Puzyrkiewicz

Wyniki, które mówią same za siebie! Nasza strona internetowa nie tylko znalazła się na czołowych pozycjach pierwszej strony w wynikach wyszukiwania, ale także zauważyliśmy znaczny wzrost ruchu i konwersji. Pan Piotr naprawdę wie, co robi!

Maciej Cupiał

Z Semantek współpracuję od wielu miesięcy. Od samego początku widać było pełen profesjonalizm. Praca Pana Piotra i jego zespołu przekłada się na stabilny wzrost wyników SEO naszej firmy w Polsce. Zdecydowanie polecam Semantek, jako sprawdzonego partnera w SEO.

Damian

Z firmą Semantek współpracujemy już od paru lat. Od początku do dnia dzisiejszego konsekwentnie poprawia się nasza widoczność w wyszukiwarce. Gorąco polecamy ze względu na elastyczne podejście i skuteczność.

Paulina Budzińska

Usługi tej firmy polecam każdemu, kto oczekuje profesjonalnego i indywidualnego podejścia do pozycjonowania strony internetowej. Rzetelnie sporządzony audyt oraz zaangażowanie w zgłębienie specyfiki mojej branży okazały się solidną podstawą do osiągnięcia celów, jakie na początku ustaliliśmy...

Artur Filipek

Pierwsza firma, która rzetelnie, terminowo ,profesjonalnie i z indywidualnym podejściem zajęła się naszą stroną internetową. Wiedzą co robią i robią to napewno dużo lepiej od konkurencji. Na 100 % firma godna polecenia.

Wojtek Adamczewski

Polecam usługi firmy Semantek Piotr Skrzypek. Pan Piotr sumiennie wywiązuje się ze swojej pracy. Aktywnie uczestniczy w rozwoju strony, służy fachowym doradztwem.

Piotr Guzikowski

Pełen profesjonalizm i super skuteczność. Lepszego podejścia do klienta oraz bardziej transparentnego modelu współpracy ciężko by sobie było wyobrazić.

Adrian Piechowiak

Super firma i współpraca polecam w 100 %

Anna Reczek

świetna współpraca, merytoryczne wsparcie i efekty;-) polecam Piotra i jego wiedzę każdemu w pracy z bratem googlem;-D współpracujemy 3 rok, to chyba najlepsza rekomendacja !

Mam doświadczenie przy e-commerce SEO dla następujących platform CMS sklepów internetowych:

Comarch
Sote
Shopify
Magento
Redcart
Shoplo
Sky-Shop
osCommerce
OpenCart
Click Shop (eSklep)
Sylius
Shopware
Cstore
Ebexo
iStore
Selly
Sklepy Nazwa.pl
e-sklepy.pl
Venditor
Volution
Big Commerce
LemonStand
Core Commerce
3d Cart
SquareSpace
Big Cartel
 

Realizuję także pozycjonowanie autorskich systemów e-commerce.

Marki, które mi zaufały:

Najważniejsze narzędzia, które wykorzystuję
przy pozycjonowaniu:

Współpraca

FAQ - wszystko, co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych to szereg działań, które mają poprawić widoczność sklepu w wynikach organicznych wyszukiwarek takich jak Google. Należą do nich między innymi optymalizacja techniczna witryny, tworzenie unikalnych i wartościowych treści, budowa profilu linków zewnętrznych i zewnętrznych, a także analiza zachowań użytkowników oraz wdrażanie zmian poprawiających UX (User Experience).

SEO (Search Engine Optimization) jest jednym z elementów strategii marketingu internetowego, ponieważ pozwala dotrzeć do klientów bez konieczności płacenia za każdą wizytę na stronie.

Inwestycja w optymalizację sklepu internetowego pozwala zwiększyć jego widoczność np. w wyszukiwarce Google. Dzięki temu użytkownikom jest łatwiej znaleźć Twój sklep, co przekłada się na większy ruch oraz większą sprzedaż. Efekty SEO sklepu internetowego mogą utrzymywać się przez wiele miesięcy, pod warunkiem że będziesz regularnie pracować nad optymalizacją. I choć wymaga to czasu i zasobów, możesz w ten sposób osiągnąć lepszy zwrot z inwestycji (ROI).

Proces pozycjonowania sklepu internetowego wymaga cierpliwości. Choć pierwsze efekty mogą się pojawić po 2-3 miesiącach działań SEO, to żeby osiągnąć stabilne wyniki (wzrost ruchu na stronie oraz konwersji) potrzebujesz od 6 do 12 miesięcy regularnych prac.

Niektóre pozytywne zmiany mogą być zauważalne już po 3-6 tygodniach od rozpoczęcia działań z zakresu SEO, ale może to wynikać np. z większego budżetu lub łatwych do wdrożenia zmian w strukturze sklepu, które były kluczowe z perspektywy robotów.

To, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, zależy od jego wielkości – mniejsze sklepy z niszowych branż będą potrzebowały mniejszego budżetu niż duże e-commerce. Ceny wahają się więc od 1 000 do ponad 10 000 złotych. Co jeszcze wpływa na koszt pozycjonowania sklepu internetowego?

  • Konkurencyjność branży – im większa konkurencja, tym, najczęściej, wyższa cena SEO dla e-commerce, ponieważ działania wymagają większego nakładu pracy, by osiągnąć wzrost sprzedaży.
  • Zakres usług – koszty optymalizacji SEO mogą się różnić w zależności od tego, czy zdecydujesz się na kompleksowe pozycjonowanie sklepu online, czy potrzebujesz się skupić np. na nowej strategii link buildingu.
  • Model rozliczenia – również to, czy rozliczasz się za efekt, czy opłacasz usługę SEO e-commerce w formie miesięcznego abonamentu, może się przełożyć na ostateczny budżet.

Do najważniejszych elementów pozycjonowania sklepu internetowego w Google oraz innych wyszukiwarkach należą optymalizacja techniczna (SEO on-site), content marketing, dobór słów kluczowych najefektywniejszych z punktu widzenia SEO, skuteczna strategia link buildingu oraz user experience (UX).

  • Optymalizacja techniczna (SEO on-site) – uporządkowana struktura sklepu internetowego ułatwia indeksację stron i łatwiej ją zrozumieć użytkowników. Równie ważne są czas ładowania strony oraz jej responsywność.
  • Content marketing – unikalne opisy produktów napisanie językiem korzyści z wykorzystaniem odpowiednich fraz kluczowych oraz prawidłowej struktury nagłówków, a także dodatkowe treści takie jak artykuły blogowe, które budują wizerunek eksperta w branży.
  • Słowa kluczowe – bez analizy słów kluczowych, która pozwala zrozumieć  intencje użytkowników i kierować ich na odpowiednie podstrony, niemożliwe jest skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Należy też zoptymalizować pod tym kątem meta tagi.
  • Strategia link buildingu – linki wewnętrzne powinny prowadzić do innych istotnych stron w obrębie sklepu, ponieważ poprawia to nawigację i indeksację, natomiast linki zwrotne budują sieć powiązań, która zwiększa autorytet domeny i poprawia pozycję w wyszukiwarkach.
  • User Experience (UX) – elementy takie jak live chat, możliwość zakupu bez rejestracji oraz intuicyjny proces płatności mogą znacznie poprawić doświadczenia użytkowników, a optymalizacja obrazów przyspiesza ładowanie strony.

Tak, każdy sklep online można pozycjonować, jednak efektywność tego procesu nie zawsze będzie taka sama. Platforma, na której działa sklep, znacząca wpływa na możliwości prowadzenia działań SEO. Niektóre platformy mają większą elastyczność w zakresie optymalizacji, co ułatwia wprowadzanie zmian, a np. Na przykład, platformy w modelu SaaS mogą mieć ograniczenia w dostępie do kodu źródłowego.

Nie bez znaczenia jest również to, czy Twój sklep funkcjonuje w bardziej wymagającej branży. Może się to wiązać z koniecznością prowadzenia bardziej złożonych działań pod kątem SEO, ale też oznaczać większe nakłady czasu oraz środków finansowych.

Tak, możesz robić to na własną rękę, ale samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, który wymaga zaangażowania w kilku obszarach, co może znacząco ograniczyć Twoje zasoby czasowe. Jeśli masz w zespole specjalistę SEO, na pewno będzie Ci łatwiej, ale oprócz pozycjonera potrzebujesz też m.in. osoby odpowiedzialnej za przygotowanie wartościowych treści dla sklepu pod kątem SEO. Może też być tak, że jest w Twojej firmie ktoś, kto „ogarnia” pozycjonowanie dla e-commerce, ale ma też mnóstwo innych zadań i optymalizacja nie jest priorytetem.

To między innymi dlatego efektywnym rozwiązaniem jest współpraca z zewnętrznym freelancerem SEO, który opracuje strategię pozycjonowania sklepu i poświęci odpowiednią ilość czasu oraz zasobów na jej realizację.

  • Ahrefs służy do analizy konkurencji i link buildingu. Umożliwia monitoring skutecznych fraz, z których korzysta konkurencja. Pozwala też czuwać nad potencjalnymi zagrożeniami dla sklepu, takich jak spadek liczby linków zwrotnych.
  • Bezpłatne narzędzia Google, w tym Google Analytics oraz Google Search Console, to podstawowe narzędzia do analizy ruchu na stronie oraz monitorowania widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google.
  • Senuto to polskie narzędzie SEO, które umożliwia analizę widoczności domeny sklepu w Google, analizę SERP, czy monitoring pozycji fraz, nad którymi aktualnie pracuje specjalista SEO.
 

