Piotr Skrzypek - Freelancer SEO » Pozycjonowanie stron » Pozycjonowanie stron Lublin
Czy jeśli w co drugim zdaniu umieszczę na swojej stronie frazę „pozycjonowanie stron Lublin”, uznasz mnie za eksperta? Pewnie nie. Frazy kluczowe są ważne, ale powinny brzmieć naturalnie. Poza tym nawet najbardziej podstawowe szkolenie pozycjonowania pokazuje, że na SEO składa się wiele działań. Podobnie jest z Twoimi klientami. Musisz udowodnić im, że Twoja firma zasługuje na miano lidera i wzbudzić zaufanie. W tym celu trzeba działać na wielu poziomach.
Czy jeśli w co drugim zdaniu umieszczę na swojej stronie frazę „pozycjonowanie stron Lublin”, uznasz mnie za eksperta? Pewnie nie. Frazy kluczowe są ważne, ale powinny brzmieć naturalnie. Poza tym nawet najbardziej podstawowe szkolenie pozycjonowania pokazuje, że na SEO składa się wiele działań. Podobnie jest z Twoimi klientami. Musisz udowodnić im, że Twoja firma zasługuje na miano lidera i wzbudzić zaufanie. W tym celu trzeba działać na wielu poziomach.
#wiecejnizseo
Chcesz zwiększyć zyski?
Po pierwsze, warto zadbać o jakość i ilość treści na stronie. To, co mogą przeczytać użytkownicy, determinuje ich wybory. Po drugie, trzeba zająć się aspektami technicznymi. Jeśli np. strona ładuje się zbyt wolno, Twoi potencjalni klienci porzucą koszyki i przejdą do konkurencji. Pozycjonowanie stron www powinno być kompleksowe, bo to właśnie wtedy wykorzystujemy maksymalnie potencjał SEO i zwiększamy zyski.
Pozycjonowanie stron i ich optymalizacja polecana jest szczególnie tym firmom, które działają lokalnie. Jeśli prowadzisz biznes na terenie Lublina i właśnie do klientów z tego miasta kierujesz ofertę, SEO jest dla Ciebie. Pozycjonowanie lokalne ułatwia i przyspiesza dotarcie do osób znajdujących się w pobliżu. Z moją pomocą przyciągniesz uwagę zarówno mieszkańców Lublina, jak i okolic.
Skuteczne pozycjonowanie znasz z pewnością z doświadczenia. Możesz przypomnieć sobie sytuacje, w których decyzja o tym co zrobisz lub co kupisz, podejmowana była na podstawie pierwszych wyników wyświetlanych w Google. Przykładowe frazy „najlepsza siłownia Lublin”, „tani kurs angielskiego”, „wege kolacja przepisy” czy „domowe sposoby na ból głowy” to początki poszukiwań, po których następuje szybki przegląd proponowanych stron. A po nich? Oczywiście wybór najlepszej opcji.
Po wpisaniu fraz wyszukiwarka pokazuje strony internetowe, które użytkownik szybko skanuje wzrokiem. W ciągu kilku sekund ocenia, czy chce na nie zajrzeć, by dowiedzieć się czegoś więcej. Jeżeli oferta dotyczy działalności lokalnych, przeciętny użytkownik wybiera 3-4 strony, które chce zobaczyć. Zupełnie inaczej jest, kiedy poszukiwania koncentrują się na artykułach eksperckich – wtedy przegląda się więcej stron i poświęca więcej czasu.
Jak widzisz, pozycjonowanie strony dla biznesu lokalnego w Lublinie jest większym wyzwaniem niż pozycjonowanie ogólnopolskie. Konkurencja nie śpi, a przecież każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji. Z moją pomocą masz szansę zostać zauważonym, ale aby tak się stało, musimy zoptymalizować witrynę firmy.
Pozycjonowanie strony, którą zarządzasz, jest tak naprawdę pozycjonowaniem biznesu, który prowadzisz. Dzięki wdrożonej przeze mnie strategii SEO możesz dotrzeć do nowych osób z Lublina i co za tym idzie: zwiększyć rozpoznawalność, poprawić sprzedaż, stworzyć wizerunek eksperta, czerpać zyski w przyszłości!