Oprócz tego korzystam między innymi z Netpeak Spider, który sprawdza się do audytu technicznego oraz Screaming Frog umożliwiającego lokalizację trudności z indeksowaniem, błędami 404, czy duplikatami. Z kolei z Google PageSpeed Insights analizuję szybkość ładowania sklepów internetowych na urządzeniach mobilnych i desktopach.

Efektywne pozycjonowanie sklepów internetowych przynosi firmom zyski i jest jednym z podstawowych elementów promocji online, ale zdecydowanie nie jest jedyną formą marketingu. Jest wiele metod i narzędzi, które mogą wspierać zarówno widoczność, jak i sprzedaż w e-commerce. Co możesz zrobić poza inwestycją w SEO?

  • Reklamy płatne (PPC) – w tym kampanie Google Ads oraz reklamy produktowe (Google Shopping). Generują ruch szybciej niż optymalizacja i pozycjonowanie, ale nie zapewniają tak długoterminowych korzyści.
  • Media społecznościowe – platformy takie jak Facebook, Instagram, Pinterest czy TikTok umożliwiają dotarcie do nowych grup odbiorców poprzez reklamy oraz organiczne posty. Precyzyjne targetowanie pozwala skuteczniej angażować użytkowników i budować społeczność wokół marki.
  • E-mail marketing – regularne newslettery i promocyjne oferty pozwalają utrzymać bardziej jakościowy kontakt z klientami oraz zwiększyć ich zaangażowanie. Personalizacja wiadomości może znacząco poprawić skuteczność tej formy marketing.
  • Optymalizacja konwersji – skupienie się na poprawie wskaźników konwersji poprzez testowanie różnych elementów strony (testy A/B) oraz optymalizację procesu zakupowego, co może pozytywnie wpłynąć na efektywność działań marketingowych.

Samodzielna optymalizacja sklepu internetowego pod kątem SEO byłaby dużym wyzwaniem, dlatego warto podjąć współpracę z kimś, kto się w tym obszarze specjalizuje. Zacznij więc od decyzji, czy chcesz zlecić projekt pozycjonowania profesjonalnej agencji SEO, czy freelancerowi, co zapewni Ci bezpośredni kontakt ze specjalistą SEO.

Niezależnie od tego, z kim nawiążesz współpracę, zacznijcie ją od opracowania kompleksowego audytu SEO dla sklepu. To podstawa do dalszych działań oraz efektywnego wykorzystania budżetu na inwestycję w pozycjonowanie.

SEO to inwestycja, dlatego każdy chce uniknąć błędów, które mogłyby opóźnić zwrot z niej. Do najczęstszych problemów związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem sklepu internetowego należą brak przemyślanej strategii i cierpliwości w oczekiwaniu na pierwsze, znaczące efekty. Przeszkodą jest też skupienie swoich działań wokół fraz o zbyt wysokiej konkurencji oraz thin content, czyli niskiej jakości treści, które są zbyt krótkie, automatycznie generowane, zduplikowane lub w ogóle ich nie ma.

Problemem jest też niejasna lub skomplikowana struktura kategorii, która utrudnia poruszanie się po stronie zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym. Z kolei zaniedbanie wersji mobilnej sklepu może się przełożyć na mniejszą konwersję, nawet jeśli zadbasz o inne elementy SEO w e-commerce.

Pozycjonowanie e-commerce w Google różni się od pozycjonowania standardowej strony internetowej przede wszystkim ze względu na specyfikę e-commerce oraz różnorodność produktów i kategorii. W przeciwieństwie do prostszych stron internetowych, które mogą mieć jedną lub kilka podstron, sklepy internetowe często mają bardziej złożoną strukturę. W e-commerce również analiza konkurencji może być bardziej skomplikowana ze względu na dużą liczbę graczy na rynku oraz różnorodność produktów w ofercie.

Ponieważ pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na długodystansowych działaniach, a na jego efekty wpływa wiele czynników, trudno jednoznacznie wskazać, jak długo się one utrzymają. Utrzymanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga regularnych działań, takich jak aktualizacja treści, pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych oraz monitorowanie wyników, by dostosować strategię SEO w sklepie internetowym do bieżących potrzeb i wyzwań.

Warto mieć też na uwadze, że regularne aktualizacje i optymalizacje mogą przyspieszyć proces pozycjonowania, a strony z wartościową treścią zwykle szybciej osiągają lepsze wyniki, ale istotne są również zmiany w algorytmach, które mogą przełożyć się na zmiany w rankingu, także te negatywne. Pełne rezultaty wymagają zazwyczaj 6-12 miesięcy intensywnych działań, więc jest to proces długoterminowy.

Jeśli chcesz zwiększyć widoczność Twojego sklepu w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, utwórz i zoptymalizuj profil Google Moja Firma (obecnie Profil Firmy w Google), uwzględnij w treściach lokalne słowa kluczowe oraz zadbaj o jak największą liczbę wiarygodnych recenzji i opinii. Oprócz tego lokalne pozycjonowanie sklepu internetowego obejmuje dokładnie takie same działania jak w przypadku firmy o zasięgu ogólnopolskim.

Tak, choć bez względu na ich wielkość celem pozycjonowania sklepów jest wzrost sprzedaży, to może się różnić ze względu na budżet, cele biznesowe oraz specyfikę samej strategii SEO. Duże sklepy zwykle dysponują znacznie większymi budżetami na marketing i SEO, co pozwala im wdrażać bardziej zaawansowane rozwiązania i metody.  Z kolei mniejsze firmy e-commerce często mają ograniczone środki, co zmusza je do kreatywniejszego podejścia.

Z drugiej strony, duże sklepy mogą mieć bardziej skomplikowane struktury decyzyjne, co może spowolnić proces optymalizacji i wdrażania zmian. Mniejsze firmy dzięki większej elastyczności mogą być w stanie szybciej dostosować swoją ofertę lub strategię do danych wynikających z dostępnych raportów czy zmian na rynku.

Reklamy płatne (PPC) mogą wspierać działania SEO, ale nie wpływają  bezpośrednio na ranking w wynikach wyszukiwania. Prawidłowo skonfigurowane pozwalają natomiast błyskawicznie zwiększyć widoczność Twojej marki. Dostarczają też danych na temat skuteczności słów kluczowych, które generują konwersje oraz umożliwiają testowanie różnych wariantów treści i układów stron docelowych. Połączenie działań SEO i PPC pozwala efektywniej wykorzystać budżet na marketing i tym samym zwiększyć obecność w wynikach wyszukiwania.

Tak, to czy musisz zlecić pozycjonowanie PrestaShop, czy WordPress może mieć bezpośrednie przełożenie na efektywność i zakres działań. Dlaczego? CMS generuje kod HTML, który jest podstawą każdej strony internetowej. Kod ten powinien być zgodny z najlepszymi praktykami SEO, a niektóre CMS-y mogą generować kod o niskiej jakości.

CMS powinien również umożliwiać łatwe zarządzanie meta danymi, takimi jak tytuły stron, opisy i tagi canonical. Wiele platform tego typu oferuje narzędzia do optymalizacji treści pod kątem SEO, np. wtyczki do analizy słów kluczowych, co ułatwia realizację strategii. Są jednak CMS-y, które są bardziej wymagające w obsłudze, a to może utrudniać działania.

Regularność treści sygnalizuje robotom, że sklep internetowy jest aktywny, a treść w nim dostępna jest wartościowa dla użytkowników. Częstotliwość aktualizacji warto dostosować do rodzaju publikowanych materiałów oraz specyfiki branży, np. artykuły blogowe dobrze jest aktualizować co najmniej raz na kwartał lub pół roku, szczególnie jeśli zawierają dane, które dynamicznie się zmieniają.

Ale przede wszystkim uwzględnij w planach kompleksowy przegląd treści co kilka miesięcy (minimum raz w roku), aby zidentyfikować content, który wymaga poprawy lub aktualizacji, również pod kątem słów kluczowych.

Grafiki i zdjęcia przyciągają uwagę użytkowników, co wydłuża czas, który spędzają na stronie sklepu. Optymalizacja grafik też może zwiększyć ruch organiczny z Google Grafika. Użytkownicy często korzystają z wyszukiwania obrazów, aby znaleźć interesujące ich produkty, co może poprawić liczbę kliknięć prowadzących do Twojego sklepu. Co więcej, użytkownicy chętniej robią zamówienia na podstawie wyglądu produktu, dlatego wysokiej jakości zdjęcia są podstawą skutecznej sprzedaży.

Zidentyfikuj sezonowość, a więc ustal, kiedy występują szczyty sprzedaży dla Twoich produktów. Wykorzystaj do tego narzędzia takie jak Google Trends. Wprowadź sezonowe słowa kluczowe do treści na stronie sklepu, tagów tytułowych oraz meta opisów. Używaj fraz związanych z nadchodzącymi wydarzeniami, takimi jak „prezenty na Dzień Matki” czy „oferta wakacyjna”.

Rozpocznij działania SEO na kilka miesięcy przed sezonem, aby mieć czas na optymalizację i poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania. Rozważ też integrację tych działań z płatnymi kampaniami reklamowymi, które szczególnie dobrze sprawdzają się w sezonach o wysokim popycie.