Każdy specjalista SEO i każda agencja ma swoją specyfikę pracy, jednak wszyscy skupiają się na 4 poniższych elementach.
Pewnie zastanawiasz się, czy można wybrać tylko jeden z tych punktów? Można. Jednak skuteczne pozycjonowanie wymaga kompleksowego myślenia i działania. Możesz mieć bardzo atrakcyjną stronę, ale to za mało, żeby stać się liderem w branży. Potrzebujesz m.in. merytorycznej zawartości w postaci tekstów, ale również szybkiego ładowania się witryny, Nie wystarczy też dobra architektura strony, jeśli np. nie zbudujesz autorytetu w oczach algorytmów Google.
Być może widzisz często w Internecie oferty na tanie pozycjonowanie. Całkiem możliwe, że obejmują one właśnie 1 z 4 działań. Niestety nie jest to najlepsza droga do sukcesu – może nie dać oczekiwanych rezultatów. Z drugiej strony wiem, że kompleksowe pozycjonowanie jest inwestycją, której nie chce się powierzyć byle komu. Warto znaleźć specjalistę, który ma doświadczenie i który opowie Ci o tym co robi, zanim jeszcze cokolwiek zapłacisz. Poniżej przedstawiam działania SEO on-site i off-site, które realizuję ja.
SEO on-site to działania, które pozycjonerzy wdrażają na stronie www. Nie wszystkie wymagają specjalistycznej wiedzy – część zadań może wykonać osoba o innych kompetencjach. Jeśli np. lubisz pisać i chcesz przygotować opis prezentujący usługę, możesz to zrobić samodzielnie. SEO on-site to zarówno tworzenie treści, jak i inne działania. Na przykład:
Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron jest złożonym i długoterminowym procesem. Widać to już wtedy, kiedy działamy bezpośrednio na stronie. Częścią kompleksowego pozycjonowania są jednak jeszcze prace typu SEO off-site.
SEO off-site to zadania realizowane poza stroną internetową w celu zwiększenia autorytetu witryny. Aby algorytmy Google podniosły pozycję Twojej witryny, muszą rozpoznać jej autorytet. Zbudujemy go m.in. przez link building. Na czym to polega?
Wyobraźmy sobie sytuację, że prowadzisz małą, lokalną kawiarnię w Lublinie. Portal gastronomiczny słynący z recenzji i rankingów, poprosił Cię o przygotowanie artykułu na temat czynników wpływających na budowanie atmosfery w lokalu. W swoim tekście piszesz o współpracownikach, wyposażeniu, estetyce wnętrza, pysznym jedzeniu czy sposobach parzenia kawy. Pomiędzy słowami znajduje się hiperłącze „kawiarnia Lublin”, dzięki któremu czytelnicy szybko przedostaną się na stronę Twojej kawiarni. Każdy miłośnik spędzania czasu w kawiarni, kliknie link i zapozna się z ofertą.
Dla algorytmów Google takie działania ze strony czytelnika zwiększa Twój autorytet. To z kolei prowadzi też do zwiększenia widoczności. Twoja strona staje się konkurencyjna, a lublinianie już planują lunch w kawiarni. Właśnie dlatego pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł jest takie ważne.
Wspomniana fraza „kawiarnia Lublin” brzmi znajomo? Czy może raczej wywołuje Twoje zaskoczenie? Stosowanie fraz z nazwą miasta jest częścią kluczowego procesu, jakim jest SEO lokalne. Pozycjonowanie lokalne sprawia, że trafiasz do osób lub firm znajdujących się blisko Ciebie. W swojej praktyce optymalizuję witryny tak, aby stały się odpowiedzią na lokalne wyszukiwania.
Jeśli np. prowadzisz zajęcia zumby, musisz mieć stronę, która odpowie na wyniki wyszukiwań:
Działam nie tylko tak, aby Twoje zajęcia znalazły się w TOP10 i wyświetliły się w propozycjach po wpisaniu tych fraz. Ważne jest też zatrzymanie użytkownika i skłonienie go do wyboru właśnie tych zajęć. W tym celu strona musi być przystosowana według zasad SXO, czyli połączenia SEO i UX.
Pozostałe działania podejmowane w strategii pozycjonowania lokalnego nie różnią się od pozycjonowania ogólnopolskiego. Dla SEO lokalnego charakterystyczne jest jednak stosowanie fraz z nazwą miasta. Większy nacisk kładzie się również na dobrą optymalizację wizytówki GMF (Google Moja Firma).
Pozycjonowanie stron jest procesem kilkumiesięcznym, a nie jednorazową kampanią reklamową, która ma zapewnić szybki zysk. Warto o tym pamiętać, zanim podpiszesz umowę.
W mojej działalności cena wyjściowa za pozycjonowanie lokalne to 600 złotych. Ostatecznej wyceny dokonuję jednak indywidualnie. Biorę pod uwagę m.in.:
Jako profesjonalny freelancer SEO nie obiecam Ci szybkich efektów po 1 czy 2 miesiącach. Przy pozycjonowaniu pojedynczych fraz możemy osiągnąć taki rezultat, jednak nie mamy gwarancji. Średni czas oczekiwania na wzrost widoczności w Google to 3 miesiące. Po 6 miesiącach powinniśmy zaobserwować także wzrost sprzedaży.
Na czas oczekiwania wpływa kilka elementów. Wśród nich znaczenie mają:
Wiesz już, czym jest pozycjonowanie stron i dlaczego warto się na nie zdecydować. Teraz czas na podjęcie decyzji o tym, z kim chcesz współpracować. Do wyboru masz agencje SEO lub freelancerów. W marketingu internetowym jest miejsce dla każdego i wbrew pozorom nie powiem Ci, że tylko freelancerzy robią dobrą robotę. Mogę jedynie wskazać na różnice w prowadzeniu działań.
We współpracy z agencjami zdarzają się problemy, takie jak:
Jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad zadaniami realizowanymi w agencji, zleć nadzór agencji SEO specjaliście zewnętrznemu.
Wiem, że w komunikacji z freelancerem, też pojawiają się problemy. Freelancerzy mogą zapaść się pod ziemię – ignorować telefony lub nie odpisywać na wiadomości e-mail. Ważne więc, abyś wybrał/wybrała osobę godną zaufania, która przedstawi Ci, czym jest pozycjonowanie i jakie realizuje działania, już w czasie pierwszego kontaktu.
Od czego zacząć? Umów się na audyt SEO. To podstawowe badanie strony www pod kątem jej przystosowania do wyszukiwarek. Po wykonaniu audytu specjalista SEO podpowie Ci nie tylko jakie działania należy wdrożyć, ale też w jakiej kolejności. Czy możesz ocenić sens optymalizacji bez audytu? Oczywiście, pomogą w tym poniższe wskazówki. Pozycjonowanie strony jest dla Ciebie, jeśli:
Nie powiem Ci, że pozycjonowanie sklepów i stron jest dla każdego. Wręcz przeciwnie – nie decyduj się na korzystanie z SEO, jeśli:
Szkolenia z pozycjonowania dadzą Ci dużo teorii, ale jeśli do tej pory, nie miałeś/miałaś styczności z SEO, warto powierzyć stronę specjaliście. Skuteczne pozycjonowanie realizowane jest najczęściej przez osobę z praktyką na koncie. Jako pozycjoner z doświadczeniem nie tylko pomogę Ci podnieść widoczność w Google i zwiększyć sprzedaż. Zadbam również o utrzymanie satysfakcjonującej pozycji.
Wykorzystaj konsultacje SEO, aby przybliżyć się do sukcesu. Opowiedz mi o swojej firmie z Lublina, a ja zaproponuję Ci strategię SEO „szytą na miarę”. W momencie, gdy Ty odzyskasz czas na najważniejsze zadania związane z prowadzeniem biznesu, ja będę wdrażał działania prowadzące do zysków – to właśnie one są celem i sensem pozycjonowania SEO.
Masz pytania lub chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?
PIOTRSKRZYPEK.PL
|
Wszystkie prawa zastrzeżone!